شناسه خبر : 80799
پنجشنبه 23 بهمن 1399 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تولید اولین سرود حماسی بانوان جانباز ویلچری و ۷۰ درصد سراسر کشور

بانوان جانباز نخاعی به خاطر آسیب‌پذیری و بعد هم به دلیل شرایط کرونایی که رفت‌وآمد را برایشان سخت می‌کرد...

فاش نیوز - تولید اولین سرود ملی و حماسی «زینبی» توسط بانوان جانباز ویلچری سراسر کشور آغاز شد.

  به گزارش خبرنگار ما، آمنه احمدی، مسئول کمیته‌ی بانوان انجمن جانبازان نخاعی در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فاش نیوز، تولید اولین سرود ملی و حماسی با موضوع بانوان جانباز و توسط خود بانوان جانباز ویلچری و 70 درصد از سراسر کشور، در آینده نزدیک خبر داد.

احمدی در این باره گفت: طی ملاقاتی که در مهر ماه امسال با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتم، در بیان پاره‌ای از مشکلات بانوان جانباز، طرح اجرای یک سرود حماسی توسط بانوان جانباز را نیز مطرح کردم که خوشبختانه این پیشنهاد با استقبال و تایید آقای اوحدی و نظر مساعد معاون فرهنگی ایشان روبه‌رو شد که با پیگیری‌های متعدد، کار به بنیاد شهید استان اصفهان محول گردید.

وی افزود: این سرود اولین کار فرهنگی جمعی بانوان جانباز پس از دفاع مقدس است که امیدواریم آخرین آن هم نباشد. البته انجام هر کاری برای اولین بار، ممکن است نواقص و ضعف‌هایی را هم داشته باشد. هر چند که سعی  و تلاش فراوان شده تا کار به بهترین نحو انجام شود، اما امیدواریم با حمایت و تمهیدات بیشتر رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران، این برنامه‌ها استمرار یابد.

مسئول کمیته‌ی بانوان انجمن جانبازان نخاعی درباره روند تولید این سرود اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید، بانوان جانباز نخاعی به خاطر آسیب‌پذیری و بعد هم به دلیل شرایط کرونایی که رفت‌وآمد را برایشان سخت می‌کرد، مایل به حضور نبودند و تنها 2 تن از بانوان نخاعی اعلام حضور کردند؛ ولی از آن‌جایی که بنده عزم خود را برای اجرای کار جزم کرده بودم، از بانوان 70درصد قطع عضو سراسر کشور نیز در گروه استفاده کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای گروه سرود «زنان زینبی» متشکل از چند نفر از بانوان است بیان کرد: 7 تن از بانوان جانباز در این اجرا حضور دارند که از استان‌های اصفهان، تهران، البرز و خوزستان هستند.

 جانباز خانم احمدی در خصوص اینکه تمرینات این گروه با توجه به پراکندگی شهرهای محل سکونت بانوان عضو به چه صورت برگزار می‌شود افزود: ابتدا با تشکیل یک گروه در واتساپ تمرینات به صورت آنلاین انجام می‌شد اما پس از اطلاع یافتن از برگزاری کنگره 17هزار زن شهیده که قرار است در آینده‌ی نزدیک برگزار شود، درخواست یک اردو برای تمرین و آمادگی بیشتر را مطرح کردیم که با هماهنگی‌های انجام شده، این اردو به صورت فشرده و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان از 17 تا 20 بهمن‌ماه برگزار شد.

وی در خاتمه گفت: بانوان جانباز، سربازان صبور و گمنامی هستند که متاسفانه برای شناساندن آنان به نسل‌های آینده هیچ‌گونه فرهنگ‌سازی صورت نگرفته؛ بنابراین اجرای این طرح، نشان از عزم و توان‌مندی زنان جانباز دارد. جا دارد همین‌جا از جناب مهندس اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین واحد فرهنگی بنیاد شهید استان اصفهان که در این زمینه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، سپاسگزاری کنم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi