شناسه خبر : 80898
یکشنبه 15 فروردين 1400 , 10:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همسر دانشمند شهید و فعال سیاسی فرهنگی، در نخستین همایش مجازی اعضای کارگروه های بانوان جمعیت جانبازان:

روح و رفتار سند «۲۰۳۰» استعماری است

غربی ها ادعا می کنند چون لایه ازن آسیب دیده، اکنون کشورهای در حال توسعه باید میزان توسعه نیروگاه ها و کارخانجات خود را محدود کنند تا آسیب بیشتری به محیط زیست وارد نشود، این در حالی است که آنها مسیر توسعه را در سال های گذشته طی کرده و خود مسبب آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست...

فاش نیوز - همسر دانشمند شهید و بانوی فعال فرهنگی سیاسی با تشریح ابعاد سند 2030، گفت: روح و رفتار این سند استعماری است و به همین خاطر امریکا خود این سند را امضا نکرده است.

  به گزارش فاش نیوز، فرشته روح افزا، همسر شهید حاتمی، دانشمند صنعت فضایی کشور که در جریان سقوط مشکوک جرثقیل در مراسم حج ابراهیمی در کشور عربستان ربوده و به شهادت رسید، در نخستین همایش مجازی اعضای کارگروه های بانوان جمعیت جانبازان با اشاره به مداقه مفصل درباره سند 2030 توضیح داد: این سند با امضای رییس جمهور فعلی برای ایران لازم الاجرا شده است. البته اگر اجرا نشود، مشکل جدی و عواقب سیاسی خاصی برای ما به دنبال ندارد؛ به ویژه از این بابت که دولت های غربی سخت ترین تحریم ها را علیه ما رقم زده اند و واکنش شدیدتری از وضعیتی که اکنون در آن هستیم، قابل تصور نیست.

وی در توضیح ماهیت سند 2030 گفت: این سند در 17 بند و 169 تبصره تنظیم شده که دولت های امضا کننده ملزم به اجرای آن شده اند. اما مخالفت مقام معظم رهبری با بخش هایی از این سند زمینه ساز مطالعه مفصل برخی کارشناسان درباره این سند شد و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به ابعاد مختلف این سند پرداخت و آن را رمزگشایی کرده است.

روح افزا با بیان اینکه بند چهارم این سند ناظر بر حوزه آموزش و پرورش سر و صدای زیادی به پا کرد، گفت: در این بند کشورها ملزم هستند شش ماه یکبار ریز مفاد محتوای آموزشی ارائه شده در کشورشان را که حتی شامل آموزش های بخش خصوصی و آموزش در مساجد نیز می شود، به سازمان ملل گزارش کنند و در این بین محتواها باید منطبق با اهدافی باشد که سند 2030 تعریف کرده است. یکی از این اهداف، آموزش مسائل جنسی به کودکان و نوجوانان است که با اعتقادات دینی و موازین اخلاقی و عرفی جامعه ما ناسازگار است. جالب اینکه امریکا خود این سند را امضا نکرده و زیر بار اجرای آن نرفته است.

این فعال سیاسی و فرهنگی در خصوص بند پنجم سند 2030 نیز توضیح داد: در این بند موضوع عدالت محوری مطرح شده اما مقصود از آن به شکل مصداقی توانمند سازی زنان است. شاید این عنوان در ظاهر بدون اشکال باشد و اتفاقا در سال های اخیر نیز در کشور ما بحث درباره توانمندسازی زنان روستایی وامثال آن زیاد صورت می گیرد. اما روح حاکم بر این بند توانمندسازی به شکلی است که مدنظر غربی هاست.

وی با بیان اینکه اغلب ما واژه «توسعه هزاره» را در دهه های اخیر شنیده ایم، گفت: سازمان ملل برنامه ای را در فاصله سال های 2000 تا 2015 اجرا کرد که به برنامه توسعه هزاره معروف است. در این برنامه اهدافی مدنظر سازمان ملل بود که در زمان ارائه گزارش اجرایی محقق شده بود. به عنوان مثال حضور سیاسی زنان در جامعه و نیز بحث جمعیت آن گونه که برای ما برنامه ریزی شده بود، عملیاتی شد و حتی در بحث جمعیت، فراتر از هدفگذاری صورت گرفته نتیجه حاصل شده بود به این معنا که نرخ رشد جمعیت در کشورمان از اندازه ای که مدنظر سازمان ملل بود، کمتر شد.

روح افزا در ادامه اظهار کرد: در عین حال از آنجا که برخی از اهداف توسعه هزاره محقق نشد، برنامه 15 ساله دیگری در سازمان ملل تدوین شد که برای افق 2030 تنظیم شده است و به همین خاطر به سند 2030 شهرت یافته است. در این برنامه بحث پیوستن ملت ها به معاهدات جهانی همچون معاهده آب و هوایی پاریس مطرح شده است.

وی ادامه داد: غربی ها ادعا می کنند چون لایه ازن آسیب دیده، اکنون کشورهای در حال توسعه باید میزان توسعه نیروگاه ها و کارخانجات خود را محدود کنند تا آسیب بیشتری به محیط زیست وارد نشود، این در حالی است که آنها مسیر توسعه را در سال های گذشته طی کرده و خود مسبب آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست شده اند. به این ترتیب دولت در راستای اجرای مفاد سند 2030 معاهده پاریس را نیز پذیرفت و این در حالی است که امریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده سوخت های فسیلی، خود این معاهده را نپذیرفته است.

روح افزا با بیان اینکه تمام بندهای سند 2030 با بندهای برجام به نوعی هم پوشانی دارد، گفت: در واقع روح برجام با آنچه سند 2030 از ما می خواهد هماهنگ است و حتی در سند 2030 اهداف گسترده تری نیز در حوزه های فرهنگی تعریف شده است.

وی یادآور شد: مساله دیگر، ضرورت دادن اطلاعات تمام منابع کشور به سازمان های بین المللی است که در این سند قید شده است. به عنوان مثال اینکه ما از دریای جنوب چه میزان مروارید استخراج می کنیم و یا چه منابع و معادنی با چه ظرفیت هایی در کشور شناسایی کرده ایم، همه و همه را باید به سازمان های بین المللی گزارش کنیم. در واقع روح سند 2030 کاملا استعماری است و می خواهد گزارشی از تمام تلاش های ما برای ارتقای جایگاه کشورمان در اختیار داشته باشد.

از طرفی اگر گزارش های شش ماهه از اجرای این سند، تنها در یکی از بندهای 17گانه با آنچه که باید، مغایر باشد، سازمان ملل کل گزارش را رد می کند، چنان که گویی ایران به کلی این سند را اجرا نکرده است.

همسر شهید حاتمی با اشاره به اینکه در بحث توامندسازی زنان نیز موضوع «خروج زنان از خانه» محور قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر زنان روستایی ضمن اداره خانه به اموری مثل قالیبافی و نظایر آن اشتغال دارند و به لحاظ کسب فن و حرفه توانمند بوده و در اقتصاد خانواده نقشی ایفا می کنند اما سند 2030 می خواهد عملا به اقتصاد روستایی لطمه وارد کند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، ایران در حال حاضر ظرفیت پذیرایی از 150 میلیون نفر جمعیت را دارد، گفت: البته که ضعف ها و نواقصی در مدیریت منابع و امکانات کشور وجود دارد که باید مرتفع شود اما به لحاظ منابع و معادن و ظرفیت های زیستی دیگر می توانیم افزایش جمعیت قابل توجهی را پشتیبانی کنیم. اما در سند 2030 موضوع محدود کردن رشد جمعیت مطرح شده است. طبق این سند باید نرخ رشد جمعیت به زیر 2.1 در 30 سال آینده برسد، به این معنا که هر زن و مرد حداکثر دو فرزند را جایگزین خود کنند. این در حالی است که در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور ما به حدود 1.6 تا 1.7 رسیده و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند و با کاهش فرزندآوری روبرو باشیم، در 30 سال آینده جمعیت کشور به حدود 30 میلیون نفر می رسد که از این میزان نیمی سالمند هستند و 15 میلیون نفر باقی مانده نیز نیمی کودک و نوجوان و نیمی جوان و میانسال هستند. به این ترتیب عملا 7.5 میلیون نفر جمعیت باید از مرزهای کشور حراست کنند.

وی ضمن هشدار نسبت به اینکه با شتاب شدیدی با کاهش نرخ رشد جمعیت روبرو هستیم، گفت: مباحثی مانند ترویج پیشگیری از بارداری، مواد غذایی مصرفی و حتی آزمایش های غربالگری نیز در این وضعیت بی تاثیر نیستند. البته مجلس طرحی با عنوان «جوانی جمعیت» را در دستور کار دارد که اگر اجرا شود، بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

روح افزا با تاکید بر اینکه ما به هیچ وجه مخالف آزمایش غربالگری نیستیم، گفت: در عین حال این آمار تکان دهنده است که با توجه به اعلام «احتمال» سندروم داون در این آزمایش، برای پیشگیری از تولد یک نوزاد سندروم داون، عملا 29 جنین سالم نیز از هستی ساقط می شوند.

وی با بیان اینکه هنوز بخش هایی از قانون تنظیم خانواده سال 72 درکشور اجرا می شود و به همین خاطر نرخ رشد جمعیت کشور به زیر نرخ جانشینی رسیده است، گفت: رهبری تاکنون 44 بار درباره جمعیت کشور تذکر داده اند.

این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه رییس جمهور باید پاسخگو باشد که چرا بدون در نظر گرفتن عواقب سند 2030 آن را امضا کرده است، گفت: وزیر ارتباطات نیز در مصاحبه ای اعلام کرده که در حال اجرای این سند است. این غرب باوری دولتمردان می تواند ملت را دچار مشکلات اساسی کند. البته در صورت تصویب طرح جوانی در مجلس، برخی از برنامه های غرب برای تضعیف ایران خنثی خواهد شد. اما از طرفی لایحه دیگری برای طرح در مجلس تحت عنوان لایحه منع خشونت علیه زنان در حال پیگیری از سوی چهره هایی نظیر معصومه ابتکار است که مفاد آن انطباق کامل با مفاد سند 2030 دارد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه اهداف مشخصی را علیه ما دنبال می کند، گفت: روح سند 2030، برجام و FATF همگی یکی است و آنها بی ارتباط با یکدیگر نیستند و همه به شکلی تنظیم شده اند که سلطه بر ایران را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: غرب چرا باید به دنبال اسامی دانشمندان ما باشد در حالی که آنها امنیت جانی ندارند؛ کمااینکه سقوط جرثقیل در حج سال 94 نیز یک حادثه نبود بلکه شهید حاتمی، دانشمند فعال در حوزه مطالعات پیرامون سفر موجودات جاندار به فضا در عربستان ربوده شد و در یک حادثه ساختگی به شهادت رسید.

اینستاگرام
سندننگین2030درمراکزآموزشی ازمهدکودک گرفته تا اون بالاها درحال اجراست، شبکه های رسانه ملی که دیگه سنگ تمام گذاشتند،وقتی سیلبریتی های جلف ناهمگون بافرهنگ و ادب و اعتقادات دینی ومذهبی شدندمعرف سبک زندگی و هنر و آشپزی و تبلیغات بازرگانی و...، و رسانه های نوشتاری و مجازی که غرب گرائیشان ازفرسنگها فاصله معلوم است. این که ازجانب غرب محوران مدام "تغییرسبک رندگی" البته به روش نوین جهانی توصیه میشود یعنی همان سند2030 .وقتی برای کرونا و بهداشت ودرمان جامعه اسلامی و انقلابی ایران فقط وفقط مقلدسازمان بهداشت حهانی میشوند و به تحقیقات و دانش داخلی نگاه هم نمیکنند یعنی اجرای سند2030 . وقتی عرضه کنترل قیمت"تخم" مرغ را هم ندارند یا نمیخواهندداشته باشند یعنی غرق و ذوب شده در اجرای سند2030 . و این سند2030 مشتیست نمونه خروار . خدایا طاقتمان بده این چندماه دیگر را هم تحمل کنیم، مثل همین هفت سال و نه ماهی که دندان روی جگرگذاشتیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi