شناسه خبر : 80607
یکشنبه 12 بهمن 1399 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جو بایدن: ۳۰ میلیون آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند

در حالی که تعداد موارد مرگ شهروندان آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا، به عدد 500 هزار نفر نزدیک می‌شود، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد، کرونا باعث شده بیش از 30 میلیون آمریکایی غذای کافی برای خوردن نداشته باشند.
کرونا مدت‌هاست که در آمریکا به یک فاجعه ملی تمام عیار تبدیل شده است. بر اساس داده‌های وبگاه« ورلد امترز»، کرونا تا کنون بیش از 26 میلیون و 512 هزار آمریکایی را مبتلا کرده است و 447 هزار آمریکایی دیگر هم به دلیل ابتلا به این ویروس، متاسفانه فوت کرده‌اند. کرونا به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، اقتصاد این کشور را وارد بدترین بحران طی 74 سال گذشته خود کرده است.
در همین ارتباط، مشاور اقتصادی بایدن گفت، خطر فروپاشی اقتصادی، آمریکا را تهدید می‌کند و برای برون رفت از این بحران، دولت باید از جیب خودش خرج بکند.مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا نیز روز جمعه گفت که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام «کرونای انگلیسی» یاد می‌شود، تا اواسط بهار، به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.مقامات گارد ملی آمریکا نیز روز جمعه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در میان نیروهای گارد ملی، که وظیفه حفظ امنیت مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به عهده داشتند، خبر دادند. بر اساس این گزارش، 750 نیروی گارد ملی حاضر در این مراسم، کرونا گرفته‌اند.
همزمان، بیکاری و گرسنگی ناشی از کرونا نیز در آمریکا به شدت به محل بحث و چالش بین مقامات دولت جدید تبدیل شده است.خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه، به نقل از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: بیکاری هر روز در کشور در حال بیشتر شدن و بحران در حال شدت گرفتن است.بایدن طی سخنانی در کاخ سفید گفت: «فقط در هفته گذشته، ۹۰۰ هزار آمریکایی برای دریافت بیمه بیکاری، درخواست پر کرده‌اند. 30 میلیون آمریکایی در این هفته، غذای کافی برای خوردن نداشتند. نرخ بهره به صورت بی‌سابقه‌ای پایین است. نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری‌های هوشمند در اقتصاد کشور، هرگز تا این‌اندازه بالا نبوده است».رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد:« این صحبتی نیست که فقط ما بیان کنیم، بلکه افکارسنجی در میان اکثر اقتصاددان‌های کشور با گرایش‌های مختلف چپ و راست و میانه‌رو از جمله مشاوران ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و جرج بوش، رئیس‌جمهور پیشین، نیز گویای همین نکته است». بایدن همچنین خواستار اقدام فوری کنگره درباره بسته پیشنهادی کمک کرونایی به ارزش 1.9 تریلیون دلار شد.بایدن در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ما باید همین الان اقدام کنیم. یک توافق کلی در بین اقتصاددانان وجود دارد که این یک شرایط ویژه و خاص است و هزینه انفعال بسیار زیاد خواهد بود. من از تصویب بسته کمک کرونایی با کمک یک بدون کمک جمهوری خواهان حمایت خواهم کرد، ولی این بسته کمک کرونایی باید بدون اما و اگر تصویب شود.
اظهارات بایدن در شرایطی است که دموکرات‌های سنا و مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند طی روزهای آینده نخستین اقدامات را برای تصویب بسته کمک مالی کرونا انجام دهند. کنگره آمریکا طی سال گذشته بیش از چهار تریلیون دلار بسته کمک کرونایی تصویب کرده است. «چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا، روز پنجشنبه گفته است که مجلس سنا طی هفته آینده مذاکره بر سر بسته پیشنهادی بایدن را آغاز خواهد کرد، هر چند برخی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها مخالفت‌هایی را با بسته پیشنهادی بایدن مطرح کرده‌اند.این قانون برای تصویب نهایی نیاز به رای مثبت حداقل 60 سناتور خواهد داشت.
شکست برنامه توزیع جهانی واکسن
نشریه فارین پالیسی نیز در مطلبی با عنوان «شکست برنامه توزیع جهانی واکسن کرونا یعنی، مشکلات بیشتر برای آمریکایی‌ها» نوشت: برنامه توزیع جهانی واکسن کرونا در حال شکست است. گویا ظهور انواع خطرناکتر و کشنده‌تر کووید-۱۹ در جهان، از برزیل و آفریقای جنوبی گرفته تا انگلیس، به‌اندازه کافی بد نبود، که حالا بسیاری از کشور‌های غربی با کمبود شدید واکسن دست و پنجه نرم می‌کنند و نزاع زشتی در میان آنها برای دستیابی به منابع واکسن کرونا شروع شده است.
این گزارش می‌افزاید: اوضاع در کشور‌های در حال توسعه حتی بدتر است، به طوری که بیشتر آنها هنوز اولین دوز از واکسن‌های سفارشی خود را دریافت نکرده‌اند. مطالعات و بررسی‌های جدید نشان می‌دهد تأمین واکسن کرونا برای آنها ممکن است چند سال طول بکشد و وضع فعلی آنها را که بر اثر رکود جهانی بغرنج شده است، رقت‌بارتر کند و منجر به ناآرامی‌ها و خشونت‌هایی می‌شود که مانند این ویروس، به سرعت گسترش خواهند یافت.
فارین پالیسی می‌افزاید: چندین هفته است که آمریکا با معضل تامین و توزیع واکسن کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. بسیاری از ایالت‌ها به‌اندازه کافی واکسن کرونا ندارند و مجبور شده‌اند برنامه واکسیناسیون ده‌ها هزار نفر از مردم این ایالت‌ها را لغو کنند. برخی از این ایالت‌ها حتی با وجود داشتن واکسن کافی، نتوانسته‌اند کار واکسیناسیون را مدیریت کنند. همه این موارد باعث افزایش مرگ و میر بیماران کرونایی شده است.روز سه‌شنبه جو بایدن برنامه خود را برای تهیه صد میلیون دوز دیگر از هریک از واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و مدرنا اعلام کرد. با این حال و حتی اگر او موفق به این کار بشود، ارزیابی‌های دولت آمریکا حکایت از آن دارد که این کشور تا رسیدن به ایمنی کامل و بازگشت احتمالی اوضاع به شرایط عادی، ماه‌ها فاصله دارد.
این گزارش می‌افزاید: ۸۴ کشور از مجموع فقیرترین کشور‌های جهان تا سال ۲۰۲۴ موفق به دریافت واکسن‌های کافی برای واکسیناسیون سراسری مردم نخواهند شد. تدروس ادهانوم، رئیس‌سازمان جهانی بهداشت، چندی پیش از این نابرابری تحت عنوان «شکست اخلاقی فاجعه‌بار» نام برد.دلایل تاخیر در تحویل واکسن کرونا بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند کشور‌های ثروتمند در بحبوحه تقلا برای محافظت از شهروندان خودشان، واکسن‌های تولیدی را احتکار می‌کنند. بررسی‌های اخیر نشریه نیویورک تایمز نشان می‌هند اتحادیه اروپا به تازگی به‌اندازه دو بار واکسیناسیون کامل تمام جمعیت خود، قرارداد‌های پیش خرید واکسن کرونا امضا کرده است. آمریکا چهار برابر نیاز خود قرار‌داد منعقد کرده است و کانادا شش برابر جمعیت خود.همه این مشکلات و بدبختی ناشی از آنها، باید کافی باشد تا کشور‌های ثروتمندتر به خودشان بیایند (و به فکر کمک به کشور‌های دیگر بیفتند.)، ولی گویا آمریکا و دیگر کشور‌های غربی، کمتر «هم‌نوع دوست» و بیشتر«منفعت‌طلب» هستند؛ خصوصیاتی که برای کمک به ملت‌های فقیر -به ترتیب- باید بیشتر و کمتر باشند.
اینستاگرام
چرا از کشور ما ( ایران ) که این همه ارزانی و فراوانی هست و مردم آن از پر خوری و خوشی زیاد دچار قند و چربی خون و بیماریهای بی درمان دیگرمبتلا شده اند (البته این بیماریها از اعصاب نیستند و همه از خوشی خیلی خیلی زیاد است ، که انشا الله این خوشی ها شامل مسئولان خدمتگذار و خدوم هم بشود ) به این بندگان خدا (آمریکایها) که از گرسنگی پوست و استخوان شده اند کمک نمی کنند و برایشان غذا نمی فرستند ؟خدا لعنت کند این دولت آمریکا را ،که تمام ارزاق عمومی مردمش صادر می کند که ارز وارد کشورش شود که آنهم خرج دزدی های خودشان و خوش گذرونی حرام زاده هایشان در خارج از آمریکا می شود .خلاصه لازم است هر چه زودتر چادرهای سر چهارا ها علم کنیم و یک پویش کمکهای گدایی برای مردم پوست و استخوان شده آمریکا جمع آوری کنیم و برایشان بفرستیم
فاش نیوز عزیز لطفا نظرات کاربران را در صفحات بگذارید تا از آنها بهره ببریم. با تشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi