شناسه خبر : 80512
چهارشنبه 08 بهمن 1399 , 08:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشست شورای ورزش شاهد و ایثارگر برگزار شد

نخستین نشست شورای ورزش شاهد و ایثارگر با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و ایثارگران و نمایندگان و مسئولان ورزشی دستگاه‌های مختلف کشور روز سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه به میزبانی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد تشکیل شد.
 
نخستین نشست شورای ورزش شاهد و ایثارگر برگزار شد

سردار یعقوب سلیمانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری این نشست در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی را یک اتفاق مبارک خواند و گفت: یکی از برنامه‌های همواره مورد تأکید ما و مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت تعالی برنامه‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بین بخش‌ها و دستگاه‌ها در ارائه خدمات بوده است.
وی افزود: در این رهگذر اقدامات و برنامه‌های خوبی صورت پذیرفته و زحمات زیادی کشیده شده است. هماهنگی‌های خوبی در بخش‌های مختلف انجام و کارگروه‌های فعالی در موضوع هنر، فرهنگ، رسانه و... تشکیل شده است که این هم‌افزایی‌ها ضرورت و تعالی کار را به دنبال دارد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی بخش فرهنگی بنیاد با بخش‌های مختلف، رسانه و تشکل‌ها، عنوان کرد: مسئله‌ای که در حال حاضر در جامعه ایثارگری و به‌ویژه جانبازان عزیز ما ضرورت به نظر می‌رسید و می‌تواند اثرگذار باشد و نقش پیش‌گیری و بازدارندگی داشته باشد، بحث ورزش و اردویی است و عدم همکاری و هم‌افزایی به‌عنوان یک خلأ در بخش ورزش احساس می‌شد.
 وی افزود: باور ما این است که با حضور و مشارکت عزیزان پیشکسوت و فعال ورزشی دستگاه‌های مختلف در قالب شورای ورزش شاهد و ایثارگر می‌توانیم در جهت تعالی برنامه‌های اردویی، به خصوص ورزش با هماهنگی، شتاب جدی‌تری داشته باشیم. حضور دستگاه‌های مختلف و بهره‌مند شدن از نقطه نظرات و تجربیات گرانسنگی که در اختیار این عزیزان است، می‌تواند راهگشا باشد و خیلی از مسائل را حل کند.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در کار برای جامعه ایثارگری نباید تنها به امضای تفاهم‌نامه‌ها اکتفا کرد، افزود: کار شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه تحول درونی انسان‌ها ایجاد می‌شود که از مسیر برگزاری همین جلسات و هماهنگی‌ها قابل پیگیری و تحقق است.
وی با اشاره به طلوع چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر انقلاب و نظام اسلامی پس از 42 سال در برابر همه طوفان‌ها مقاومت کرده و دوام آورده است، به برکت فلسفه و وجود فرهنگ ایثار و شهادت است. بالاتر از این بقای اسلام و نظام اسلامی هم بر همین دو پایه ایثار و شهادت است.
سردار سلیمانی با تأکید بر اثربخش بودن ورزش در روحیه، آرامش و سلامتی جانبازان، عنوان کرد: اگر به نشاط، طراوت و سلامتی جانباز توجه شود، نه‌تنها هزینه نیست، بلکه پیشگیری از هزینه است و پیشگیری، سلامت و شادابی در ورزش است. در موضوع ورزش خیلی می‌توانیم تعالی بخش باشیم. اگر تعامل و هم‌افزایی دلی، میدانی و عملی در وزارتخانه‌های مختلف، فدراسیون‌ها و... ایجاد شود، بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: هدف ما از تشکیل این شورا ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف لشکری و کشوری در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف در بخش ورزش جانبازان و ایثارگران است زیرا اگر همراه و هماهنگ شویم، قطعاً خروجی خوبی خواهیم داشت و شاهد تحول اساسی در این زمینه خواهیم بود.
لازم به ذکر است اعضای این نشست ضمن ارائه نظرات خود در مورد همکاری بیشتر و بهتر دستگاه‌های مختلف در امر ورزش جانبازان، بندهای مختلف آیین‌نامه اولیه شورای ورزش شاهد و ایثارگر را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi