شناسه خبر : 80533
پنجشنبه 09 بهمن 1399 , 09:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی شهید خلیل شیرازی تئاتر شد

مدیر پردیس تئاتر تهران از اجرای نمایش «خلیل» که به رشادت های شهید خلیل شیرازی می‌پردازد در این پردیس خبر داد و یادآور شد تمام بازیگران این اثر نمایشی از افراد یگان ویژه نیروی انتظامی هستند.

حسین عالم بخش مدیر پردیس تئاتر تهران درباره شکل‌گیری نمایش «خلیل» که از امروز ۸ بهمن ماه در این پردیس به صحنه می‌رود، عنوان کرد: در طول یکی دو سال اخیر پردیس تئاتر تهران با زحمات همکاران من اتفاقات خوبی را تجربه کرده است. ما از نوروز امسال برنامه‌های زیادی را برای سال ۹۹ در پردیس تئاتر تهران مد نظر داشتیم که متأسفانه پاندمی کرونا مانع از به ثمر نشستن این برنامه‌ها شد و پردیس تئاتر تهران از همان شروع پروازش مجبور به ایست اضطراری شد.

زندگی شهید خلیل شیرازی تئاتر شد/ نمایشی با بازی یگان ویژه ناجا

وی ادامه داد: اما با این وجود از ابتدای سال، پردیس تئاتر تهران تعطیل نشد و ما برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدیم؛ از راه اندازی اولین قرارگاه جهادی تئاتر کشور در پردیس تئاتر تهران که در آن هنرمندان به صورت جهادی در شهرها و روستاهای مختلف تئاتر اجرا می‌کردند تا راه اندازی «رادیو دراما» که به تولید نمایش‌های رادیویی کوتاه برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انجامید و حتی ضبط برنامه‌های مختلف تلویزیونی که مبتنی بر تئاتر و نمایش‌های عروسکی بود و همکاری‌های دیگر با صداوسیما که از جمله فعالیت‌های پردیس تئاتر تهران در سال ۹۹ محسوب می‌شود.

عالم بخش درباره تولیدات نمایشی پردیس تئاتر تهران توضیح داد: همچنین در این دوران ما از تولید نمایش و حمایت از تئاترهای دیگر نیز غافل نبودیم. خیلی از گروه‌های نمایشی در پردیس تئاتر تهران تمرین کردند و حتی بخشی از تولیدات خودمان هم به نتیجه رسید و با وجود کمبود بودجه کارها را به صورت مشارکتی جلو بردیم تا زمان مناسب اجرا فرا برسد. یکی از کارهایی که به درخواست یگان ویژه نیروی انتظامی تولید شد نمایش «خلیل» بود. این اثر نمایشی زندگی نامه شهید خلیل شیرازی را که از شهدای نیروی انتظامی و کمیته سابق هستند به تصویر می‌کشد. این نمایش با مشارکت قرارگاه حضرت امیرالمومنین علی (ع) تولید شد و اتفاق بسیار خوبی را رقم زد.

مدیر پردیس تئاتر تهران یادآور شد: میلاد جباری مولانا نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی است و بقیه عوامل و بازیگران این کار از افراد یگان ویژه نیروی انتظامی هستند. این دوستان تجربه کار تئاتر نداشتند و برای حضور در این اثر نمایشی چندین ماه آموزش بازیگری دیدند. در این نمایش میلاد جباری مولانا با ظرافت دهه ۶۰ را به دهه ۹۰ وصل کرده است و رشادت‌هایی را که نیروی انتظامی برای امنیت مردم انجام می‌دهد، به تصویر می‌کشد. تولید این اثر نمایشی چند حسن قابل توجه داشت؛ اول اینکه خود دوستان نیروی انتظامی از دیدن این نمایش استقبال زیادی کردند چون جانفشانی ها و رشادت‌های آنها که در بسیاری مواقع مردم عادی از آنها اطلاعی هم ندارند در قالب یک اثر نمایشی به مخاطبان ارائه می‌شود. مساله دیگر حضور خود اعضای یگان ویژه نیروی انتظامی به عنوان بازیگر در این نمایش بود که اتفاق جذابی را رقم زد.

وی افزود: نمایش «خلیل» در جشنواره تئاتر ملی «سنگر» که توسط نیروی انتظامی برگزار می‌شود نیز شرکت کرد و به عنوان اثر برگزیده این جشنواره در حوزه کارگردانی و نمایشنامه نویسی انتخاب شد. ابتدا قرار بر این بود که این نمایش به مدت ۲۰ شب در پردیس تئاتر تهران اجرا شود اما به دلیل بحران کرونا مدام برنامه‌ریزی های ما با مشکل مواجه می‌شد و اجرا به تأخیر می‌افتاد تا اینکه الان که وضعیت گسترش بیماری تا حدودی بهتر شده است فرصت را غنیمت شمردیم و نمایش را به مدت سه شب از چهارشنبه ۸ تا جمعه ۱۰ بهمن ماه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن به صحنه خواهیم برد.

عالم بخش در پایان صحبت‌هایش درباره حضور نمایش در جشنواره تئاتر فجر گفت: قرار بود نمایش در بخش مهمان جشنواره تئاتر فجر نیز حضور داشته باشد که متأسفانه شرایط میسر نشد اما امیدوارم این اثر نمایشی سال آینده بتواند در جشنواره تئاتر «مقاومت» و جشنواره تئاتر فجر به صحنه برود چون نمایش بسیار جذابی شده است که هنوز هم جای کار دارد. این سه اجرا با حضور مخاطبان خواهد بود اما این احتمال وجود دارد که یکی از اجراهای نمایش را به صورت آنلاین نیز برگزار کنیم.

 

منبع: مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi