شناسه خبر : 80551
پنجشنبه 09 بهمن 1399 , 14:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارتش اسرائیل قادر نیست در هیچ جنگی پیروز شود

یک تحلیلگر امور نظامی در رژیم صهیونیستی تأکید کرد براساس ارزیابی‌های موجود، ارتش اسرائیل نمی‌تواند پیروز هیچ جنگ جدیدی باشد.
آلون بن دیوید در تحلیلی که از سوی روزنامه معاریو منتشر شده می‌نویسد: حزب‌الله لبنان تا به امروز موفق به جمع‌آوری موشک‌هایی با برد متوسط و طولانی شده و به هرگونه حمله اسرائیل به خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد. تهدید اساسی استراتژیک برای اسرائیل در سوریه وجود ندارد بلکه این تهدید مشخصاً در لبنان است و تاکنون اسرائیل از پرداختن به آن اجتناب کرده است.
به گزارش المیادین، در ادامه تحلیل معاریو آمده است: حملات مکرر اسرائیل علیه سوریه هرگز مانع تلاش حزب‌الله برای برخورداری از یک ظرفیت داخلی جهت ساخت و استقرار موشک‌های دقیق نشد. ارزیابی اسرائیل از اینکه حزب‌الله تاکنون صدها موشک دقیق با برد متوسط و طولانی تولید کرده و اکنون چندین تاسیسات حاوی قطعات موشک‌های دقیق در اختیار دارد. از سال ۲۰۱۲ تاکنون حزب‌الله یک معادله بازدارندگی برای خود تعریف کرده که بر اساس آن به هر حمله اسرائیل علیه خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد.
توانایی موشک‌های دقیق حزب‌الله می‌تواند سیستم‌های استراتژیک اسرائیل را فلج کند. علاوه‌بر تاسیسات نظامی، پایگاه «هکریا»ی تل‌آویو که مقر وزارت امنیت و ستاد کل در آن قرار دارد در تیررس موشک‌های حزب‌الله است. در سال‌های عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان، ارتش سلاح‌های حزب‌الله را به استهزاء گرفته و گفت که موشک‌های حزب‌الله در انبارها زنگ می‌زنند؛ اما در سال ۲۰۰۶ دیدیم که این موشک‌ها زنگ نزدند و هزاران موشک به شکل ناگهانی بر سر ما فرود آمد.
همچنین «اسحاق بریک» مسئول سابق رسیدگی به شکایت‌های سربازان و افسر ذخیره در ارتش اسرائیل اعلام کرد نظرسنجی‌ها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به ستاد فرماندهی این ارتش اعتماد ندارند. بریک تاکید کرد سخنگوی ارتش اسرائیل به ابزاری برای روابط عمومی و زیباسازی تصویر ارتش تبدیل شده؛ درحالی که ظرفیت‌های ارتش نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم در جنگ پیروز شویم.
نظرسنجی‌ها در چند ماه گذشته نشان می‌دهد که اعتماد فرماندهان ذخیره ارتش به سطح بالای فرماندهی در ارتش اسرائیل به شکل چشمگیری کاهش یافته و از زمان تشکیل ارتش اسرائیل تاکنون عدم اطمینان به آن به این سطح خطرناک نرسیده بود.
سخنگوی ارتش تصویری دروغین به ما ارائه می‌دهد در حالی که همه می‌دانیم ارتش اسرائیل با ظرفیت کنونی توانایی پیروزی در هیچ جنگی را ندارد.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi