شناسه خبر : 80917
سه شنبه 28 بهمن 1399 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایران در حال تکثیر حزب‌الله در منطقه است

یک رسانه سعودی اعلام کرد ایران درحال تکثیر «حزب‌الله» در شمار زیاد است. پایگاه اینترنتی العربیه به نقل از «انستیتو تحول جهانی تونی بلر، نوشت: شمار شبه‌ نظامیان وابسته به سپاه پاسداران ایران در منطقه، بعد از برجام به عدد بی‌سابقه‌ای رسیده ‌است.
بلر نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، گروه‌های شبه‌ نظامی مورد حمایت ایران را «بخشی مستقیم از شبکه ایران در منطقه توصیف کرده و نوشت: این شبکه متأسفانه به شکلی آشکار افزایش ‌و گسترش یافته است.
این گزارش نشان داد که گروه‌های مختلف شبه‌نظامی مورد حمایت ایران وجود دارند، از جمله شبه‌نظامیان مردمی مستقل، اما بیشتر آنها گروه‌هایی هستند که توسط سپاه پاسداران ایران بنا شده و حزب ‌الله برای آنها حکم «شاخص طلایی» را دارد.
شبه‌نظامیان تأسیس‌شده توسط سپاه پاسداران، نقشی اساسی در عملیات نظامی ایران در سوریه، عراق و لبنان دارند. این گروه‌ها از ایدئولوژی ایران پیروی کرده و بر این باورند که رهبر ایران، نماینده خدا بر روی زمین است و لذا در راه هدف ایدئولوژیک ایران یعنی برپایی یک کشور اسلامی فراگیر و نابودی اسرائیل مبارزه می‌کنند.
موسسه وابسته به نخست‌وزیر سابق انگلیس در ایران گزارش مدعی شده ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است و این در حالی است که مثلث شوم آمریکا و انگلیس و اسرائیل، به ویژه طی چند دهه اخیر بانی بسیاری از جنگ‌ها و کودتا‌ها و شرار‌ت‌ها و همچنین تحمیل تروریسم به منطقه بوده‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi