شناسه خبر : 80705
شنبه 18 بهمن 1399 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رژیم صهیونیستی اجازه انتشار جزئیات را نمی‌دهد

انفجار بزرگ در حیفا

رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در منطقه صنعتی پتروشیمی حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده‌اند. جزئیات این انفجار منتشر نشده و صرفا یک کاربر فضای مجازی نزدیک به حاکمیت این رژیم مدعی شده، این انفجارها، برای تخریب چند ساختمان مخروبه صورت گرفته است.
هر حادثه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای شهرک نشینان صهیونیست به‌اندازه یک حمله از سوی حزب‌الله یا حماس ایجاد وحشت می‌کند! در این میان شهر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی از اهمیت بیشتری به لحاظ اقتصادی و زیربنایی برخوردار است، از این رو این شهر به «قلب اقتصادی» رژیم اسرائیل ملقب شده است. حیفا، مرکز استانی به همین نام در کرانه غربی دریایی مدیترانه است و با حدود 300 هزار نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود. رژیم اشغالگر قدس در کل سرزمین‌های اشغالی یک مجموعه بسیار بزرگ پتروشیمی در بندر حیفا در اختیار دارد. با توجه به اهمیت این شهر، هر اتفاقی در آن اهمیت زیادی برای رژیم صهیونیستی دارد. سکوت منابع رسمی این رژیم درباره عامل این انفجار‌ها این احتمال را تداعی می‌کند که، حمله یا خرابکاری در کار است.
در این راستا، روز پنجشنبه روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد در پالایشگاه حیفا در سرزمین‌های اشغالی انفجاری رخ داده که موجب آتش سوزی وسیعی در آن شده و موجی از ترس و اضطراب را به جان   صهیونیست‌ها‌انداخته است. طبق این گزارش، انفجارها با صدای بلند سکوت حاکم بر شهر شمالی حیفا را بر هم زده و از سمت کارخانه صنایع شیمیایی حیفا دلهره شدیدی را در میان ساکنین این شهر به وجود آورده است.
این گزارش حاکی است چندین انفجار نیز در منطقه صنعتی پتروشیمی حیفا به گوش رسیده که موجب اخلال در روند زندگی ده‌ها هزار ساکن این شهر شده است. شبکه «کان» رژیم صهیونیستی با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی توئیتر خود مدعی شده انفجارها به صورت کنترل‌شده برای تخریب تاسیسات قدیمی در کارخانه صنایع شیمیایی حیفا اتفاق افتاده است. ​انفجارهای مشابهی پیش از این نیز در این مجتمع صنعتی رخ داده است و از آنجایی که این منطقه در مرکز منطقه مسکونی حیفا قرار دارد، زندگی ده‌ها هزار نفر را مختل کرده است. با این حال رژیم صهیونیستی جزئیات این حادثه را منتشر نکرده است.
به نوشته این روزنامه، اواسط ماه دسامبر(آذر) سال گذشته میلادی یک اشکال «غیرمعمول» در عملکرد پالایشگاه‌های حیفا باعث دو آتش سوزی شدید شد و دود بسیار زیاد ناشی از این آتش‌سوزی‌ها آسمان شهر را پر کرد. علاوه‌بر این، انفجار در بندر بیروت در تابستان امسال نیز نگرانی‌ها در مورد حادث شدن اتفاقی مشابه در بندر حیفا را افزایش داده بود.
گیلا گاملیل، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی نیمه مردادماه به «رادیو اسرائیل» گفته بود که باید مواد شیمیایی خطرناک از بندر حیفا خارج شوند. همان زمان الی لوی، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به همین رادیو گفت که هر کس این فاجعه را در بیروت می‌بیند باید درک کند این اتفاق می‌تواند در بندر حیفا هم بیفتد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi