شناسه خبر : 80446
یکشنبه 05 بهمن 1399 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در واکنش به انفجارهای اخیر بغداد

جنبش نجبا به حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی داعش هشدار داد

سخنگوی جنبش «نُجَباء» به نمایندگی از مقاومت اسلامی عراق و در واکنش به انفجارهای اخیر بغداد، به حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی گروه تروریستی داعش هشدار داد.
«نصر الشمری» در گفت وگو با شبکه «الاتجاه» عراق، به حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی گروه تروریستی داعش هشدار داد که اگر به حمایت از داعش پایان ندهند، دامنه جنگ علیه تروریسم ممکن است گسترده شود. و ی گفت: اطلاعاتی در دست داریم که می‌دهد گروه تروریستی داعش در حال بازیابی خود است.الشَمَّری در این گفت وگو، ضمن عرض تسلیت به خانواده جان‌باختگان انفجارهای انتحاری اخیر در بغداد، گفت که از میان پنج تروریست انتحاری، تنها دو تن از آنها خود را منفجر کرده‌اند. به گفته وی، عناصر داعش هم اکنون در حال آماده ‌سازی دو خودروی بمب گذاری شده برای جنایات تروریستی دیگر هستند.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش توان امنیتی دولت عراق برای مقابله و نابودی تروریست‌های داعشی، بر آمادگی نیروهای مقاومت جهت همکاری با دستگاه‌های امنیتی عراق، با هدف مبارزه علیه تروریست‌ها تاکید کرد.
سخنگوی جنبش نُجَباء تاکید کرد: امنیت عراق و حفظ جان شهروندان عراقی، خط قرمز ماست و گروه‌های مقاومت اسلامی به تروریست‌ها و حامیان آنها اجازه نمی‌دهند که عراق را با آتش جنگ بسوزانند. میدان الطیران در مرکز شهر بغداد روز پنجشنبه شاهد دو حمله انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بوده، که به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شده است. این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت‌های داخلی و بین‌المللی رو‌به‌رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت. از سوی دیگر، «نوری مالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق و رئیس‌ائتلاف «دولت قانون»، خواستار آغاز تحقیقات جامع در مورد انفجار میدان الطیران بغداد شد و گفت که باید معلوم شود که آیا این اقدام تروریستی، از خارج پشتیبانی یا برنامه‌ریزی شده است یا خیر.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi