شناسه خبر : 80655
سه شنبه 14 بهمن 1399 , 16:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آل‌سعود تمام احادیث ضد یهود را از کتاب‌های درسی حذف کرد

در آستانه سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به بحرین و امارات خبر رسیده، سعودی‌ها در تلاش برای هموار کردن مسیر عادی‌‌سازی روابط با صهیونیست‌ها متون ضد یهودی و مطالب ضد همجنسگرایی! را از دروس مدارس حذف کرد.
عربستان از جمله کشورهایی است که با وجود اینکه روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی نکرده‌اما مقدمات این کار را خیلی علنی شروع کرده و بعضا حتی بیش از سایر کشورها در این راستا فعالیت کرده است. «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در ادامه روند اجرایی شدن سازش آن چند کشور مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی تلاش زیادی کرده است. در همین راستا بنیامین نتانیاهو پس از علنی ‌سازی روابط با بحرین و امارات سعی دارد اواسط هفته آینده به این دو کشور نیز سفر کند و هرچند گفته شده بود این سفر 3 روزه خواهد بود اما گویا تنها به 3 ساعت محدود خواهد شد. در آستانه این سفر، ریاض نیز به دنبال تسهیل مقدمات برای علنی ‌سازی روابط است. همزمان روزنامه «واشنگتن پست» گزارشی از اقدامات انجام شده توسط عربستان برای حذف متون ضد یهودی منتشر کرد. همچنین بخش‌هایی که مربوط به مجازات همجنسگرایان و قبح پدیده همجنسگرایی بود نیز از کتاب‌های عربستان حذف می‌شود.
 طبق این گزارش، یکی از احادیث اهل سنت درباره یهودیان از کتاب‌های دوره کلاس هفتم دانش‌آموزان عربستان حذف شده است. طبق گزارش تسنیم، «مارکوس شف»رئیس‌اجرایی موسسه صهیونیستی «مؤسسه نظارت بر صلح و سازگاری فرهنگی در آموزش مدارس» (امپاکت) هم در این زمینه، تحولات در نظام آموزشی عربستان را «شگفت‌انگیز» توصیف کرد. «دیوید وینبرگ»، عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی در واشنگتن نیز اظهار داشته، بندهای مربوط به شیطان پرستی یهودیان و نیز بخش‌هایی که مربوط به کشتن همجنسگرایان و کافران و جادوگران است از کتاب‌های عربستان حذف شده، اما با این وجود هنوز نام «اسرائیل» به شکل رسمی در کتاب‌های درسی عربستان
نیامده است.
در همین زمینه گزارشی از برنامه‌های درسی دانشگاه‌های عربستان و انجام تغییراتی در آنها ابتدای سال 2020 تهیه شده و بنا به گفته مسئولان سعودی این گزارش به دادگاه سلطنتی عربستان ارسال شد.
 هرچند که لحن کلی کتاب‌های عربستان درباره غیر مسلمانان تغییر نکرده‌اما به گفته منابع، تغییرات چشمگیری در این زمینه در سال گذشته میلادی ایجاد شده است.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که از تغییر در بخش‌های موثر در نظام آموزشی عربستان استقبال می‌کند و همچنین برنامه‌ای برای حمایت از آموزش معلمان سعودی دارد. پیشتر نیز یک‌اندیشکده صهیونیستی که بر محتواهای درسی مدارس سراسر جهان نظارت می‌کند در گزارشی نوشته بود که عربستان محتواهایی که حاوی حس تنفر از «دیگران» از جمله مسیحیان، یهودیان یا همجنسگرایان بوده را از کتب درسی دانش‌آموزان خود حذف کرده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi