شناسه خبر : 80593
سه شنبه 14 بهمن 1399 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران را بازیچه اغراض خود نکنیم(۵)

جایگاه قانونی معاونت قوانین مجلس

معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی بنا به درخواست آقای امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس درخصوص اعلام نظر مشورتی نامه معاون دیوان عدالت اداری نکاتی را در نامه شماره۷۰۹۲۹ مورخ ۲۳ آذر‌ماه سال۹۹ به شرح زیر اعلام می‌کند:

فاش نیوز - معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی بنا به درخواست آقای امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس درخصوص اعلام نظر مشورتی نامه معاون دیوان عدالت اداری نکاتی را در نامه شماره۷۰۹۲۹ مورخ ۲۳ آذر‌ماه سال۹۹ به شرح زیر اعلام می‌کند:

1- اگرچه قانون استفساریه مصوب ۲۷ مهر‌ماه سال۹۹ راجع به افراد مشمول ماده۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است که در زمان حاکمیت قانون برنامه پنجم توسعه به کارگیری شده‌اند، لکن تفسیر ماده۲۱ مزبور و تحدید آن به دوران حاکمیت قانون برنامه پنجم خلاف بین و مغایرنظر قانونگذار است.
قانون تفسیر بند (و) ماده۴۴ صرفا شرایط بهره‌مندی ایثارگرانی را که در دوران برنامه پنجم به کارگیری شده‌اند، تبیین نموده است.
۲- بند دوم نامه معاون محترم دیوان عدالت که افراد شرکتی را خارج از شمول قانون اعلام نموده، مغایر نص ماده ۲۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران است که صدر آن ماده به موجب بند (ذ) ماده۸۷ قانون برنامه ششم توسعه اصلاح و عبارت اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی به آن الحاق گردید.
۳- بند سوم نامه که وجود مجوز به کارگیری در زمان قانون برنامه پنجم را ضروری اعلام کرده، مغایر قانون به‌نظر نمی‌رسد. لکن چنانچه این تفسیر منجر به عدم‌اجرای ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شود، تعطیل قانون با تمسک به قانون بوده و خلاف اصول و قواعد تفسیر قانون است. به‌عبارت دیگر، افراد مشمول ماده۴۴ قانون برنامه پنجم که در زمان حاکمیت آن قانون به استخدام رسمی تبدیل نشده‌اند، در زمان حال نیز با رعایت ماده۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌توانند به استخدام رسمی تبدیل شوند و این موضوع خود مجوز به کارگیری محسوب می‌شود و عدم‌مجوز به کارگیری در زمان قانون برنامه پنجم نمی‌تواند مستمسکی برای عدم‌اجرای ماده۲۱ تلقی شود.

نکته حائز اهمیت در پاسخ معاونت قوانین مجلس، بند ۳ این پاسخ است. اگر برداشت معاونت دیوان عدالت اداری مبنی بر اینکه استفساریه شامل نیروهای شرکتی نمی‌شود را بپذیریم، لکن اصلاح متن ماده۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و الحاق یک تبصره به آن در قانون برنامه ششم توسعه، جای شبه‌ ای باقی نمی‌گذارد که تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده۲۱ شامل نیروهای شرکتی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

علاوه بر آن جایگاه معاونت قوانین مجلس به موجب قانون تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور، به لحاظ قانونی جایگاهی فراتر از سایر مراجعی است که در نهادهای مختلف متولی پاسخ به استعلامات هستند. برابر بند ۲ ماده ۳ این قانون، معاونت قوانین مجلس مرجع پاسخ به استعلامات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان، دولت و شورای‌عالی استان‌ها است که این پاسخ استعلامات از سوی این معاونت را می‌توان اولی و به صواب نزدیک تر از پاسخ‌های مشورتی سایر مراجع قلمداد کرد و برخلاف سایر مراجع، معاونت قوانین مجلس جایگاه خود را از مصوبه قانونی برای پاسخ به استعلامات کسب کرده است.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
مشکلات ایثارگران نتیجه عدم مدیریت مسئولین حوزه ایثارگری است زخم های فراوان خوردیم اما زخمهای کاری را همین همسنگران ایثارگر بازگشته از جنگ بر تن نحیف ومظلوم ما ایثارگران زدند خاصه در دولت جناب روحانی . هر ایثارگری که شکوه وگله در این سایت وزین میکند دردهایی در دل دارد وگرنه عامه مردم در اینستا وتلگرام میچرخند و دغدغه ایثار ندارندودلسوز مردم نیستند. که با من هرچه کرد آن آشنا کرد....... مسولین حوزه ایثارگری در مجلس ودولت و خود بنیاد شهید . حال هرچه میخواهید فرمایش کنید که دولت چنان کرد ومجلس بهمان نتیجه چه شد دوصد گفته چون نیم کردار نیست . در میدان اجرا چه کردید جناب امثال مجتهدها.......
با سلام‌خدمت جناب آقای مجتهد ؛
برادر بزرگوار شما خود از جانبازان درد کشیده هستید ،اظهارات ما جانبازان را به‌ خوبی درک‌می کنید ،
اگر می توانید کمک کنید به رفع مشکل ؛پس یاری گر ما جانبازان شاغل در ادارات دولتی باشید که به جرم شاغل بودن هیچ گونه خدمات و تسهیلاتی برای ما انجام نمی شود!!!
قانون جامع !!! در تبصره ۲ ماده ۳۹ (اصلاح شده )صراحت دارد اما به دلیل حسادت و بخل مسئولین بنیاد در حق ما اجرا نمی شود !!!؟؟؟
خواهشمندیم اگر می توانید به ایثارگران مظلوم کمک کنید .
آقای مجتهد
لطفا پیگیری کنید چرا جانبازان صدقه بگیر ساتا را به بنیاد ملحق نمی کنند به مسئولین ساتا بگید وقتی خط فقر 10 میلیون است با یک میلیون میشه چی خرید
ساتا میتونه رزمندگان و جانبازان را بیمه کنه و در 60 سالگی بازنشست کنه
چرا جانباز 25 درصد بنیاد حقوق بالای 5 میلیون میگیره و جانباز 20 درصد ساتا صدقه براش واریز می کنند
سلام برادر مجتهد
لطفا عدم اجرای اصلاحیه تبصره 2 ماده 39 توسط بنیاد شهید پیگیری نمایید چرا بنیاد شهید اجرای ان خودداری میکند
سلام خوب توضیح دادین ولی متاسفانه کیه به نظر معاونت قوانین مجلس توجه کنه؟
سلام علیکم
جناب مجتهدعزیز،،چندسالی ست که صدایم رابلندکرده ام تا مشکلات بیمه ای جانبازان رابگوش مسئولین برسانم!
اما کو گوش شنوا !!!
درقانون آمده هزینه درمانی شامل(دارو،ویزیت،آزمایشگاه، بیمارستان و...و...و............... ۱۰۰%رایگان!
بدون قیدوشرط*
هیچ تبصره ای هم ندارد.
چرابنیاددرقراردادهای بیمه ای کوتاهی میکندواجرای ناقص!
مثال:فلان دارومخصوص پدرشهید!
فلان دارومخصوص مادرشهید!
فلان...جانباز۷۰% !!!
فلان دارو افراد۵۰ساله!
.....۶۰ساله!
...۷۰ساله!!!
و..........!!!!!
چرا بعضی مسئولین بی وجدان و رانت خوار خودشان را زیر دین جامعه هدف میبرند؟!
خیلی صحبت داریم!
وقتی رابرای رسیدگی به ای مشکل بگذاریدوبه جامعه هدف فراخوان بدهیدتامشکلات وخلاف قانون ها را لمس کنید و انشالله دستوررسیدگی قاطع...
بخصوص درقراردادهای آتی،،خارج ازبیمه دی***
و پرداخت غرامت به جامعه هدف درزمینه های بیمه ای***
متشکرم.
سلام و عرض ارادت به محضر تمامی عزیزان فاش نیوزی و جانبازان خلاصه عرض شود مگرعراق بعنوان متجاوز گرشناخته نشده ونبایستی غرامت جنگی بپردازداگرپرداخته خوب همان غرامت شامل حال جانبازان می‌شود اگرنپرداخته ویااینکه فردی تصمیم گرفته غرامت راازکشورمتجاوزنگیردبه چه حقی چراکه غرامت حق قانونی ملت ایرانست ویااگرهم گرفته شده وافرادی خورده ورویش هم بجای لیوان آبی آب‌میوه رو روش خورده بایستی بدانند ظلم کرده اند. خاک کفش پای تمامی جامعه هدف سیدعلی
جناب حاج مجتهدلطفاپیگیرماده 38برای جانبازان انقلاب باشیدهمچنین سهام بانگ دی که حق وناحق شده وخیلی هاجامندند.متاسفانه بنیاددراین بنیادجوابگونیستند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi