شناسه خبر : 80891
دوشنبه 27 بهمن 1399 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنگوی کارگزاران: رئیسی و قالیباف نامزد نشوند!

سخنگوی کارگزاران گفت احتمالاً بهزاد نبوی رئیس نهاد جدید اصلاح‌طلبان موسوم به نهاد اجماع‌ساز می‌شود.
حسین مرعشی در پاسخ به این سؤال خبر آن‌لاین که «سه گزینه به عنوان گزینه‌های ریاست این نهاد مطرح است؛ شما، بهزاد نبوی و کمالی، شانس خود را برای ریاست این نهاد تا چه حد می‌بینید؟»، اظهار داشت: بنده مطرح نیستم و برای چنین کاری هم آمادگی ندارم. به نظر من فضای کلی حاکم بر این نهاد جدید ریاست آقای نبوی است.
فکر می‌کنم که همان هیئت رئیسه سنی، هیئت رئیسه دایمی هم شوند، برداشت من این است که آقای بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران خواهد بود.
نقش‌آفرینی بهزاد نبوی در ائتلاف انتخاباتی اصلاح‌طلبان و حتی زمزمه ریاست وی بر این گروه در حالی است که بهزاد نبوی معمولاً برای فرار از پاسخگویی درباره عملکرد دولت، بارها ادعا کرده رئیس‌جمهور کمتر از 15 درصد اختیارات دارد! او و هم‌طیفانش بارها در دولت خاتمی و دولت فعلی مدعی شده‌اند رئیس‌جمهور تدارکاتچی و هیچ‌کاره است. اما با این حال، با سررسید هر انتخابات، خود را وسط گود گرم می‌کنند و طبیعتاً خلاف واقع بودن ادعای خود را ثابت می‌کنند. چرا که در صورت اعتقاد به این که رئیس‌جمهور اختیاراتی ندارد، نباید برای آن سر و دست شکست و در انتخابات وعده‌های قلنبه سلنبه داد.
مرعشی همچنین در ادامه این گفت‌وگو و در حالی که قبلاً گفته بود «حمایت از لاریجانی شرط‌بندی روی اسب بازنده است»، مدعی شد: خطر این است که در نبود جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی،‌ جریان جدیدی آمده است که در حال سوزاندن سرمایه کشور است.
آقای ناطق نوری کجا است؟ آقای باهنر کجا است؟ علی لاریجانی کجا است؟ نیستند! به بیانی دیگر جریان جدیدی آمده و مدعی انقلابی‌گری است و یک نفر را به عنوان رئیس مجلس مطرح کرده و کمتر از یک سال، تمام سرمایه را سوزانده است.
وی سپس در اظهارنظری جالب از آقایان قالیباف و رئیسی خواسته تا نامزد انتخابات نشوند: راه حل این است که در سطح کلان کشور، از نظر بنده رهبری باید مداخله کنند. حتماً فضای کشور نمی‌تواند براساس میل مثلاً آقای قالیباف که دلش می‌خواهد کاندید ریاست جمهوری شود اما از نظر بنده، مهره‌ای سوخته است و بعید است او را به میدان بیاورند یا آقای رئیسی که اگر توصیه ما را بپذیرند و به انتخابات ریاست جمهوری وارد نشوند، پیش برود. از نظر بنده آقای رئیسی الان بهترین جایگاه را در نظام جمهوری اسلامی دارد و در قوه قضائیه  است چرا که او این قوه را از قبل می‌شناخته و تجربه حضور در این قوه را داشته است از این رو شاید بتوانیم او را تاکنون بهترین رئیس قوه‌قضائیه ایران تلقی کنیم. بنابراین بهتر است در قوه قضائیه بماند.(!)
مرعشی در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرآن‌لاین درباره عدم حضور موسوی لاری و عارف در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گفت: به آقای موسوی لاری، بسیار اصرار کردیم که باشند اما خودشان به دلیل کسالت و اینها علاقه‌ای نداشتند. ایشان کسالتی دارند که ان‌شاءالله خدا به ایشان شفا دهد.
آقای عارف دعوت نشدند و دلیلش هم شاید این بود که آقای عارف به تنهایی تصمیم گرفتند کاندیدا شوند.
حذف عارف از گروه ائتلافی جدید در حالی است که وی رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi