شناسه خبر : 80895
دوشنبه 27 بهمن 1399 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات مصوبه مجلس درباره هزینه نظام مهندسی ایثارگران

رییس کمیسیون عمران مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که معافیت های مربوط به ایثارگران شامل چه چیزی خواهد شد خاطر نشان کرد...

فاش نیوز -  رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جزئیات معافیت ایثارگران از پرداخت هزینه های نظام مهندسی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد طرح جهش تولید مسکن اظهار داشت: با تصویب نمایندگان مجلس، ایثارگران، رزمندگان معسر، خانواده شهدا، کمیته امداد و بهزیستی، برای یک بار از پرداخت هزینه های نظام مهندسی معاف شدند و هیچ هزینه ای را دراین راستا نباید به نظام مهندسی پرداخت کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: به طور مثال از شروع ساخت تا پایان ساختمان، همه هزینه های نظام مهندسی، با ارائه معرفی نامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان، به صورت رایگان برای ایثارگران و رزمندگان معسر محاسبه و اعمال خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که معافیت های مربوط به ایثارگران شامل چه چیزی خواهد شد خاطر نشان کرد: در واقع معافیت ها شامل هرچیزی که مربوط به نظام مهندسی است می شود؛ و مقرر شد هرعملیاتی که در ساخت مسکن به نظام مهندسی برمی گردد برای یک بار شامل معافیت شود.

نماینده ادوار دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رزمندگان معسر، فرزندان جانبازان و شهدا، ایثارگران، کمیته امداد و بهزیستی برای یک بار از پرداخت کل هزینه های نظام مهندسی برای ساخت یک مسکن معاف هستند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: البته ما تامین منابع آن را برای سازمان نظام مهندسی از محل دیگری پیش بینی کرده ایم.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در جریان رسیدگی به طرح ۲۱ماده‌ای جهش تولید مسکن، در ماده ۱۶ آن، ایثارگران و رزمندگان معسر را از پرداخت هزینه‌های نظام مهندسی معاف کردند.

طرح جهش تولید مسکن که از سوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به صحن علنی مجلس ارائه شده است، در صورت تصویب، برای تایید به شورای نگهبان ارسال و پس از آن، مجلس به عنوان یک مصوبه قانونی به دولت ابلاغ خواهد کرد تا از ابتدای سال آینده (۱۴۰۰) در کشور اجرایی شود..

اینستاگرام
سازمان رزمندگان ؟؟!!!
کجا هست ؟
این سازمان کی و چگونه تشکیل شد ؟
یعنی رزمندگان پس از 40 سال بی بهره بودن از امکانات و خدمات ، هم اکنون دارای سازمان و متولی شدند ؟
اگر چنین هست پس باید امیدوار باشیم !!!
رزمندگان پس از 40 سال دارای متولی شدند ، لطفا ادرس سازمان را اطلاع رسانی کنید
سلام آیا شامل برادر شهید که توان مالی ندارد میشود؟
خواهشمندم حداقل یکی از اعضای خانواده شهدای مجرد بتواند استفاده کند چون پدر و مادر شهدای مجرد فوت کرده اند و شهدای مجرد خودشون فرزند ندارند حداقل برادر یا خواهر شهید که توان مالی ندارد بتواند استفاده کند
نظام مهندسی قبول نمی کند میگه این مورد توافقی هست .و کسی با شرایط نظارت و قبول نمی کند .راهکار چیست.
جانباز ۶۰درصد
سلام امروز با نامه ایثارگری رفتیم سازمان نظام مهندسی برگشته میگه که داخل رسانه ها الکیه چنین طرحی نداریم
خیلی جالبه!
بنظر حقير ایثارگران وخانوادهایشان چه درزمان جنگ تحمیلی وچه دربعدازجنگ ایثاروازخودگذشتگی کردند.ولی متاسفانه مسئولان ذیربط بابی انصافی وکم لطفی فراوان ونادیده گرفتن حقوق حقه شان دروظیفه شرعی وقانونی که برعهده شان بوده کم کاری کرده اند.واین عملکرد ضعیف باعث شدکه متاسفانه فرهنگ ایثار و شهادت اولآ درخانوادهای خود ایثارگران باناملایمتهایی مواجهه شوندودوماًومهمتربه یک نقطه تیره وتاریک درنصلهای بعدی تاامروز تبدیل شود.وچه بسابازتاب اینچنین نگرش‌های به اشتباه منفی ریشه ای مشکلات کلان جامعه رادربرگرفته است که البته امیدوارم دلسوزان نظام ومسئولین باتجدیدنظری کلی واساسی وجبران مافادنسبت به حقوق نادیده گرفته شده ی جامعه‌ ایثارگران نگاهی جامع تروسزاوارتربه ديدگاه غیرمنصفانه جامعه ایفاء کرده ونشان بدهند.انشاء الله به حول وقوه خداوندمتعال
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi