شناسه خبر : 80462
یکشنبه 05 بهمن 1399 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر از ۱۰ بانوی امدادگر دوران دفاع مقدس

همایش تجلیل از بانوان امدادگر و نامدار هلال احمر با تجلیل از ۱۰ زن فعال این حوزه برگزار شد.

 

تقدیر از ۱۰ بانوی امدادگرهمایش تجلیل از بانوان امدادگر و نامدار هلال احمر در عرصه دفاع مقدس به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با مشارکت جمعیت هلال احمر با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و فریبا شاه‌محمدی از امدادگران پیشکسوت و نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی، دیروز (شنبه) در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر برگزار شد.

جمعیت هلال احمر ایران به عنوان نهادی غیرانتفاعی و بنابر وظایف ذاتی خود در زمان بروز بحران‌ها حاضر شده، هم از جنبه بشردوستانه و هم از جنبه حمایتی و معنوی خدمات‌رسانی می‌کند.

یکی از خدمات پررنگ جمعیت هلال احمر ایران، در دوران هشت ساله دوران دفاع مقدس است. به جرات می‌توان گفت که حضور جمعیت هلال احمر ایران در جبهه‌های نبرد، قوت قلب بزرگی بود که زخم رزم را کمتر می‌کرد.

به پاس این همه ایثارگری همایش تابان به منظور قدردانی که ایثارگری بانوان امدادگری که در بحبوحه جنگ تحمیلی راهی مناطق درگیر جنگ شدند برگزار شد.

فریبا شاه محمدی مدیرکل هماهنگی، مجامع و امور استان‌ها در جمعیت هلال احمر در این مراسم اظهار داشت: افرادی که در دوران دفاع مقدس افتخار خدمت به رزمندگان را داشتند درد و زیبایی را در کنار یکدیگر حس کردند.

شاه‌محمدی که خود از امدادگران دوران جبهه و جنگ است اظهار داشت: کسانی که امروز در حضورشان هستیم با رده‌های مختلف شغلی و تحصیلی در عشق به خدمت مشترک بودند، آن‌ها تاریخ شفاهی هلال احمر هستند که تجارب و خاطرات آن‌ها می‌تواند به صورت علمی و انگیزشی راهگشای ما در حوادث باشد؛ بنابراین این تاریخ شفاهی باید جمع آوری و تدوین شود.

مدیرکل اداره هماهنگی، مجامع و امور استان‌ها در جمعیت هلال احمر گفت: اکنون، پس از گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ، از خدمات و امدادرسانی زنان امدادگر جمعیت هلال احمر به رزمندگان در مناطق مرزی و پشت جبهه تقدیر شده است که یک کار ارزشمند است. آن‌ها عاشقانی هستند که افسانه نساختند، ولی خدمت کردند.

در این همایش ۱۰ نفر از بانوان امدادگری که خدمت در دوران دفاع مقدس را در کارنامه درخشان کاری خود داشتند با بیان خاطراتی به روایتگری از آن دوران پرداختند؛ و تاکید همگی آنان بر این بود که امنیت و اقتدار فعلی جامعه را مدیون شهدا هستیم و همگی با اشاره به سردرگمی خانواده‌هایی که از سرنوشت عزیزانشان بی خبر بودند اذعان داشتند برای خانواده‌ها مفقود بودن عزیز، سختتر از شهادت بود.

در پایان این همایش از این ۱۰ بانوی امدادگر تقدیر بعمل آمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi