شناسه خبر : 80906
سه شنبه 28 بهمن 1399 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشنواره«پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت»

جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت» با محوریت امام و رهبری برگزار می‌شود

مصلحی گفت: در جشنواره ملی «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت»،‌ محور اول بررسی نقش امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت است.

 نشست خبری جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت امروز (دوشنبه) با حضور حجت‌الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مصلحی با اشاره به ابعاد برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره از 9 دی آغاز و در سطح کشور و استان‌ها برگزار شده و اختتامیه آن سوم اسفند همزمان با سالروز شهادت شهید فضل‌الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس در قم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محور‌های این جشنواره افزود: محور اول بررسی نقش امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت است. در بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم به نقش مدیریت حضرت امام (ره) که بسیار قابل توجه است، آن‌طور که باید توجه نشده است. اینکه در دوران دفاع مقدس و با توجه به تحریم‌های سنگین امام (ره) چگونه با تدبیر و به صحنه آوردن مردم شرایط را مدیریت کردند، قابل بررسی است. نسل جوان آن موقع در تبعیت از امام معجزه‌های بزرگی به وجود آوردند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: محور دوم نقش مراجع تقلید و ائمه جمعه و جماعات است که یکی از کار‌های صورت گرفته جمع‌آوری خاطرات آنان از زمان دفاع مقدس است. این اسناد گا‌هی برای خود این افراد نیز جذاب بوده. سومین مورد نقش حوزه‌های علمیه و طلاب است که در بخش‌های پنجگانه‌ای دنبال می‌شود که اولین آن تألیف و تهیه کتاب است. در زمان دفاع مقدس برخی از مدرسین حوزه علمیه قم مباحث خارج از فقه را به جهاد و دفاع مقدس اختصاص دادند. حتی در حال گردآوری صحبت‌های آیت الله بهجت (ره) در خصوص جهاد هستیم.

وی افزود: بخش بعدی تحقیق و پژوهش است که مقالات علمی در حوزه‌های علمیه در حال جمع‌آوری است. بخش دیگر جمع‌آوری و ارائه مقالات تخصصی در باب بیانیه گام دوم و دفاع مقدس است. بخش دیگر تولیدات مکتوب و چند رسانه‌ای برای استفاده ائمه جمعه و جماعات در حوزه دفاع مقدس را شامل می‌شود. بخش دیگر به فیلمنامه‌های بلند و کوتاه پرداخته شده و استقبال خوبی صورت گرفته است. بخش بعدی نیز مربوط به تولیدات چند رسانه‌ای، فضای مجازی و تولیدات مربوط با موضوعات مطرح‌ شده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس افزود: حدود 6 سال است که در حال جمع‌آوری اسناد و مصاحبه‌ها با امامان جماعت و روحانیون فعال در دفاع مقدس هستیم. یکی از موارد تحقیق حوزه نجف و ارتباط آن با دفاع مقدس بود، حوزه‌ای که در خاک عراق قرار داشته. مطالب بسیار جالبی تهیه شده که در آینده منتشر خواهد شد.

مصلحی تصریح کرد: اقدامات اجرایی خوبی داشتیم و در این مسیر دستگاه‌های مختلفی همراهی کردند و مشارکت داشتند. حوزه‌های علمیه و جامعه مدرسین قم تمام‌قد به میدان آمدند. در حوزه‌های علمیه بحث دوران دفاع مقدس و نقش روحانیت به عنوان 2 واحد درسی در بین دورس حوزوی قرار داده شده است. مجموعه حوزه‌های علمیه به خوبی در حوزه دفاع مقدس ورود داشتند.

وی برگزاری این جشنواره را در سطح ملی دانست و افزود: تیپ 83 امام جعفر صادق (ع) در دفاع مقدس متعلق به روحانیت بود و نیرو‌های آن با گذراندن دوره‌‎های نظامی، وارد گردان‌ها می‎شدند و هدف از به وجود آمدنش به حرکت درآوردن رزمنده‌ها و روحیه دادن به آنان بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس به بخشی از اختتامیه جشنواره پرچمداران مقاومت اشاره کرد و گفت: رئیس حوزه علمیه قم و رئیس جامعه مدرسین از سخنرانان این مراسم هستند و رونمایی‌هایی از کتب تهیه شده نیز انجام می‌شود.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi