شناسه خبر : 80744
دوشنبه 04 اسفند 1399 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه وارده

مراکزی که به نام جانبازان نخاعی و به کام کاسبان

کارشناسان مربوطه بیایند ببینند آیا آسایشگاه فعلی مناسب حتی افراد بیمار هست یا نه، چه برسد به افراد قطع نخاع...

فاش نیوز -  آسایشگاه به اسم جانبازان ساخته شده، اما با تبدیل آن به هتل اجاره داد شده، آنهم به بهانه اینکه جانباز وقتی به آنجا می آید، دیگر به منزل نمی رود.

کارشناسان مربوطه بیایند ببینند آیا آسایشگاه  فعلی مناسب حتی افراد بیمار هست یا نه، چه برسد به افراد قطع نخاع!
اولا که بایک مدیریت قوی می شود کاری کرد تا چنین مشکلاتی پیش نیاید و جانبازان (هم ازشیراز هم شهرستان های اطراف) برای درمان و گذراندن دوران نقاهت به آسایشگاه بیایند و دو باره به منزلش برگردد. چون جانبازان اکثرا مسن شده اند و دارای مشکلات جسمانی بسیاری هستند و بعضی از آنها هم کسی را ندارند که  به وضعیت آنها رسیدگی کند.

برخی از همسران جانبازان هم با مرور زمان و براثر کار سنگین و بالا و پایین کردن ویلچر و جابجا نمودن خود جانبازان دچار مشکلات جسمانی و دیسک و کمر درد و .. شده اند و توان همراهی جانبازشان را مثل گذشته ندارند.
بنیاد شهید آمده برای برخی از جانبازان پرستار گرفته که قبلا پول آن را بیمه ایران می داد و بعضی از پرستاران هم از مرکز سلمان مامور به خدمت جانباز می شدند؛ اما از وقتی که بیمه دی با بنیاد قرار داد بسته است این خدمت را از جانبازان قطع کرده اند و می گویند شخص جانباز اگر نیاز دارد، پرستار بگیرد!

با این مشکلات و اقتصاد و تورم، جانباز از کجا بیاورد و هزینه پرستار را بدهد، آنهم پرستاری که مطمئن و امین باشد و بشود او را وارد خانواده کرد؛ پرستاری که با وضعیت قطع نخاعی آشنا باشد و جانباز را دچار مشکلات بعدی نکند؟

البته اگر جانبازی نیاز به بستری در بیمارستان دارد و کسی را نداشته باشد که او را همراهی کند، از شرکت های خدماتی برایش نیرو می گیرند؛ ولی ای کاش کارشناسان بی طرفی به مرکز سلمان شیراز بیایند و از نزدیک وضعیت جانباز و آن مرکز را ببینند.


من پیشنهاد دادم بااینکه برایم سخت است و چون کار دیگری نمی توانم بکنم و درآمدی هم جز حقوق بنیاد ندارم، جانبازان را در مرکز سلمان پذیرش بدهند و با نیروهای آموزش دیده به آنها خدمات پرستاری بدهند؛ ولی متاسفانه بنیاد کارشکنی می کند!

عندلیبی(جانباز نخاعی)

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi