شناسه خبر : 80690
پنجشنبه 16 بهمن 1399 , 10:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاه زیبای جانبازنخاعی به زندگی الگوی ما

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به زندگی جانبازی که ۴۰ سال روی تخت خوابیده است، گفت: وقتی با جانبازان صحبت می‌‎کنیم می‎بینیم چقدر زندگی را زیبا می‎بینند، درست مثل نگاه حضرت زینب (س) که جز زیبایی در کربلا چیزی ندید.

نگاه زیبای جانباز قطع نخاعی به زندگی الگوی ما باشد
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین تجلیل از بانوان شاغل در «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» و «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» با عنوان «خورشید‌های مهرنگار» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت الاسلام والمسلیمن «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و معاونین این سازمان در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، سردار کارگر با اشاره به اهمیت و نقش خانواده در جامعه اظهار داشت: قدر خود، زندگی و خانواده را بدانیم. مشکلات همیشه هست، اما با وجود سختی‌ها می‌شود زندگی را شیرین کرد. شیرین کردن زندگی به دست خود ما اتفاق می‌افتد و به دیدگاه ما بستگی دارد.

وی به زندگی سخت، اما پر امید جانبازان اشاره کرد و گفت: انسان وقتی به آسایشگاه جانبازان می‌رود، خجالت‌زده می‌شود که جانبازی ۴۰ سال روی سینه خوابیده است؛ وقتی با آنان صحبت می‌کنیم می‌فهمیم چقدر زندگی را زیبا و شیرین می‌بینند، مدام لب به گلایه باز نمی‌کنند، از مسائل روز باخبرند، اطلاعات خوبی از ورزش، اقتصاد و سیاست دارند، درست همانند نگاه حضرت زینب (س) که جز زیبایی در کربلا چیزی ندید.

حجت الاسلام والمسلیمن «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر (ص) فرمود «به تو کوثر عطا کردیم و به خاطر آنچه به تو عنایت شده شکرگزاری کن». نکته اول در این سوره کوثر است که باید دید این خیر کثیر چیست. آیت‌الله بهاءالدینی یکی از توصیه‌های جدی‌اش برای برطرف شدن معضلات زندگی خواندن حدیث کساست. در این حدیث نکات ظریفی از حضرت زهرا (س) وجود دارد و آن اینکه حضرت بی‌حجاب خداوند را دید. این کوثر هیچ حجابی بین خود و خدا ندارد. خود خدا محور پنج تن را حضرت زهرا (س) معرفی می‌کند.

وی با اشاره به ولایت‌مداری و توجه به اقتضاء زمانی زندگی حضرت زهرا (س) گفت: ایشان در زمانی که با یک نابینا رو به رو می‌شود، حجاب می‌گیرد و در وقت ولایتمداری در میان جمعیت مرد‌ها حاضر شده و خطبه قرایی می‌خواند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi