شناسه خبر : 80486
سه شنبه 14 بهمن 1399 , 14:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

در زمینه واگذاری خودرو به جانبازان کوتاهی شده است

بر اساس بند (۷) پیشنهادات کمیته‌ی ایثارگران کمیسیون تلفیق، وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا مکلف است از محل تولید محصولات ملی خود...

فاش نیوز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از کوتاهی دولت در هشت سال گذشته در زمینه‌ی واگذاری خودرو به جانبازان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش‌نیوز، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به مصوبه‌ی قانونی موجود در زمینه واگذاری خودرو به جانبازان تصریح کرد: این موضوع در دستور کار من قرار دارد و به جانبازان عزیز قول می‌دهم این کمترین کاری است که می‌توان برای آنها انجام داد.

نماینده‌ی مردم قزوین در بهارستان با اشاره به مشکلات جانبازان درصد بالا در ترددهای شهری متذکر شد: طبق قانون، واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70 درصد لازم و ضروری است؛ چرا که واقغا آنها در آمد و شد روزانه و تردد در سطح شهر جهت بهره‌مندی از خدمات، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و این مشکلات و موانع می‌تواند در مسائل روحی، روانی و جسمی‌شان تاثیرگذار باشد. بنابر این خارج شدن از منزل، آن هم با سهولت، برای این عزیزان امری مهم محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم تاکید کرد: من به موضوع واگذاری خودرو به جانبازان اعتقاد کامل دارم و معتقدم که تاکنون در این زمینه بسیار کوتاهی شده است و باید در لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده کاملا جبران شود.

رییس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون صنایع در خصوص خودروی جانبازان بحث شده است خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون صنایع به طور کلی در زمینه‌ی خودرو بحث می‌کنیم؛ اما قطعا در ذیل آن به این موضوع هم خواهیم پرداخت.

گفتنی است بر اساس بند (۷) پیشنهادات کمیته‌ی ایثارگران کمیسیون تلفیق، وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا مکلف است از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به اختصاص تعداد ۲۰.۰۰۰ خودرو برای تحویل به جانبازان بالای 25درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد، با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با تقسیط ۵ ساله اقدام و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیون صنایع و معدن مجلس ارایه نماید. همچنین کارمزد ۴% به مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۱۶۰۰ تأمین می‌گردد.

|محمد معرفی

اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام، جناب سیاهکلی این خودرو کی بدستمان می‌رسد دهه مبارک فجر نزدیک است لطفاً اگر می‌خواهید کاری کنیدالان وقتشه پشت دربهای بسته جلسه گذاشتن و ازیکدیگرتعریف وتمحیدبرای جانبازان خصوصاً جانبازان70 درصد که خودرویعنی پایشان ونیازمبرم امروزشان حتی فردا دیرست، ای که دستت می‌رسد کاری بکن وگرنه روزرستاخیز روزسختی برایتان خواهدبود البته اگراعتقادی داشته...
محدودیت های جسمی حرکتی حذف شود***
خودرو حق عموم جانبازان است.
یکدستگاه خودرو داخلی***
یکدستگاه خودرو وارداتی*****
والسلام.
سلام وجانم فدای رهبر وسلام بتمام خدمت گزاران به اسلام وایثارگران و42سالمین پیروزی انقلاب اسلامی روبه رهبرعزیزم وایثارگران بزرگوارتبریک میگم درراهپیمایی 22بهمن فرداحضورداریم

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi