شناسه خبر : 80641
سه شنبه 14 بهمن 1399 , 12:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«روایت ایثار» شهدای عرصه‌ی سلامت در قاب سینمای مستند

مراسم رونمایی از مستند «روایت ایثار» صبح دوشنبه سیزدهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی شهید«رسول زاده» برگزار شد.

فاش نیوز - مراسم رونمایی از مستند «روایت ایثار» صبح دوشنبه سیزدهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی شهید«رسول زاده» برگزار شد.

در این مراسم مهندس«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر «عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، سرتیپ «عباس طایفه» رئیس انجمن خادمان شهدای مدافع حرم، «سید مرتضی حسینی» مدیر کل امور هنری بنیاد شهید، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، «بهروز رحیمی» رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و دکتر «حسن زائری» مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت حضور داشتند.

سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان این که 42 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در کشور شاهد ایثار و از خود گذشتگی در اقشار مختلف هستیم، گفت: دشمن با همه توان به میدان آمد تا جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار نکنیم اما پرشکوه تر از همیشه این اتفاق خواهد افتاد.

سردار سلیمانی ادامه داد: دلیل اصلی پیشرفت کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وفاداری به فرهنگ ایثار و شهادت است که وظیفه داریم برای ترویج و توسعه آن تلاش کنیم. امروز اگر شهید«مرتضی آوینی» زنده بود در بیمارستان ها بود تا ایثار کادر درمان را به تصویر بکشد.

وی افزود: در 6 ماه گذشته تولیدات هنری در معاونت فرهنگی 5 برابر شده است. 22 اثر مستند با موضوع مدافعان سلامت تهیه شده که 12 مستند در گذشته و امروز از 10 مستند رونمایی می شود.

رئیس انجمن خادمان شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم یادآور شد: باید جانباز بود و بعد رزمنده شد؛ کادر درمان با ایثار و از خودگذشتگی‌شان در مقابل ویروس کرونا جانبازی کردند. فرهنگ ایثار و شهادت متعلق به شهدا است که امروز کادر درمان راه آنها را ادامه می دهند.

امیرسرتیپ جانباز عباس طایفه ادامه داد: در انجمن خادمان شهدای مدافع حرم 22 کارگروه تخصصی مانند مهندسان، حقوقدانان، پزشکان و هنرمندان را با هدف خدمت به خانواده معظم شهدا تشکیل داده ایم. در این کارگروه ها افراد صاحب تخصص در حوزه های مختلف برای خدمت به خانواده‌ی شهدا به طور رایگان ثبت نام می کنند و به آنها ماموریت ها ابلاغ می شود. ایثارگران در دفاع مقدس خوش درخشیدند و امروز فرزندان‌شان راه آنها را ادامه می دهند که حضور آنها در عرصه مقابله با ویروس کرونا گواهی بر این مدعاست.

سرکار خانم دکتر بهناز نجفی، سازنده داروی موکوزیت که در فرآیند درمان ویروس کرونا بسیار اثربخش بوده، که امروز در این مراسم از ایشان تجلیل شد، فرزند جانباز 70 درصد امیرسرتیپ اصغر نجفی می‌باشد.

در انجمن خادمان شهدای مدافعان حرم سه هدف ارادت به شهدا، ارائه خدمات شایسته به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: به هر مسئولی در عمل به وظایف برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درست عمل کند، خلعت افتخاری خادم‌الشهدایی اهدا می کنیم.

خانم لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با بیان این که خدمت به خانواده‌ی شهدای سلامت توفیق بزرگی است که نصیب بنیاد شهید شده است، گفت: خانواده‌ی شهدا برای هر دورانی که باشند، چشم و چراغ انقلاب و مردم هستند. 

در پایان مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت تجلیل به‌عمل آمد که در این مراسم امیرسرتیپ جانباز عباس طایفه، رییس هیئت مدیره انجمن، خلعت خادم‌الشهدایی را به خانم دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اهدا کرد.

روابط عمومی انجمن خادمان شهدای حرم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi