شناسه خبر : 80491
سه شنبه 07 بهمن 1399 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تظاهرات میلیونی در۱۴استان یمن علیه متجاوزان

یمن|تظاهرات گسترده مردم در استان‌های مختلف علیه متجاوزان/ سعودی و آمریکا نماد واقعی تروریسم هستند+فیلم

شرکت‌‌کنندگان در تظاهرات گسترده در صعده و صنعاء و دیگر استان‌های یمن ضد آمریکا اعلام کردند که تروریسم واقعی جنایات آمریکا و عربستان است.

به گزارش المیادین امروز دوشنبه 25 ژانویه 2021 ده‌ها هزار نفر از قشرهای مختلف مردم یمن در تظاهراتی که در محکومیت جنایت‌های ایالات متحده در شهر «صعده» یمن برگزار شده بود مشارکت کردند.

در بیانیه این تظاهرات آمده است: تروریسم واقعی چیزی است که ائتلاف آمریکایی ـ سعودی با محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن انجام می‌دهند و قرار دادن نام انصارالله در لیست سازمان‌های تروریستی از جانب واشنگتن بیانگر شکست آمریکا در یمن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر آنچه دشمن آمریکایی ـ سعودی انجام می‌دهد جنایت و تروریسم نیست، پس جنایت و تروریسم کدام است؟

طبق بیانیه مذکور، جنگ یمن در وهله اول یک تجاوز آمریکایی بوده است و واشنگتن از این تجاوز حمایت و برای آن پوشش سیاسی ایجاد می‌کند. گروه‌های تروریستی داعش و القاعده نیز زیر پرچم کشورهای متجاوز در یمن می‌جنگند.

هم‌زمان با آن 300 سازمان بین‌المللی نیز با امضای بیانیه‌ای از سازمان ملل خواستار هرچه سریع‌تر به تجاوزات ائتلاف سعودی و اماراتی به یمن که با حمایت غرب صورت می‌گیرد پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: در حمله ائتلاف سعودی به یمن از سال 2015 تا به امروز، ده‌ها هزار یمنی به خاک و خون کشیده شده‌اند و کشور ویران شده است. سازمان ملل این حمله را بزرگترین فاجعه انسانی دانسته است.

در این بیانیه تأکید شده است: نیمی از ملت یمن در معرض خطر گرسنگی قرار گرفته است و کشور صحنه شیوع بدترین ویروس در تاریخ نوین است و امروز یمن بالاترین میانگین وفات بر اثر کرونا در جهان را دارد به‌طوری که از هر 4 نفر، یک نفر جان خود را از دست می‌دهند.

این جنگ فقط به‌دلیل ادامه کمک‌های تسلیحاتی و سیاسی و تبلیغاتی کشورهای غربی به‌خصوص آمریکا و انگلیس به عربستان ادامه یافته است و غرب یک عامل مهم در این جنگ است و قدرت آن را دارد که بزرگترین بحران انسانی در جهان را متوقف کند. ما از دولت‌هایمان می‌خواهیم:

ـ تجاوز بیگانگان به یمن را متوقف کنند.

ـ دست از حمایت تسلیحاتی و نظامی از عربستان و امارات بردارند.

ـ به محاصره یمن پایان دهند و همه بنادر و اسکله‌های آن را باز کنند.

ـ کمک‌های بشردوستانه به یمن را افزایش دهند.

صنعاء پایتخت یمن هم شاهد حضور گسترده مردم در میدان باب الیمن برای مشارکت در تظاهراتی با عنوان «محاصره و تجاوز آمریکایی، جنایتی تروریستی است» بوده است که شهروندان همچنان در حال حرکت به سمت این میدان هستند. مردم در این تظاهرات جنایات تروریستی آمریکا و مزدوران سعودی‌اش علیه ملت یمن را محکوم کردند.

استان‌های حجه، ذمار، تعز، عمران، ریمه، الجوف و مارب هم شاهد تظاهرات مشابهی در محکومیت جنایات ائتلاف سعودی آمریکایی اماراتی بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi