شناسه خبر : 80729
یکشنبه 19 بهمن 1399 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

موافقت مجلس با اولویت استفساریه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

دولت، قراردادی‌ها را تعیین تکلیف کرده است ولی متاسفانه شرکتی‌ها را فعلاً مراعا گذاشته است و یک استفساریه از دیوان محترم عدالت اداری کزده که به ...

فاش نیوز - نمایندگان مجلس با اولویت طرح استفساریه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در صحن مجلس موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (19بهمن) با اولویت طرح استفساریه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اجتماعی طی سخنانی در مورد اولویت آن اظهار داشت: جامعه ایثارگری از همه عزیزان و همکاران عزیز توقع دارند؛ چرا که در ابتدای مجلس یازدهم، کمیسیون برنامه و بودجه استفساریه‌ای داشت که در حقیقت بحث ماده 88 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر اینکه نیروهای شرکتی و قراردادی را بدون رعایت مباحث و سخت‌گیری‌های قانون غیر ایثارگری (ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مطرح است) باید تعیین تکلیف، و آنان را استخدام می‌کردند.

وی اضافه کرد: دولت، قراردادی‌ها را تعیین تکلیف کرده است ولی متاسفانه شرکتی‌ها را فعلاً مراعا گذاشته است و یک استفساریه از دیوان محترم عدالت اداری کزده که به نظر من خلاف قانون بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: به همین خاطر، تعدادی از نمایندگان محترم با استفساریه‌ای موضوع را طرح کردیم که نیروهای شرکتی، مثل نیروهای قراردادی، مشمول ماده88 قانون برنامه پنج ساله پنجم شوند و با سازمان امور استخدامی هم در کمیسیون اجتماعی جلسه ‌ای داشتیم و در حقیقت هم آنها به این موضوعد متقاعد شدند.

نماینده ساری متذکر شد: در حقیقت امروز دوستان نماینده به درخواست اولویت رای دادند تا ان شاالله با رای مثبت ما به این استفساریه، که بیش از 10 هزار خانواده ایثارگر، فرزندان شهدا، جانبازان بالای 70 درصد، طبق ماده 21 قانون جامع، معطل تصمیم‌گیری قطعی مجلس یازدهم هستند، مشکلشان حل شود.

وی خاطر نشان کرد: بالاخره همه ما به ایثارگران دین داریم و باید این ادعا را ثابت کنیم که این قشر را از خدمات همه‌جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، همانند دوران دفاع مقدس مورد حمایت قرار دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه سخنان خود یاد آور شد: خواهش ما این است که با رای قاطع خود، این پیام را به جامعه وفادار ایثارگران به کشور بدهیم که مجلس یازدهم پشتیبان جامعه ایثارگران است.

بر پایه این گزارش در ادامه نمایندگان مجلس با 177 رای موافق به اولویت آن رای داد.

این گزارش می‌افزاید: با تصویب اولویت این طرح، استفساریه طرح تبدیل نیروهای شرکتی به تائید نمایندگان مجلس رسیده و به عنوان قانون قابل اجرا برای بر طرف کردن مشکلات تبدیل وضعیت بیش از 10هزار نیروی ایثارگر شرکتی خواهد بود.

لازم به ذکر است که این مصوبه در قالب اعمال تبصره یک ماده 100 با 177 رای موافق، 11 رای مخالف و 4 رای ممتنع در صحن علنی مطرح و به تصویب نمایندگان رسید.    

| محمد معرفی

اینستاگرام
مجلس باید به کمک نیروهای شرکتی ایثارگر بیاید و یاورشان باشد تا در این شرایط سخت اقتصادی بتوانند زندگی کنند.
جانبازان درصد پایین و اعصاب و روان را هم دریابید.
از فاش نیوز صمیمانه ممنونیم
با سلام
لطفا به فکر پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال باشید
با سلام
به خانواده شهدای مجرد هیچ دینی ندارید اصلا انگار نه انگار شهدای مجرد هم شهید هستند هیچ سهمیه استخدامی شامل حال هیچ یک از اعضای خانواده شون نمیشه
باسلام بنده ازنیروهای ارکان ثالث مناطق نفتخیز جنوب میباشم که ازسال۸۵مشغول به کارمیباشم ومارانیروی شرکتی حساب کردند وماراتبدیل وضعیت نکردند طبق کلیپ تصویری که جناب آقای حاجی بابایی منتشرکردندشامل نیروهای شرکتی که قبل ازسال۹۵ یعنی قبل ازیال۹۰هم شامل میشود هم بایدبه رسمی قطعی تبدیل وضعیت شوندکه متاسفانه قانونی که مجلس محترم شورای اسلامی تصویب وشورای نگهبان تاییدکردوریئس جمهورهم ابلاغ نمودندرا اجرانکردند.خواعش میکنم دل مافرزندان جانبازان وایثارگران رانیزخوش کنید.ممنون ازلطف شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi