شناسه خبر : 80806
پنجشنبه 23 بهمن 1399 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با استفاده از پهپادهای تهاجمی

انصارالله آشیانه جنگنده‌های عربستان در فرودگاه «ابهاء» را منهدم کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ارتش این کشور، آشیانه جنگنده‌های سعودی در جنوب غرب عربستان را در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، هدف قرار‌داده است.

با وجود اینکه دولت جوبایدن در آمریکا از پایان جنگ یمن سخن گفته اما ائتلاف سعودی همچنان به حملات خود به یمن ادامه می‌دهد. در واکنش به این حملات، انقلابیون یمن نیز در ادامه حملات پهپادی خود این بار فرودگاه بین‌المللی ابها را بار دیگر هدف قرار ‌دادند.
به گزارش فارس، سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن،‌ دیروز اعلام کرد که نیروی پهپادی ارتش یمن، آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه بین‌المللی «ابها» (جنوب غرب عربستان) را هدف قرار‌داده است.
به گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد که آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه أبها با چهار پهپاد از نوع «صماد ۳» و
«قاصف 2k » هدف قرار گرفته و این برخورد دقیق بوده است. یحیی سریع در ادامه هشدار داد که ائتلاف متجاوز سعودی تمام هشدارهای پیشین صنعا را نادیده گرفته و از فرودگاه‌های غیرنظامی به منظور اهداف نظامی استفاده کرده است. سریع همچنین تأکید کرد که این اقدام در واکنش به تداوم تجاوزهای هوایی و محاصره ظالمانه یمن صورت گرفته است.
او در پایان هشدار داد که عملیات نظامی ارتش یمن تا زمانی که تجاوز و محاصره علیه یمن تداوم داشته باشد، ادامه خواهد داشت. این بیانیه در حالی صادر شد که ائتلاف سعودی نیز بدون اشاره به هدف قرار گرفته شدن آشیانه جنگنده‌های خود مدعی شد که نیروهای یمن یک هواپیمای مسافری را هدف قرار‌دادند.
انگلیس همچنان سلاح می‌فروشد
در حالی که دولت آمریکا اخیرا فروش سلاح به عربستان را به دلیل فشار افکار عمومی متوقف کرده‌اما دولت انگلیس همچنان به فروش سلاح به ریاض برای تشدید جنایات در یمن ادامه می‌دهد. طبق گزارش فارس، مقامات دولت انگلیس از پیوستن به آمریکا در تعلیق فروش سلاح به عربستان امتناع کردند و گفتند لندن در این خصوص خودش تصمیم‌گیری می‌کند. به گزارش روزنامه «گاردین» انگلیس، روز دوشنبه وزیر مسئول انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت متوجه بازنگری آمریکا شده و مدعی شد مجوزهای فروش تسلیحات انگلیس با احتیاط زیادی صادر شده تا اطمینان حاصل شود که قوانین حقوق بشری را نقض نمی‌کنند.
وی در ادامه ادعاهایش، علیرغم استفاده از تسلیحات انگلیسی برای کشتن غیرنظامیان یمنی در جنگ ریاض علیه این کشور فقیر، گفت، تصمیماتی که آمریکا در ارتباط با فروش سلاح می‌گیرد، تصمیمات این کشور است و انگلیس مسئولیت‌ صادرات تسلیحات خود را بسیار جدی برعهده می‌گیرد و ما به ارزیابی همه مجوزهای صادرات تسلیحات مطابق با ضوابط دقیق صدور آنها ادامه می‌دهیم. طبق این گزارش، عربستان سهم ۴۰ درصدی از میزان فروش تسلیحات انگلیس را بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ به خود اختصاص داده است.خبر دیگر اینکه، محمد الحوثی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به مقامات امارات توصیه کرد که به جای ارسال ماهواره به کره مریخ، به جنایت‌ها و توطئه‌های خود در یمن و منطقه پایان دهد. او سه‌شنبه شب در حساب توئیتری خود نوشت: «امارات یکی از کشورهای مشارکت‌کننده در ائتلاف متجاوزی است که یمن را محاصره کرده و مردم آن را می‌کشد و در عین حال به دنبال کاوشگر «الأمل» در مریخ است. توطئه‌هایتان علیه جمهوری یمن و سایر کشورها را رها کنید. این کار بزرگترین دستاوری خواهد بود که بر روی کره زمین محقق خواهید کرد؛ حتی بزرگتر از نتایجی خواهد بود که کاوشکر الامل از کره مریخ به دست خواهد آورد.»
امارات روز دوشنبه اعلام کرد که کاوشگر الامل این کشور که هفت ماه پیش به فضا پرتاب شده بود در مدار مریخ قرار گرفته است. لازم به ذکر است که مانور رسانه‌ای اماراتی‌ها در مورد این کاوشگر درحالی است که پرتاب کاوشگر اماراتی از یک مرکز فضایی ژاپنی شروع شد. طبق گزارش‌ها، امارات تنها هزینه‌های مالی این پروژه را تامین کرده و فناوری آن توسط کشورهای دیگر فراهم شده است.
این ماهواره‌ تصویربرداری و طیف‌سنجی، توسط دانشگاه برکلی کالیفرنیا و بولدر کلورادو در آمریکا ساخته شده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi