شناسه خبر : 80535
پنجشنبه 09 بهمن 1399 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادران شهدا، شاگردان و اهالی مکتب حضرت ام البنین (س)

 مادران شهدا، شاگردان و اهالی مکتب حضرت ام البنین (س) هستند

یک استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین (س) از نسل و قبیله ادب و شجاعت بود گفت: مادران شهدا، شاگردان و اهالی مکتب حضرت ام البنین هستند.

 به گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی چهارشنبه شب در مراسم شام وفات حضرت ام‌البنین (س) در حرم کریمه اهل بیت (س) به تفسیر آیه ۱۸۹ سوره بقره پرداخت و گفت: پرسشگری در ذات انسان است و سوال برای فهم و یادگیری است و از اذیت کردن و به زحمت انداختن دیگران باید پرهیز کرد.

 این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در پاسخ دادن باید سطح فهم و نوع سوال پرسشگر رعایت شود، گفت: در این آیه، سوال کنندگان به دنبال فهم خلقت و نقش ماه نبودند بلکه فقط می‌خواستند از منفعت ماه برای شخص خودشان مطلع شوند. لذا پیامبر به دستور خداوند در پاسخ به آنان، ماه را «مواقیت» یعنی وسیله‌ای برای تعیین وقت و ایام قرار داد.

وی برخورد اسلام با رسوم قبل از خود را اصلاحی دانست و گفت: اسلام با رسومی که اعراب برای حج داشتند، برخورد اصلاحی داشت یعنی نه آن رسوم را کاملاً رد و انکار کرده و نه کاملاً قبول و اثبات؛ بلکه آنها را اصلاح کرد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه ائمه اطهار، خود را باب الله دانسته و از این آیه چنین استفاده کرده‌اند که برای هر کاری، باید از راه خودش اقدام کرد گفت: پس زمانی که پزشک حاذقی از دنیا می‌رود، تنها راه این است که همه برای سلامتی خود به دنبال شبیه‌ترین پزشک به او بروند. لذا پس از پیامبر نیز، برای رهبری جامعه، همه باید به سراغ شبیه‌ترین شخص به پیامبر یعنی علی (ع) می‌رفتند. از همین جا نیز روشن می‌شود که در زمان غیبت امام زمان (عج) هم، مردم برای اداره امور دین باید به سراغ فقیه بروند و این، همان ولایت فقیه است.

 وی عامل برخی مشکلات جامعه امروز را بی توجهی به این مشی اهل بیت و توصیه دین دانست و تصریح کرد: بعضی از افراد، کارها را از راه درست انجام نمی‌دهند و مسئولیت‌هایی را قبول می‌کنند که در ظرفیت آنها نمی گنجد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت ام‌البنین (س) از نسل و قبیله ادب و شجاعت بود گفت: مادران شهدا، شاگردان و اهالی مکتب حضرت ام البنین هستند.

منبع: مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi