شناسه خبر : 80700
شنبه 18 بهمن 1399 , 09:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

میهمانی لاله‌هادر گلزارشهدای کشوربرگزارشد

آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران گلزارهای مطهر شهدا روز پنجشنبه 16 بهمن ماه با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور برگزار شد.
 
آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزارهای مطهر شهدای سراسر کشور برگزار شد

در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزی که با عنوان «انقلاب اسلامی، مجاهدت انقلابی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت‌طلبی» نام‌گذاری شده است مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار منور شهدا در حدود 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد که این مراسم به‌صورت ویژه در گلزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) تهران به عنوان نماد ملی، در گلزار مطهر شهدای کرمان به عنوان گلزار شهدای ویژه، در گلزار مطهر شهدای شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی به عنوان نماد گلزار شهدای اهل تسنن با 353 شهید، در گلزار مطهر شهدای روستای روئین شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی با 31 شهید به عنوان نماد گلزار شهدای روستایی و در گلزار شهدای کلیمی با حضور مسئولان کشوری و مقامات مذهبی ادیان توحیدی به عنوان نماد گلزار پیروان ادیان توحیدی کشور برگزار شد.
گلباران گلزار و مزار شهدا با بالگرد در 22 استانی که امکان پروازی داشتند توسط بالگردهای هوانیروز، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی دریایی و هلال احمر انجام شد. همچنین مراسم تعویض پرچم مزار مطهر شهدا و اجرای مراسم اهتزاز پرچم در سراسر کشور برگزار شد.
آیین «میهمانی لاله‌ها» و مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدای بهشت زهرا(س) در قطعه ۲۷ بهشت‌زهرای تهران با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر، گفت: روزی حضرت نوح(ع) را برای ساختن کشتی و وعده طوفان به تمسخر گرفتند، اما طوفان آمد، نوح و یارانش رهایی یافتند و در تاریخ ماندگار شدند، اما منکرین و تمسخرکنندگان غرق و نابود شدند. جریان تاریخ ادامه پیدا کرد و حضرت ابراهیم(ع) آمد و در تاریخ به عنوان پدر انبیاء ماندگار شد اما نه از نمرود نامی ماند و نه از نمرودیان.
وی با اشاره به همراهی حضرت خدیجه(س) و حضرت علی ابن ‌ابی طالب(ع) با پیامبر اکرم(ص) در گذشتن از سختی‌های صدر اسلام و محاصره شعب ابی‌طالب، اضافه کرد: همراهی حضرت فاطمه(س) با حضرت علی(ع) و حضرت زینب(س) با سیدالشهدا(ع) هم از همین جنس است. این یک جریان تاریخی است. همیشه کنار هر مرد بزرگی، یک بانوی بزرگ و بزرگوار بوده است و در تاریخ همیشه جریان حق مثل امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به عنوان یک رادمرد که تاریخ مدیون اوست، جاودانه ماند و از منکران ایشان و یزیدیان اثری نیست.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: قبل از انقلاب اسلامی، امپریالیسم و مستکبران جهانی دست به دست هم دادند تا صدای ملت ما را خفه کنند و سد حرکت تکاملی و بالنده ملت ما باشند اما در زندان‌های ستمشاهی امثال خانم دباغ‌ها در کنار برادران انقلابی خود شکنجه شدند و نگذاشتند حکومت طاغوت به هدف خود برسد.
حجت‌الاسلام شکری با تأکید بر اینکه این سرنوشت حتمی تاریخ است که مستکبران باید بروند و صالحین بمانند، اضافه کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از رشد و پیشرفت ملت ما جنگی نابرابر را تحمیل کرد اما به برکت خون شهدا، مجاهدت رزمندگان و مقاومت آزادگان و همراهی مادران، همسران و فرزندان شهدا، امروز بعد از ۴۲ سال انقلاب ما توفنده‌تر از هر روز به پیش می‌رود.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام بزرگوار و رهنمودهای مقام معظم رهبری و برکت خون شهدا و مجاهدینی که خون مبارکشان را در این راه تقدیم کردند، بالنده‌تر از همیشه به پیش می‌رود و با بیداری ملت‌‌های مسلمان، یک روز پرچم با عظمت خود را به دست رهبر جهانی‌مان، حضرت بقیةالله(عج) خواهد داد و حتماً وعده حق تحقق پیدا خواهد کرد.
حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران هم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر از همراهی سازمان‌های مختلف در برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها تشکر کرد.
مراسم میهمانی لاله‌ها و پانزدهمین آیین عطرافشانی و گل‌باران مزار مطهر شهدای ادیان توحیدی نیز در گلزار شهدای کلیمی برگزار شد.
سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا گفت: شهدای ادیان الهی در اسلام احترام خاصی دارند و در کنار شهدای اسلام حماسه‌ساز شدند.
سردار سلیمانی با اشاره به نقش شهدای ادیان الهی در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دوران مبارزات ملت ایران با رژیم پهلوی مختص مسلمانان نبود و همه ملت ایران از هر دین و آیینی در کنار هم برای سرافرازی کشور مبارزه کردند و شهدای ادیان الهی گواهی روشن بر این ادعا است.
وی از نقش پر رنگ شهدای ادیان توحیدی در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از عوامل وحدت‌زا بین پیروان ادیان الهی یاد کرد و گفت: در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز شاهد حضور شهدای ادیان توحیدی بودیم و وحدت ادیان در کشور دستاورد بزرگ دوران انقلاب اسلامی ایران است و به برکت ظهور انقلاب اسلامی امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران استوار و متحد ایستاده است و برگزاری آیین ملی میهمانی لاله‌ها گوشه‌ای از قدردانی ملت ایران از شهدا است.
در پایان این مراسم نیز از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای ادیان توحیدی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، آیین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران گلزار مطهر شهدا به صورت همزمان و در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi