شناسه خبر : 80916
سه شنبه 28 بهمن 1399 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«پاسخگو نخواهیم بود»، معنای ریاست نبوی در ناسا

از نظر اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور در کشور هیچ‌کاره است و اختیاری ندارد. این سخن البته بیشتر معطوف به زمانی است که آن‌ها در موضع پاسخگویی هستند و قرار است بابت اقدامات کرده و ناکرده خود در سال‌هایی که قدرت را در اختیار داشته‌اند توضیح دهند.
در غیر از آن ایام، با تمام توان وارد رقابت‌ها می‌شوند و وعده‌های آن‌چنانی صد روزه و یک ساله و چهارساله می‌دهند. دست آخر اگر پیروز انتخابات باشند با «نگذاشتند کار کنیم» و «اختیارات‌مان کم است» از پاسخگویی فرار می‌کنند و اگر پیروز نشدند هم یا «تقلب شده» و یا «رد صلاحیت گسترده» باعث شده کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان در صحنه نباشند!
به گزارش رجانیوز؛ عصر یکشنبه گروه موسوم به نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان تشکیل جلسه داد تا رئیس و اعضای هیات رئیسه خود را انتخاب کند و بهزاد نبوی به عنوان رئیس موقت انتخاب شد.
بهزاد نبوی از جمله کسانی است که در حرکتی اعتراضی، سال ۹۲ در انتخابات شرکت نکرده بود و حالا به عنوان رئیس گروهی از اصلاح‌طلبان برگزیده می‌شود که قرار است برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا معرفی کنند. او همچنین مدعی شده بود که اختیارات رئیس‌جمهور «کم و محدود» بوده و «رئیس‌جمهور ۱۰-۱۵٪ بیشتر اختیار ندارد». نبوی البته برای فرار از پاسخگویی درباره همان ۱۰-۱۵٪ که هشت سال در اختیار همفکران او قرار داشته، ادعا کرد «روحانی همان ۱۰-۱۵٪ را هم نداشته است» و به این ترتیب خیال همه را از بابت پاسخگویی راحت می‌کند.
به نظر می‌رسد خطوط اصلی تفکر او و هم‌قطارانش در رفتار و گفتارشان کاملا عیان است. آنها برای پیروزی در انتخاباتی که ۱۰-۱۵٪
قدرت را به دست می‌آورند، کل توان جبهه اصلاحات را متمرکز می‌کنند و در این راه، امثال عارف را هم از سر راه برمی‌دارند، اما در وقت پاسخگویی، از کمبود اختیارات می‌نالند و ریشه مشکلات را به خارج از کشور حواله می‌دهند. این روند البته یک معنا بیشتر ندارد و آن این است که هر آن چه طی این هشت سال در سرپوش‌گذاری بر ناکارآمدی حسن روحانی و دولت او شنیده شده، قرار است در صورت پیروزی به مدت چهار سال دیگر مجددا تمدید شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi