شناسه خبر : 80461
یکشنبه 05 بهمن 1399 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت قاطبه مردم، از امتیازات انقلاب اسلامی است

پژوهشگر تاریخ ایران گفت: خوبی انقلاب ایران این بود که رنگ ایسم نداشت یعنی کمونیستی، فاشیستی و ... نبود بنابراین همه اقشار و مردم از این انقلاب حمایت کردند.

 

خسرو معتضد پژوهشگر تاریخ ایران در برنامه طلوع فجر رادیو انقلاب اظهار داشت: انقلاب ایران انقلاب کاملا آشنایی بود، از انقلاب‌های قرون جدید و نزدیک به ما انقلاب ۱۶۴۸ انگلیس، انقلاب پیرایش‌گران است که ملکه در آن نقشی ندارد و یک مقام تشریفاتی است که گاهی تنها می‌تواند توصیه‌هایی داشته باشد.

وی افزود: پس از آن انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹ است که در آن دوران چه قبل از انقلاب انگلیس و فرانسه طبقاتی بودند که اعتقاد دارند خون آن‌ها رنگین‌تر است و مانند مردم عادی نیسنند و به زعم خود از طبقات برجسته هستند مانند لوئی ۱۴ که همواره می‌گفت رعیت قاطر سلطنت است و همین شرایط این انقلاب‌ها را به هر ترتیبی که بود شکل داد و همه مسائل تحت نظارت ملت قرار گرفت.

معتضد بیان کرد: فشار‌ها و سختی‌هایی که طی سالیان طولانی به مردم فرانسه وارد شده بود یکی از خونین‌ترین انقلاب‌ها را در طول تاریخ رقم زد. انقلاب ۱۶۸۹ که دستگاه گیوتین اختراع شد و ۴۰۰ هزار نفر اعدام شدند و در نتیجه خون رنگین و طبقات بالا از بین رفت.

این پژوهشگر تاریخ عنوان کرد: قانون توسط ناپلئون به وجود آمد که در آن مجازات هرکس طبق ماده و تعرفه بود و همچنان نیز کدی که در دوران ناپلئون تعریف شده بود وجود دارد؛ انقلاب بعدی که در سال ۱۹۱۷ اتفاق افتاد انقلاب کمونیستی بود.

وی تصریح کرد: تمامی این انقلاب‌ها سبب شد که دموکراسی خلق شود و هیچ سلطانی باقی نماند و یا پادشاهان به صورت نمادین در حال حکمرانی هستند.

معتضد تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز باید انجام می‌شد چرا که اگر صورت نمی‌گرفت و در آن زمان جامعه در حالتی قرار داشت که در حال فشار و عذاب بود و دستگاه سلطنت از اختیارات خود نهایت سواستفاده را می‌کرد. خوبی انقلاب ایران این بود که رنگ ایسم نداشت یعنی کمونیستی، فاشیستی و ... نبود بنابراین همه اقشار و مردم از این انقلاب حمایت کردند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi