شناسه خبر : 80853
یکشنبه 26 بهمن 1399 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جریان هنر مقاومت وارد فاز تهاجمی شده‌ است

نجابتی:‌ جریان هنر مقاومت وارد فاز تهاجمی شده‌ است

نشست خبری ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با حضور دبیرکل، دبیر اجرایی و مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره هنر مقاومت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

 دومین نشست خبری ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت پیش از ظهر امروز با حضور مسعود نجابتی؛ دبیرکل جشنواره، محمد حبیبی؛ دبیر اجرایی و مهدی علی‌بخشی مدیر روابط عمومی ششمین جشنواره هنر مقاومت در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.

در ادامه، مشروح مباحث مطروحه در این نشست را می‌خوانید:

مسعود نجابتی: نتایج نهایی داوری آثار ششمین جشنواره هنر مقاومت روز جمعه یکم اسفندماه 1399 اعلام می‌شود. البته تصورم این است که از این پس، کار جشنواره تازه آغاز خواهد شد؛ چراکه رسالت مهم، رساندن آثار منتخب به رؤیت آحاد جامعه است. در این راستا از همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه انتظار می‌رود که در رساندن آثار منتخب این دوره به سمع و بصر افکار عمومی همت کنند.

-ما در زمره معدود جشنواره‌هایی به شمار می‌آییم که بر کاربردی بودن هنر اصرار داریم. اعتقادمان این است که آثار هنری باید به مرحله کاربرد برسند و توسط مخاطبان مصرف شوند.

هنرهای تجسمی , جشنواره هنر مقاومت , بنیاد روایت فتح ,

-در این دوره نیز مثل ادوار گذشته بر لزوم جوان‌گرایی و حضور جوانان مستعد از سراسر کشور تأکید داشتیم. نگاهمان صرفاً به تهران و مرکز معطوف نبوده و نیست بلکه همواره سعی کردیم هنرمندان مستعد عرصه هنرهای تجسمی را در سراسر کشور شناسایی و حمایت کنیم.

-یکی از دستاوردهای جشنواره هنر مقاومت که برای اولین بار در فضای هنر کشور رخ داد، میدان دادن به رشته‌هایی مثل: طراحی صنعتی و پرچم و کتیبه بود که منجر به اضافه شدن این دو رشته به دایره هنرهای تجسمی کشور شد. اکنون محصولات بخش پرچم و کتیبه ما به مرحله تولید انبوه نیز رسیده است.

-نکته مهم دیگری که در این دوره برای ما مطرح بود، حضور در بستر رسانه‌ ملی و فضای مجازی بود؛ به همین دلیل هم از هنرمندان خواستیم علاوه بر فرم ایستا،‌ فرم متحرک آثارشان را نیز برایمان ارسال کنند.

-خوشبختانه هنرمندان جبهه هنر انقلاب اسلامی چند سالی است که از وضعیت دفاعی خارج شده و به شیوه تهاجمی عمل می‌کنند. طی سال‌های اخیر فاز طراحی عملیات را شروع کرده‌ایم و از موضع واکنش‌گری صرف خارج شده‌ایم. برای مثال، برگزاری جشنواره کارتون و کاریکاتور هولوکاست که واقعاً دشمن را عصبانی کرد، از جمله مصادیق مهم این تغییر موضع بود؛‌ در دوره کنونی نیز پرداختن به طراحی رایةالفتح در بخش پرچم و کتیبه دشمنان ما را خشمگین ساخت.

هنرهای تجسمی , جشنواره هنر مقاومت , بنیاد روایت فتح ,

-امسال قصد ساخت برنامه تلویزیونی حول هنر مقاومت را داشتیم اما به دلیل کمبود بودجه و گران شدن هزینه‌های تولید، نتوانستیم این برنامه را بسازیم. البته ایده ساخت آن همچنان موجود است و جای چنین برنامه‌ای هم در رسانه ملی خالی است. اگر شرایط فراهم شود، آماده ساخت آن خواهیم بود.

محمد حبیبی: یکی از خصوصیات مهم ششمین جشنواره هنر مقاومت، پرداختن به سیره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در چهار رشته به این موضوع پرداخته شد.

-خصوصیت دوم جشنواره امسال،‌ پرداختن به مسئله  آزادسازی قدس شریف بود؛ خصوصیات دیگر، پرداختن به مقوله کرونا و کمک‌های مؤمنانه، حمایت از کار و تولید ملی، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و جلب مشارکت هنرمندان از طریق این بستر بود.

-آثار منتخب ششمین جشنواره هنر مقاومت علاوه بر نمایشگاه، در سایت هنر مقاومت نیز به نمایش درخواهد آمد.

-در این دوره مجموعاً 4001 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این آثار، 3062 اثر از داخل و  939 اثر از کشورهای خارجی ارسال شد.

اختتامیه ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت روز جمعه یکم اسفند ماه از ساعت 16 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi