شناسه خبر : 80511
چهارشنبه 08 بهمن 1399 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش اسوه‌های ماندگار برگزار شد

همایش اسوه‌های ماندگار، تکریم مادران و همسران شهدا و زنان شهید و جانباز استان قم با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان، عصر روز سه‌شنبه 7 بهمن در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
 
همایش اسوه‌های ماندگار در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در این آیین گفت: مادران و همسران شهدا استوار، صبور و جوانمردانه در ادامه مسیر شهدا ایستاده‌اند و انتساب به خاندان شهدا بالاترین عزتی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.
وی خطاب به مادران و همسران شهدا افزود: شما در فراق عزیزانتان سخت‌ترین دشواری‌ها را تحمل کردید، خداوند و ملائکه بر شما درود می‌فرستند.
وی تصریح کرد: بنده شهادت می‌دهم هر مادر و همسر شهیدی را دیدم از عمق جان شهیدش را دوست داشت، شهدا نیز به خانواده‌شان عشق فراوان داشتند و به خاطر هموطنان و امت اسلام جان بر کف، در برابر دشمنان ایستادند. جانبازان نیز این رسالت را دنبال کردند و با بدن‌های مجروح هنوز هزینه جنگ تحمیلی را می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه برخی قضاوت‌های نادرست از نگاه‌های محدود و دنیوی است عنوان کرد: وقتی پای اسلام، انقلاب، میهن اسلامی و دفاع از ناموس مطرح بود، انسان‌های غیرتمند و با ایمان وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شدند و در این راه از جان و اعضا و جوارح خویش گذشتند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امروز نظام اسلامی با قدرت و قوت مسیر تعالی و پیشرفت را طی می‌کند و شما مادران و همسران شهدا در این قدرت و آینده بالنده نظام اسلامی شریک هستید و نامتان تا ابد بر صفحات زرین تاریخ پر افتخار این سرزمین جاودان خواهد ماند.
حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم گفت: همایش اسوه‌های ماندگار تکریم شیرزنانی است که در مکتب فاطمی و زینبی (س) درس ولایت مداری، عفاف، ایثار، صبر و ایستادگی را آموختند. مادران شهدا فرهنگ ایثار برگرفته از نهضت عاشورای حسینی را به فرزندانشان منتقل کردند و نسلی را پرورش دادند که شهادت را بالاترین سعادت می‌دانست و برای حفظ ارزش‌ها تا پای جان ایستاد.
محمد کاظم پور امینی قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم بانوان ایثارگر را اسوه‌های صبر، مقاومت و وفاداری دانست و گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و قدم برداشتن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین لحظات عمر خادمان به شهداست.
گفتنی است، همایش اسوه‌های ماندگار با حضور تعدادی از همسران شهدا و مادرانی که دو یا سه شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند در شبستان کربلا، مسجد مقدس جمکران و با مشارکت این مسجد مقدس برگزار شد.
این مراسم به جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور محدود بانوان ایثارگر از طریق شبکه نور و به صورت زنده و همزمان از طریق شبکه‌های مجازی پخش شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi