شناسه خبر : 80832
شنبه 25 بهمن 1399 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دفاع شهید«آیت»؛ از دفاع از اصل ولایت فقیه

شهید دکتر آیت که مبارزه خود علیه رژیم پهلوی را از نوجوانی آغاز کرده بود، به عنوان یکی از اساتید دانشگاهی، ولایت فقیه و حاکمیت دینی را اصل حکومت اسلامی می‎دانست.

 

یار دانشگاهی امام که دفاع از ولایت فقیه و حاکمیت دینی را اصل حکومت می‌‎دانستموضع‌گیری‌های شهید آیت علیه رژیم شاه او را به فردی انقلابی تبدیل کرده بود به همین دلیل ساواک پس از اینکه متوجه این فعالیت‌ها شد او را از دانشگاه اخراج کرد.

شهید آیت از ابتدای نهضت امام خمینی (ره)، تمام توان خود را در خدمت به خط امام قرار داد و با استفاده از امکاناتی که در اختیار داشت، با تشریح اهمیت نقش روحانیت مجاهد در تاریخ، هرچه بیشتر مردم را به حقانیت راه امام تشویق کرد. وی در همین راستا یک گروه سیاسی و نظامی مخفی را ایجاد کرد و از این طریق توانست افراد شایسته بسیاری را حول محور خط امام متمرکز کند.

این گروه توانست خدمات ارزنده‌ای به انقلاب اسلامی ارائه کند. آیت پیرامون این گروه که به همراه دوستانش در سال ۱۳۶۵ ایجاد کرد، می‌گوید: «این تشکیلات اصل را بر ایجاد حکومت و نظام اسلامی، ابتدا در ایران و سپس در سطح جهانی گذاشت و معتقدیم که تنها با تکیه بر این فکر و ایده، یعنی جهانشمول شدن اسلام است که می‌توان مردم مسلمان کشور‌های عقب نگه داشته شده را بسیج کرد.» در مرامنامه این تشکیلات آمده است: «اسلام کامل‌ترین دین و پاسخ گوی کلیه احتیاجات انسانی در هر زمان و مکان و بهترین تضمین برای صیانت از ارزش‌های مادی و معنوی بشریت است.» در اصل دیگر آمده است: «بدون در دست گرفتن قدرت سیاسی، امکان استقرار حق و عدالت ممکن نیست و در دست گرفتن این قدرت در جوامعی که تحت سلطه دیکتاتوری است، جز از طریق زور و انقلاب میسر نیست.».

وی از همان روز‌های ابتدای اوج گیری انقلاب و در شرایطی که دستگاه‌های تبلیغاتی غرب در صدد برپا کردن جبهه ملی جدیدی بودند تا به این طریق به مقابله با جریان اصیل انقلاب، یعنی خط امام بپردازند، به مقابله با عوامل شناخته شده این جریان پرداخت و با توجه به اطلاعات و شناخت وسیعی که از پرونده تک تک رهبران جبهه ملی داشت، در باره آن‌ها دست به افشاگری‌های ارزنده‌ای زد و نقش حقیقی آنان را به ملت معرفی کرد. او در رسوا کردن این خط انحرافی و خطرناک وابسته به آمریکا کوشش بی نظیری از خود نشان داد.

درمورد فعالیت‌های انقلابی دکتر آیت در دوران پهلوی علاوه بر انتشار اعلامیه‌های ضد استبدادی و نفوذ در ارتش شاهنشاهی می‌توان به سخنرانی‌ها و جلسات سیاسی نیز اشاره کرد. شهید آیت با شهید بهشتی روابط نزدیکی داشت و از همفکران ایشان محسوب می‌شد. دکتر آیت در افشای خط وابسته به آمریکا و انگلیس تلاش فراوانی به خرج داد و در جریان انقلاب اسلامی در رسوا کردن این خط انحرافی خطرناک، کوشش و جهاد بسیار کرد.

آیت با مطالعات دقیقی که در مورد رژیم‌های سیاسی حاکم در جهان امروز داشت به خصوص حکومت‌هایی که با انقلاب با کودتا و یا کودتا‌های شبه انقلاب در کشور‌های مختلف حکومت را به دست گرفته بودند معتقد بود اگر تشکیلات منسجم و قوی و منظمی وجود نداشته باشد، افکار و عقاید مردمی و عدالت پرور و آزادی خواهانه مستقل ش کل نخواهند گرفت و حتی با پیروزی و در دست گرفتن موقت قدرت نیز موفقیتی به دست نخواهد آمد، چون دیری نخواهد گذشت که افکار و عقاید مخالف و تفرقه انگیز، با پشتوانه مافیای قدرت جهانی همچون فراماسونری و صهیونیست ها، مانند موریانه در تنه و ریشه درخت انقلاب رخنه می‌کنند و باعث نابودی و به انحراف کشاندن آن خواهند شد. به همین جهت از دوران نوجوانی تشکیلاتی فکر می‌کرد و اگر دوران زندگی سیاسی وی مورد بررسی قرار گیرد، معلوم می‌شود که از ابتدای کار همیشه به دنبال تشکیل گروه و دسته بوده است.

او مسئله ولایت فقیه را به عنوان یک اصل حیاتی در حاکمیت قانون اسلامی مطرح کرد و به تبیین شرعی و عقلانی اصل ولایت فقیه پرداخت و ولایت فقیه را همانند سدی در مقابل نفوذ غرب‌گرایی در کشور می‌دانست و اعتقاد داشت که فرماندهی کل قوا به طور قانونی و رسمی باید در اختیار، ولی فقیه قرار گیرد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi