شناسه خبر : 80469
چهارشنبه 08 بهمن 1399 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده سلماس در مجلس:

تلاش مجلس تصویب صد درصدی مطالبات ایثارگران است

مجلس یازدهم تلاش می کند تا تمام خواسته‌های ایثارگران در کمیسیون تلفیق صد در صد...

فاش نیوز -  مجلس شورای اسلامی قطعا به طرح‌های مناسبی مانند همسان سازی حقوق ایثارگران، معیشت، ارزش دادن به دفترچه های درمانی و دفترچه اتکا و هزینه درمان اهتمام بیشتری از خود نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، یعقوب رضازاده، نماینده ایثارگر مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در مورد وضعیت ایثارگران برای سال 1400 خاطرنشان کرد: جانبازان، آزادگان، خانواده های معظم شهدا و رزمندگان نمادهای ایثار و ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمن بعثی در دوران جنگ تحمیلی هستند. اگر چه تکلیف شهدا معلوم است و مقام شان رفیع است و «عند ربهم یرزقون» هستند. این عزیزان که در حقیقت شهدای زنده هستند در دفاع مقدس زحمات بسیاری کشیدند ولی در حال حاضر با مشکلات عدیده ای از نظر معیشت، اشتغال خود و فرزندان، درمان، مسکن، دادن جهیزیه به فرزندان و ... روبرو هستند.

این نماینده رزمنده دوران دفاع مقدس که خود دارای 120 ماه سابقه‌ی حضور در مناطق عملیاتی است با بیان اینکه خوشبختانه مجلس یازدهم مجلسی است که عمده بدنه آن را ایثارگران و رزمندگان تشکیل می دهند اظهار داشت: ما امیدواریم که دستگاه های متولی امور ایثارگران اعم از بنیاد شهید، کانون بازنشستگان نیروهای مسلح، اداره ایثارگران نیروهای مسلح، وزارت دفاع، وزارت کشور ستادکل و دولت و... درحقیقت هر پیشنهاد و لایحه‌ای داشته باشند به مجلس شورای اسلامی بیاورند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی قطعا به طرح های مناسبی مانند همسان‌سازی حقوق ایثارگران، معیشت، ارزش دادن به دفترچه های درمانی و دفترچه اتکا و هزینه درمان اهتمام بیشتری از خود نشان خواهد داد و ما هم آماده خدمت به جامعه ایثارگری هستیم.

معاون سابق مرزبانی ناجا در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه قوانین ایثارگری بسیار زیاد است اما در زمینه اجرا مشکلاتی وجود دارد متذکر شد: به نظر من باید یک مقدار از قوانین ایثارگری که در قالب طرح یا لایحه در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شده است باید مورد بازنگری مجنن قرار بگیرد. الان هم مجلس یازدهم می خواهد این قوانین را جمع بندی و درآنها بازنگری و قوانینی که اجرا نشده است یا قابل اجرا نیست را حذف و اصلاح کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مورد قوانینی که تاکنون اجرایی نشده است دستگاه‌ها، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی باید نسبت به جمع بندی و اصلاح آنها اقدام کنند. مواردی که اجرا شده است که هیچ، اما مواردی که اجرایی نشده است را به مجلس ارجاع کنند، قطعا نمایندگان ایثارگر در مجلس یازدهم اقدام خواهند کرد.

نماینده سلماس در پایان با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبارات مناسب به طرح های ایثارگری در لایحه بودجه سال آینده تصریح کرد: اگر چه برخی از مجریان می گویند که بودجه نداریم و متاسفانه این موضوع در بسیاری از موارد برای اجرایی شدن طرح های ایثارگری صدق می کند اما امیدواریم این موانع از پیش پای آنها برداشته شود. دراین راستا در جلسه ای که با حضور وزیر دفاع در کمیسیون ملی مجلس برگزار شد سعی کردیم که تمام خواسته‌ها و مطالبات جامعه ایثارگران  در کمیسیون تلفیق صد در صد اجرایی و حداقل حذف یا کم رنگ نشود.

پایان

اینستاگرام
یک سوال...شما اینقدر دروغ می گویید خسته نمی شوید؟
اعمال ماده 38برای همه جانبازان حالت اشتغال بنیادباحکم ازکارافتادگی راخواستاریم.ماده 38وسهام بانگ دی که بدلایل واهی نبودبودجه مارامحروم کردند!واقعا جای تاسف است بعدازچهل سال انقلاب ودههادردورنج ودههامشکلات روزمره امروز برای مابودجه واعتبارنیست ولی آنوقت همین بودجه رابرخی هاحیف ومیل میشه.اگه دزدکم بشه برای همه بودجه است.لطعاپیگیری کنیدتابه حقمان برسیم.ماده 38وسهام بانگ دی حق همه ماست. .
شما تو اعطای مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان که طبق قانون برنامه ششم باید ازسال96 به آن ها تعلق می گرفت ودولت ظالمانه آن را ازسال 98 اجراکرد موندید حالا هی وعده سرخرمن بدید.جهنم بدجایی است برای کسانی که مسؤل هستند و به وعدهاشون عمل نمی کنند
لطفا همان قانون جانبازان زیر 25 درصد را اجرایی کنید نزدیک به یکسال از مجلس جدید گذشت خبری از تحت پوشش جانبازان زیر 25 درصد نشد
با عرض سلام و تشکر از دوستان فاش نیوز لطفا در نوشتار شرایط اجرای ماده38 را برای جانبازان بیان کنید تا این دغدغه؟؟؟؟؟؟ از ذهن جانبازان پاک شود.
با سلام و سپاس از مخاطبین
سیدعلی عزیز و گرانقدر
برادر خوب ما
ممنونیم که مطالب سایت ما را مطالعه می فرمایید و نظر می گذارید
با کمال احترام خواهش می کنیم که کانت های خلاصه تری بنویسید و ارسال بفرمایید که قابل استفاده تر باشد و مخاطبین هم ا زخواندنش خسته نشوند
سپاس فراوان از بودن دلگرم کننده شما
سلام به همه عزیزان جانباز وفاش نیوزهای گرامی باوربفرماییدحقیرخودمیدانم مطالبم طولانی و تکراریه بااینهمه تکرارواقعا شرم آورس شیخ اصلاحات جزدشمنی کاری نکرده ولی چشم سعی می کنم که دیگه مطلبی نذاشته که باعث رنجش شما عزیزان نشوم لطفاً حقیر را عفو بفرمائید، باتشکر سیدعلی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi