شناسه خبر : 80560
شنبه 11 بهمن 1399 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخبگان منشاءحل مشکلات جامعه شاهدوایثارگرهستند

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌ها و نخبگان شاهد و ایثارگر برای حل مشکلات جامعه ایثارگری، گفت: بیش از ۱۴ هزار معتمد معین به دیدار و سرکشی خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌پردازند، اما باید از تمام ظرفیت‌های این عزیزان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و نخبگان جامعه ایثارگری برای حل مشکلات استفاده کرد.
 
لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برای حل مشکلات جامعه ایثارگری

 مهندس سعید اوحدی روز پنجشنبه ۹ بهمن در نشستی که با حضور جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به اهمیت فراگیری علم و دانش در دین اسلام، گفت: خداوند در وجود پیامبر اکرم (ص) به عنوان برگزیده انسان‌ها ظرفیت‌های عظیم علمی قرار دادند، با این‌حال ایشان می‌فرمایند خدایا علم من را زیاد کن. این مسئله نشان می‌دهد فراگیری علم گستره وسیعی دارد که حد و مرزی نمی‌توان برای آن تعیین کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اقیانوس علم و دانش بیکران است و هر چقدر وارد این اقیانوس شوید متوجه عمق آن می‌شوید. هر ظرفی بالاخره پر خواهد شد مگر ظرف علم که هر چه در آن ریخته شود وسعت آن بیشتر خواهد شد.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه تنها علمی که سودی ندارد متوقف شدن در علم نظری است، خاطرنشان کرد: ریشه بیشتر مسائل و مشکلات متوقف شدن در علوم نظری است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ما نباید در بعد نظری علوم متوقف شویم، همانند شهدا که در حوزه نظری متوقف نشدند و آنچه داشتند را در طبق اخلاص قرار دادند.
وی با اشاره به مکتب عظیمی که با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کشور پایه‌گذاری شد خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی عصاره‌ای از همه ارزش‌های ایثار و شهادت است که در زمینه حق‌طلبی و عدالت‌خواهی شاهد شکل‌گیری آن در کشور بودیم، لذا باید ارزش‌های ایثار و شهادت حتی با فاصله گرفتن از زمان سال‌های دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و به فراموشی سپرده نشوند.
اوحدی با تأکید بر اهمیت توجه به مردم و جلب اعتماد آن‌ها به عنوان سرمایه‌های عظیم کشور عنوان کرد: یادآوری عیب‌های مسئولان نقش مهمی در پیشرفت دارد. حدیثی از امام علی (ع) است که می‌فرمایند بهترین دوست من کسی است که عیب‌های من را یادآوری کند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر حاضر در این نشست گفت: امیدوارم برگزاری اینگونه نشست‌ها تداوم داشته باشد، چرا که می‌تواند منشأ ایجاد ایده‌های جدید برای حل مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر باشد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.
معاون رییس جمهور با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌ها برای حل مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر، گفت: بیش از ۱۴ هزار معتمد معین به دیدار و سرکشی خانواده‌های شاهد و ایثارگر می‌پردازند، اما باید از تمام ظرفیت‌های این عزیزان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و نخبگان جامعه ایثارگری برای حل مشکلات استفاده کرد و تنها به دیدار و سرکشی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر اکتفا نکرد.
اوحدی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مشکلات دانشجویان جامعه شاهد و ایثارگر عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد بدهی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت شده است و قرار است تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه آزاد با دانشگاه شاهد، سازمان اقتصادی کوثر و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران منعقد شود.
معاون رییس جمهور یکی از معضلات مهم جامعه ایثارگری را مسئله اشتغال دانست و گفت: بخش مهمی از مشکل اشتغال در کشور به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده است. در حال حاضر با تعامل با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی به دنبال حل معضل اشتغال جامعه شاهد و ایثارگر هستیم.
گفتنی است در این جلسه که با حضور عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و جمعی از نخبگان شاهد و ایثارگر در محل سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، نخبگان حاضر نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه‌های خود پرداختند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi