شناسه خبر : 80750
چهارشنبه 22 بهمن 1399 , 08:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با رای قاطع نمایندگان به طرح استفساریه ماده ۲۱ قانون جامع

ایثارگران شرکتی برای تبدیل وضعیت نیاز به سهمیه و آزمون ندارند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۲۰بهمن ماه طرح استفساریه ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که اولویت آن در روز گذشته به تصویب رسیده بود...

فاش نیوز - با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نیروهای ایثارگر شرکتی بدون لحاظ کردن سهمیه و آزمون، جذب دستگاه‌های دولتی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز 20 بهمن‌ماه با تصویب کلیات طرح استفساریه ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی را بدون لحاظ کردن آزمون و سهمیه به تصویب رساندند.

برپایه این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 20بهمن ماه طرح استفساریه ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که اولویت آن در روز گذشته به تصویب رسیده بود رای مثبت دادند.

براساس این گزارش، در ابتدای رسیدگی به این طرح، عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی گزارشی از نحوه و روند تصویب استفساریه در کمیسیون ارائه کرد و خواستار رای قاطع نمایندگان مجلس در ایام دهه فجر به آن شد.

در ادامه، صباغیان، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف، خواستار اصلاحاتی در استفساریه شد.

همچنین در ادامه سلیمی، نماینده مردم محلات، در موافقت با طرح استفساریه، رای قاطع نمایندگان مجلس برای جامعه ایثارگری را خواستار شد.

بنا بر این گزارش، در حین رسیدگی به این طرح استفساریه، مرتضی محمودوند، از نمایندگان ایثارگر مجلس خواستار اعلام اخطار در دستور روز کرد و پس از آنکه قاضی زاده، نایب رئیس مجلس اخطار او را وارد ندانست و میکروفونش را قطع کرد، شروع به فریاد برای به کرسی نشاندن سخنان خود در حمایت از جامعه ایثارگری کرد.

این گزارش حاکی است، سید کاظم موسوی، سخنگوی فراکسیون ایثارگران نیز در اخطار قانون اساسی، جامعه ایثارگران را جامعه مظلومی عنوان کرد که هنوز به حق و حقوق خود نرسیده است.

در ادامه، نماینده دولت در بیان نقطه نظر دولت در خصوص طرح استفساریه، با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد از سهمیه استخدامی متعلق به جامعه ایثارگران است، آن را به دلیل ابهام  موجود، قابل اجرا ندانست.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم کرمانشاه طی سخنانی خواستار رفع ابهامات موجود در طرح استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی شد و اظهار داشت: باید در مورد رابطه استخدامی موجود بین شرکت ها و دستگاه‌های دولتی در خصوص ایثارگران رفع ابهام شود.

در ادامه بابایی کارنامی، در مخالفت با پیشنهاد عزیزی، متذکر شد: در واقع استفساریه، طرحی برای رفع موانع موجود از سوی دیوان عدالت اداری در موضوع نیروهای ایثارگر شرکتی است.

همچنین سید سلمان ذاکر، نماینده اردبیل به عنوان موافق یادآور شد: متاسفانه در حق ایثارگران جفا شده است.

عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه رسیدگی به طرح، پشت تریبون قرار گرفت و خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون در مورد جذب نیروهای شرکتی، قانون اجرایی نشده است و شبهه افکنی می‌کنند.

این در حالی بود که قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به مزاح به عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی که با حرارت در حال دفاع از حق و حقوق ایثارگران و استفساریه بود گفت: ما نگران قند شما هستیم! اما عیسی زاده بدون مکث در پاسخ اظهار داشت: من هم نگران ایثارگران هستم.

گزارش خبرنگار پارلمانی ما حاکی است در پایان در مورد درخواست برای رفع ابهام از استفساریه پیشنهادی عزیزی، نماینده کرمانشاه رای گیری به عمل آمد که از مجموع 199 نفر نماینده حاضر 122 نفر رای موافق، 53 نفر رای مخالف و 10 نفر رای ممتنع دادند که به تصویب رسید.

همچنین اصل استفساریه با 127 رای موافق، 16 رای مخالف، و 29 رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید.

این درحالی است که در صورت تائید مصوبه استفساریه ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی و ارجاع آن به مجلس، دولت موظف است نیروهای ایثارگر شرکتی را از ابتدای سال 1400 بدون لحاظ کردن سهمیه و آزمون، به استخدام ادارات دولتی درآورد و از ابهامات ایجاد شده از سوی دیوان عدالت اداری رفع ابهام شود.

گفتنی است در متن موضوع استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی آمده است: آیا افراد مذکور در ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، مصوب سال 1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی که قبل و حین اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور به صورت شرکتی، قراردادی یا پیمانی در دستگاه‌های موضوع ماده 2 قانون جامع به کار گرفته شده‌اند، برای تبدیل وضعیت، نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه دارند؟ که پاسخ آن "خیر" است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است: همچنین این عبارت مطرح شد که آیا این موضوع (تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی) شامل افرادی که از کارکنان طرف قرارداد شرکت های خصوصی طرف قرارداد با دستگاه‌ها می شود؟ آیا باید دستگاه، آن افراد را استخدام کند یا دستگاه باید آن افراد را که رابطه مستقیم با دستگاه ندارند، استخدام کند؟ که پاسخ آن " بله" است.

امیر آبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران نیز در حاشیه تصویب استفساریه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی اظهار داشت: براساس این مصوبه نیروهای ایثارگر شرکتی بدون لحاظ سهمیه و آزمون، جذب دستگاه‌های دولتی خواهند شد.

اینستاگرام
تلفیقی از هواپیماهای مدرن چین با تکنولوژی روسیه منجر به حفاظت تنگه هرمز ..چین می تواند هواپیما را در ازای نفت عرضه کند و می تواند هواپیماهای ارواح چینی را دریافت کند
باسلام خدمت شما چرا کسی نمیتونه جلو این اقای فضل زرندی رو بگیره مگه ازمجلس بالاتر هم داریم این اقا فقط مونده جلو کارهایی که ایثارگران دارند بگیرن مگه شما جدا از نظلام جمهوری اسلامی ایران هستید مگه چی میخواید ازجون ایثارگران شما مصداق حرف امام راحل هستید که می فرمایند کسی که برای کار ایثارگران سنگ اندازی کند منافق است وباید تحت تعقیب قرار گیرد.خدا ازت نگذره
سلام
من که یک برادر شهید هستم تو یک شرکت خصوصی بدون امنیت شغلی با لیسانس کارگری میکنم چرا نباید هیچ سهمیه ای داشته باشم سهمیه ای که برای خواهر و برادر شهید گذاشتین اصلا کارائی اجرائی نداره آخرین اولویت از سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران یعنی حذف آنها
سلام . مجلس هر قانونی تصویب کند . این دولت اجرا نخواهد . برای ایثارگران فقط حرف درست می کنند . خدا خایینن به ایثارگران را نا بوده کنند ما را از کرده خود پشمان کردن .
ای کاش از اول این ماجرا بوجود نمی آمد حالا که صحبت از تبدیل وضعیت شده خواب را از ما گرفته که چی آیا به سرانجام برسه یا نه
ما را چکار به رسمی برای ما همان میدانهای خاکی جنگ و جهاد خونریزی که اگر آنجا را هم شرکتی یا رسمی نکنند که البته این میدانها برای ما ایثارگران پا برهنه است اونها آقا زاده اند از ما بهتران به نوعی
میشه بگوییم ما در دفاع از میهن گل کاشتیم آقایان درو کردند
یک عده هستند که اصلا مخالف شهدا و خانواده شهدا و ایثارگران اگه دستشان برسه ان ها را از بین میبردند هم اینها باید بدانند که اگر شهدا نبودند بجای پشت میز نشستن باید نوکر آمریکائیها آل سعود وداعش میشدند پس اینقدر به این خانوارها صلم نکنید که خدا ظا لمان را نا بود میکند
اقتصاد ایران میلیاردها دلار درآمد دارد ..هنگامی که ایران یاد می گیرد به استفاده از رایانه های کوانتومی برای گسترش اقتصاد ..و این کامپیوترها در چین هستند.
لازم است به اخراج آمریکایی ها از سوریه با قدرت موشک های ایران .سوریه برای اخراج آمریکایی ها به موشک های ایرانی نیاز دارد.
جناب اقای اوحدی که خیلی به ایثارگران و جانبازان توجه دارید متشکرم
لطفا خانواده هایی که پسر دارند از سربازی معاف هستن ولی خانواده هایی که پسر ندارن و دختر دارند برای طرح پزشکیشون باید دو سال طرح برن و این طرح پزشکی برای فرزندان جانباز ۵۰ درصد حذف شده ولی برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد تصویب نشده خواهش میکنم حدف طرح پزشکی رو برای فرزندان جانبازان ۲۵ درصد حدف کنید مگر چه فرقی دارند مخصوصا خانوادهایی که جانبازشون فوت کرده واقعا مشکل دارن اقای یوسف مجتهد هم در این ارتباط حرف هایی زده اند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi