شناسه خبر : 80496
سه شنبه 12 اسفند 1399 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولین چه مسئولیتی نسبت به ما دارند؟!

یک رزمنده چه کاری باید انجام بدهد تا هم زندگی خود را اداره کند و هم به عنوان کهنه سرباز و پیشکسوت جنگ، شئونات ایثارگریش را رعایت کند؟

فاش نیوز - یک وقت‌هایی هست که انسان کاملا به هم می‌ریزد و در نهایت عصبانیت و اضطراب مطالبی می‌نویسد. 

 به سمت ویرایش مطالبی که نوشته برمی‌گردد اما در نهایت متنی می‌نویسد ولی پر از رمز و راز، پر از حرف و حدیث. این بزرگ‌ترین دردی است که یک رزمنده که تا دیروز در میدان جنگ بدون تفکر به امروز - که صادقانه 90 درصد رزمندگان به دلیل شرایط حاکم بر جبهه و جنگ به هیچ‌وجه به وضعیت امروز فکر نمی‌کردند.

  آن زمان چیزی که ترسیم شده بود، تنها یک مسیر با دو خط حرکت بود یکی این که یا شهید می‌شویم و برای همیشه و برای ابدیت مـــانا می‌شویم یا اینکه در مسیر "وقــاتلوهم حتی لاتکون فتنة" از طریق کربلا به سمت قدس راهی می‌شویم و با رهبری امام خمینی رحمةالله علیه تا رفع فتنه از جهان مبارزه می‌کنیم که در هر دو شرایط، پیروز و سربلند هستیم.

 به‌عنوان کسی که بودن در معیت شهدا و رزمندگان، خدای تبارک و تعالی افتخار همنشینی داده بود، این را در کمال صداقت با قسم جلاله می‌گویم که دوستانی که من رفیق حقیرشان بودم و پای در رکاب جنگ نهاده بودند، اگر از صد نفرشان می‌پرسیدی نظرت در ارتباط با آینده جنگ چیست؟ و خودت را در چه موقعیتی می‌بینی و چگونه ادامه می‌دهی؟، صادقانه جز همین مسیر آن هم در نهایت حجب و حیا سخنی نمی‌گفتند.

 در آن دوران همه‌ی جهانیان مشاهده کردند که جو حاکم بر جنگ چگونه بود و جنگ هشت ساله را که بر ما تحمیل شده بود، رصد می‌کردند. همه‌ی جهان بر عظمت امام و فرزندانش معترف بودند و مظلومیت ما را با همه‌ی کاستی‌هایی که وجود داشت، دیده بودند. این موضوع مهمی است که به کشوری با انواع و اقسام سلاح‌های مدرن اهدایی شرق و غرب یورش ببرید که حتی سیم خاردار برای حفاظت از معابر و میادینش نداشته باشد.

همچنین کشورهای جهان او را به دستور آمریکا و کفتار پیر انگلیس، تحریم نظامی و از دادن فشنگ و تفنگ خودداری کنند.

اما نتیجه‌ی این جنگ، رسوایی همه‌ی آنها شد که ملت ما هشت سال و نه هشت ماه -مثل جنگ عراق و کویت- ایستادگی و افتخار آفریدند.

 هشت سال مقاومت، دلیرمردی، شجاعت، شهامت و شهادت برای سرزمینی که دو سال بود که انقلابش با دستان خالی پیروز شده بود، بیشتر به معجزه شبیه بود. مردانی از جنس غیرت و شرافت که با اهداء عزیزترین متاع زندگی‌شان، معادلات دنیا را بر هم زدند و نتیجه‌ی کار را به نفع خویش تمام کنند و متجاوز را از خاک کشور خارج نمایند.

این دلیرمردان، ارتش بعث را توانستند تا نزدیکی‌های بصره -مهم‌ترین پایگاه تجارتی نظامی عراق- به عقب برانند و در این راه بدون ادعا جان و سلامتی‌شان را بدهند اما کشورشان را مقتدر و سربلند کنند.

بعد بازماندگان همان آقایان، جان در طبق اخلاص نهاده، در حالی که دولت محترم اعلام می‌کند که خط فقر بین ده تا پانزده میلیون تومان است، مراکزی با نام‌هایی مثل ساتا، ناجا یا بنیاد، یک میلیون تومان حقوق به آنها بدهند!

 انسان احساس شرم می‌کند و حس حقارت به انسان دست می‌دهد که قیمت یک مرغ -که خیلی از همان رزمندگان بنابر دلایلی حاضر به خوردنش نبودند- یکصد هزار تومان شود و یک کیسه برنج دست ساز دانه بلند تبلیغاتی تجارتی متعلق به آقایی یا آقازاده هم 300 هزار تومان شود. همچنین یک کیلو سیب خاکی، پیاز و گوجه هم پنجاه هزار تومان که در مجموع نصف حقوق یا صدقه یا کمک معیشت رزمندگان معسر شود. تمامی هزینه فقط با خرید سه قلم مایحتاج صرف شود و با وجود زن و فرزند در حال تحصیل و خواهر و برادر و فامیل همه سرمایه او پانصد هزار تومان است.

در حالی که هزینه‌ی دندانپزشکی و تهیه لباس برای دختران جوانش، ایاب و ذهاب دانشگاه و یا مدرسه فرزندان را هم دارد. در حالی که همه‌ی سرمایه او کفاف هزینه‌ی یک مرغ و یک کیسه برنج است، پس تکلیفش از یکم تا سی‌ام ماه چیست؟

بنابراین چه کاری باید انجام بدهد تا هم زندگی خود را اداره کند و هم به عنوان کهنه سرباز و پیشکسوت جنگ، شئونات ایثارگریش را رعایت کند؟

آیا اینها با هم تضاد ندارد و میتوان بدین سبک و سیاق زندگی کزد؟ آیا جناب روحانی یا آقای جهانگیری یا برادر عریزمان آقای نوبخت هم به همین روش زندگی می‌کنند.

 نمی‌دانم این مطالب را باید به چه کسی انتقال داد و آیا برای این مطالب کسی تره خرد می‌کند و یا اینکه آب در هاون می‌کوبیم؟ متاسفانه یک طرف کشور اصولگرا و یک طرف دیگر اصلاح طلب شده است. همچنین کدخدا پرستی، رابطه‌های پنهانی، گرا دادن به دشمن که در چه ساعتی و در کدامین منطقه ای اقدام به ترور ابرمردان تکرارنشده در تاریخ بشریت کنند، یک طرف قضیه شده است. طرف دیگرش هم فقر و  بدبختی، اختلاس، دزدی، غارت و چپاول شده است. پس کجا رفت ندای ملکوتی امام راحل؟ کجا رفت وصیتنامه های شهدا که گفتند امام را تنها نگذارید؟

آنها گفتند ما می‌رویم تا کاری حسینی بکنیم. شما بمانید ولی زینبی عمل کنید. ما که آن رسم ابتدای انقلاب در گفتار امام راحل را در بدترین شرایط ممکن فرموده بودند، فراموش نمی‌کنیم.

 ما در دهه‌ی شصت با وجود جنگ نابرابر این همه فقر نداشتیم و منبع درآمد کشور یک پنجم امروز بود. پس داستان چیست؟ چرا هی می‌گوییم دولت اینطور و آن طور است ولی اقدامی نمی‌کنیم و همه با هم نظاره‌گر شده‌ایم؟ متتظربم شش ماه دیگر این فلاکت‌ها را تحمل کنیم و شاهد ابراز دردهای ابرمردان اقتدار آفرینمان باشیم تا شاید انتخابی خوب انجام بدهیم و دولتی انقلابی تعین کنیم.

 آیا تا شش ماه آینده باید مردم به همین سبک و به همین طریق دردمندانه زندگی کنند؟ آیا این عدالت است؟ این فرامین امام راحل است. آیا این است منویات مقام معظم رهبری که هر بار بیاید و بگوید من شرمنده جوانان کشورم هستم. درحالی که این شرمندگی باید دولتمردان را عذاب روحی بدهد!

نمی دانم اما می دانم این مرامنامه انقلاب و امام نیست امیدوارم مجلس انقلابی قبل ازفراگیر شدن دردها اقدامی جدی کند.

والســــــــلام من اتبع الهدی

|رضا امیریان فارسانی

اینستاگرام
برادرگرامی ،حقیقت تلخ است،وصیت نامه شهیدباکری ،امروزمارا مشخص کرده بود،باتوکل بخداوبه حرمت خون همرزمانمان ،برعهد وپیمانمان استواریم،تاریخ قضاوت خواهدکرد،الهم عجل لولیک الفرج
سلام و عرض ارادت به محضر جناب فارسانی عزیز عرض شود به محضر تان که دل براین مجلس به اصطلاح انقلابی نبندید اینان ودر راس قوه مقننه جناب قالیباف تازه مزه4درصدی زیر دندانشان آمده این قافله که جنابعالی احیاناً دل برایشان بسته اید تازه بدوران رسیده های هستند که تاقبل ازورودشان به مجلس دم ازانقلابی بودن میزدندومیگفتندمااگربه مجلس راه پیدا کنیم چنان و چنین میکنیم منباب مثال قرار شدحضرات خودرو وراننده دراختیار نداشته باشند اما به محض ورود نخستین تقاضا یشان خودرو وراننده بودودناپلاس تحویل گرفتندوتازه عده ایشان معترض شده که بایستی خودروی شاسی بلند تحویلمان بدهید سؤال جناب فارسانی بزرگوار خودرو نیاز مبرم جانبازان 70 درصد وحتی جانبازانیکه قطع عضو هستندحال باهردرصدی خودرونیازمبرمشان که در واقع پایشان محسوب شده مستحقترندیابه اصطلاح نمایندگان به اصطلاح انقلابی لطفاً جواب همین یک سؤال ماجانبازان رابدهید، باتشکر مجروحان دفاع مقدس
بنام خدا. دوست عزیزم جناب مجروحان ایکاش نام مبارکتان رامینوشتین تابدانیم باکدامین عزیزویادگارروزهای خون وعشق افتخارمــراوده راداریم درهرحال شماعزیزونورچشم ماهستین ومادرمقابل شمااحساس حقارت میکنیم که سلامتیتان رابخاطرمن وخانواده من تقدیم کردید برادرعزیزم اولاحقیرمخالف این درصدهاهستم بااین استدلال که مارزمنده حقیقی وجبهه رفته وخاک خورده داریم که ده درصداست وجانبــــــــــــــــــــــازداریم که اصلانمیداندجبهه کجابوده وگردان رفتن دسته برگشتن یعنی چه پنجاه درصداست وامتیازات کلی راگرفته وهنوزدرشصت سالگی هزینه های سنگینی برای بنیادداردماازاین طیف افرادکم نداریم. اماواقعیت امرماهم دردمیکشیم چندی قبل درخیابان ابوذرشهرم میرفتم منزل دخترم جان بازی رادیدم که وسط ظهرتیرماه بابیل وکلنگ وفرغون عملگی میکردمن تصویراین جان بازرافرستادم درهمین سایت نمیدانم کدامین شیرپاک خورده ای که ازجنس دردوازرزمندگان همنشین باشهدابودپیگیری نمودمبلغ ده ملیون پول نقدویک جهیزیه برای دخترش فراهم کردخداگواه است ازته کوچه صدامیزدفلانی بایست کارتان دارم انگاررفته بوددرکرات دیگروهمه جهان رابه اوبخشیده بودندآمدماسکش رابرداشت وگفت گورپدرکروناوصورت من حقیررابوسه باران نموداین داستان بچه های جنگ است بچه های مظلومیکه بهترین سرمایه اشان رادادندتامملکت روی چرخش بماند. دوست خوبم من دل به مجلس نبسته ام اماگلایمندم ازمجلسی هاچراکه اینان اکثرشان باشعارشهداواردمجلس شدندالبته ازحق نبایددورشدکارهم کرده اندنسبت به مجلس قبل صددرصدی بوده موفقیتشان امااین آن انتظارمردم نیست شمادرست میفرماییدخودرونیازضروری همه جان بازان هستش باهردرصدی مگرجانبازده درصدی که باکم لطفی پزشکان کمسیون افزایش درصدنشده دکترنمیرودمگرمشکلات اعصاب وروان نداردچرابایدباوسیله نقیله عمومی جابجاشودکه همه نوع انسانی درآن هست واین جان بازبایدزجرحرفهاوبوهای منتشرشده دراتوبوس راتحمل کندتابرسدبه مقصدش وبرودپیش دکترش که درددارم روحم خسته است ومشکلات جان بازان که همه باآن آشناهستیم برادرخوبم متاسفانه یک معمای لاینحلی که ذهن حقیراراشغال کرده همین تغیرموضع است نمیدانم چراباورودبه جایگاه موردنظرشان بطورکلی مسیرشان عوض میشودوشعارهای داده شده قبلیشان کمرنگ وبیرنگ میشود. حقیرضمن ارج نهادن به مطلب شمابایدعرض کنم بااین اوصاف نمیشودماهم ساکت بنشینم بایدنوشت وبایدبفرمان حضرت عشق رهبری عزیزلبیک گفت که فرمودنددفاع همچنان باقی ست سنگرهاعوض شده اندولی دفاع راهست وبایدمدافع خون مقدس شهدابود علی ایحال ضمن احترام به شما وپستتان عرض میکنم امیدمااین است که قالیباف وافرادمجلسی امان درطول روز یک دقیقه تصویرشهدایی که دربغل گرفتن درذهنشان تداعی ایام بکند. التماس دعای خاص دارم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi