شناسه خبر : 80742
یکشنبه 26 بهمن 1399 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور سفیر سوریه در منازل شهدای مدافع حرم جنوب شرق تهران

شهیدان مدافع حرم خون‌شان را و جان‌شان را در راه زندگی باکرامت ما ارزانی کردند. سوریه و مردم سوریه هرگز این شهیدان والامقام و دیگر همرزمانشان را از یاد نخواهند برد...

فاش نیوز -  سفیر جمهوری عربی سوریه به همراه اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم، با خانواده‌های شهیدان مدافع حرم در منطقه جنوب شرق تهران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن خادمان شهدای حرم، در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دکتر شفیق‌ دیوب، سفیر کشور برادر و دوست، جمهوری عربی سوریه در تهران، به همراه اعضای هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای حرم در مورخ 19 بهمن 1399 با خانواده‌های شهیدان مدافع حرم، حسین رضایی، مرتضی مصیب‌زاده و حشمت سهرابی در منازل‌شان واقع در منطقه جنوب شرق تهران، به صورت جداگانه دیدار کردند.

در این دیدارها که دکتر کامبیز مصطفی‌پور شهردار منطقه چهارده و مهندس تیموری معاون اجتماعی شهرداری منطقه چهارده نیز حضور داشتند، ابتدا امیر سرتیپ جانباز، عباس طایفه، رییس هیئت مدیره انجمن خادمان شهدای مدافع حرم، طی سخنانی دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر و هیئت همراه و خانواده‌های محترم شهدا تبریک گفت و اظهار داشت: شهدای گرانقدر ما برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، و برای برافراشتن پرچم مقاومت در منطقه و جهان، با اهدای خون‌شان سرمایه‌گذاری کردند و همه ما به‌ویژه دولت‌های محور مقاومت، باید در قبال این سرمایه‌گذاری و خانواده‌های معزز شهدا، احساس مسئولیت کنیم؛ که بر همین اساس جناب سفیر با همین هدف خدمت خانواده محترم شهدا مشرف شدند.

در این دیدار همچنین شفیق‌دیوب، سفیر کشور جمهوری عربی سوریه اظهار با ایراد سخنانی احساس خوشبختی خود را از اینکه در خدمت این خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم که فرزندان و عزیزان‌شان را در راه دفاع از این ارزش‌ها فدا نمودند، ابراز کرد.

وی اظهار داشت: از طرف تمامی فرزندان ملت سوریه از شما و تمامی شهدایی که در دفاع از حرم و سوریه خون‌شان را تقدیم کردند، تشکر می‌کنم و تمنا دارم از طرف شما این تشکر به ملت عزیز ایران منتقل شود. ما مردم سوریه، مدیون فرزندان قهرمان شما که خون‌شان را در این راه قربانی کردند هستیم.

سفیر سوریه در تهران افزود: من در زمان حضورم در تهران دیدارهای مختلفی با برادران ایرانی داشته‌ام. ولی این دیدار، برای اینجانب پرافتخارترین دیدارها بوده است. ما شهادت را مقدس می‌دانیم و به شهیدان احترام می‌گذاریم؛ و گفتاری به نقل از رهبر فقید سوریه مرحوم حافظ‌ اسد داریم که "شهدا بهترین و باارزش‌ترین انسان‌ها در زندگی ما می‌باشند". این شهیدان خون‌شان را و جان‌شان را در راه زندگی باکرامت ما ارزانی کردند. سوریه و مردم سوریه هرگز این شهیدان والامقام و دیگر همرزمانشان را از یاد نخواهند برد.

دیوب گفت: روابط دو کشور برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه با خون این شهیدان آبیاری شده است. بر ما واجب است با محافظت از این روابط راهبردی و دفاع از استقلال و حاکمیت کشورهای‌مان و حراست از سرزمین‌های مقدس اسلامی و تحکیم محور مقاومت و ریشه‌دارکردن فرهنگ مقاومت، در راه تحقق آرمان‌های این شهدا گام برداریم. این اهداف مقدسی است که تمامی این شهیدان ایرانی در راه آن به شهادت رسیدند. هم‌چنین اجازه بفرمایید در این جمع اشاره‌ای به شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی داشته باشم. اگر اکنون در امنیت زندگی می‌کنیم، به برکت خون این شهیدان است.

وی در خاتمه افزود: قطعاً دو کشور ایران و سوریه این خانواده‌ها را از یاد نخواهند برد و تمامی امکانات لازم را به این خانواده‌ها ارائه خواهند داد. اجازه بدهید به نام خود و به نام همکارانم در سفارت به شما، رهبری و دولت و مردم ایران چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک بگویم. این انقلاب نقطه عطفی در تحولات مهم جهان و در کل منطقه و برای تمامی مسلمانان و مستضعفان جهان بوده است. سفارت سوریه را سفارت کشور دوم خود بدانید و هر کمکی که بتوانیم، انجام خواهیم داد. و هیچ‌کس در جهان به اندازه شهدا و خانواده‌های آنان سزاوار احترام نیست. من از سرتیپ طایفه و همکارانش تشکر می‌کنم. از خانواده محترم شهید تشکر می‌کنم».

در این نشست‌ها خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم ضمن تشکر از سفیر محترم جمهوری عربی سوریه در تهران و انجمن خادمان شهدای حرم، به بیان خاطراتی از شهدای عزیزشان پرداختند.

همچنین فرزندان شهدا، دل‌نوشته‌های پدران‌شان را قرائت کردند. در پایان دیدار، سفیر محترم به رسم یادبود هدایایی را از طرف دولت و ملت سوریه به خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم اعطا کرد.

اینستاگرام
باسلام از نظر پیامبر بزرگ اسلام شهید کسی است که اگر صبح برای امرار معاش خانواده اش از منزل خارج شد کشته شد شهید است پس شهید واقعی در عین حال گمنامند زیا منت سر ولایت وملت نمگدارن تا ان شان معنوی شهادت طلبی حفظ گردد الحمد الله رهبری ومسولین نظامی بفکر خانواده شهدا و ایثارگران هستن ناشکری نکنین
مدافع حرم جنوب شرق تهران!؟
جنوب شرق تهران حرم دارد!!!؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi