شناسه خبر : 80766
سه شنبه 21 بهمن 1399 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خون شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

فعال سیاسی و زندانی سیاسی پیش از انقلاب گفت: خون شهدای ۱۷ شهریورماه که بی‌رحمانه و ناجوانمردانه به شهادت رسیده بودند سبب شد که پیروزی انقلاب سرعت گیرد.

 

محمود بازرگانی پیشکسوت، فعال سیاسی و زندانی سیاسی پیش از انقلاب در برنامه فجرآفرینان اظهار داشت: خون شهدای ۱۷ شهریورماه که بی‌رحمانه و ناجوانمردانه به شهادت رسیده بودند سبب شد که پیروزی انقلاب سرعت گیرد.

وی افزود: راهپیمایی عید فطر سال ۵۷ پس از برگزاری مراسم نماز عید فطر و ایراد خطبه‌های نماز توسط شهید مفتح و سخنرانی‌های شهید باهنر، همان مردم نمازگزار به صورت خودجوش یک راهپیمایی شکل دادند و در مسیر پیمودن این راهپیمایی به جمعیت اضافه می‌شد و جمعیت به حدود صد هزار نفر نیز رسید.

بازرگانی ادامه داد: فردای عید فطر ۱۷ شهریور ماه یک راهپیمایی دیگر در میدان شهدا امروز ترتیب داده شد که در این راهپیمایی نیرو‌های رژیم مردم را به خاک و خون کشیدند و تیراندازی شدیدی علیه مردم انجام داد.

وی اضافه کرد: تعدادی از مجروحان را با هر سختی که بود به بیمارستان انتقال دادیم که با صحنه وحشتناکی روبه رو شدیم که بیمارستان به شدت پر از مجروح و زخمی بود که امکانات و تعداد کادر بیمارستان جوابگوی این حجم از مجروح و زخمی نبود.

این فعال سیاسی تصریح کرد: خون شهدای ۱۷ شهریورماه که بی‌رحمانه و ناجوانمردانه به شهادت رسیده بودند سبب شد که پیروزی انقلاب سرعت گیرد و تظاهرات بسیار گسترده‌تری از این تاریخ به بعد برگزار شد که نیرو‌های رژیم در مقابله با آن عاجز شده بودند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi