شناسه خبر : 80875
پنجشنبه 30 بهمن 1399 , 00:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمنده و پیشکسوت عرصه مطبوعات، رکورددار اهدای خون

محمدعلی ادریسی، رزمنده دوران دفاع مقدس و پیشکسوت عرصه رسانه و مطبوعات، یکی از رکوردداران اهدای خون در کشور است.

رزمنده و پیشکسوت عرصه مطبوعات، یکی از رکوردداران اهدای خون در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد علی ادریسی ۷۴ ساله نامی آشنا در عرصه مطبوعات استان فارس، سال‌ها به عنوان خبرنگار، سرپرست و مدیر روزنامه‌های اطلاعات و ایران مشغول فعالیت‌های رسانه‌ای بوده است.

خبرنگار خبرگزاری فارس با این پیشکسوت عرصه رسانه به گفتگو نشست تا درباره هدف از اهدای خون به و یژه به رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیز بیمارانی که نیازمند خون و فرآورده‌های خونی بودند صحبت شود.

ادریسی با بیان اینکه بنا بر تعهد اسلامی، اخلاقی،  انسانی و نیز سفارش بزرگان دین مبنی بر کمک به همنوع  بر آن شدم که از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۹۳ مبادرت به اهدای خون کنم و امروز به علت کهولت سن به تجویز اطباء از ادامه این حرکت خیرخواهانه بازماندم  ولی دل و قلبم هنوز معطوف و در گروه  اهدای خون است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۳۲ مرتبه به‌ویژه در زمان دوران دفاع مقدس به عنوان رزمنده و خبرنگار به مناطق جنگی اعزام می شدم، اقدام اهدای خون  کردم، افزود: نجات جان رزمنده‌ای که به گفته پزشکان مورد اصابت ۴۰ ترکش از سوی بعثی‌ها شده بود و نیاز شدید به خون داشت بهترین فرصت و خاطره شیرینی است که از آن دوران به یاد می‌آورم.

ادریسی افزود: در آن زمان این رزمنده حال مساعدی نداشته و خون زیادی از او رفته بود و من سراسیمه در این امر خیر شرکت کرده و اندکی از دِین خود را به رزمندگان ادا کردم.

ثبت خدایی اهدای خون شایسته‌تر است

وی ضمن تاکید بر اینکه ثبت خدایی برایم از ثبت کشوری ارجح تر و شایسته تر است، افزود: از لحاظ دنیایی شاید در اهدای خون رکودار باشم ولی هرگز در برابر رشادت‌های رزمندگان که جان خود را فدای آرمان‌های مقدس انقلاب  اسلامی کرده‌اند ناچیز و بی اهمیت است.

ادریسی بیان داشت: اهدای خون به ویژه در شرایط کرونای امروز که بیماران نیازمند به این مایه حیاتی هستند، علاوه بر سلامتی و نشاط  تاثیر بسزایی در افزایش روحیه ایثار و فداکاری خواهد گذاشت و به گفته پزشکان هیچ گونه عوارضی برای فرد انتقال دهنده خون در بر نخواهد داشت، پس ضروری است در شرایط بحرانی همچون این روزها که بیماره همه‌گیر کرونا دامن‌گیرمان شده است هوای همدیگر را بیشتر داشته و بیماران را در این شرایط سخت فراموش نکنیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi