شناسه خبر : 80918
سه شنبه 28 بهمن 1399 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار! مرز بین شهادت و خیانت

مرزهای باریک میان «شهادت» و «خیانت» را در این قاب به خوبی می‌توان مشاهده کرد و تاریخ آکنده است از این تصاویر اما... دلی که «عبرت بین» نباشد را چه باک

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نمایی که پیش رو دارید، هنگام تشییع پیکر شهید دکتر مصطفی چمران، توسط «کاظم اخوان» در اهواز به ثبت رسیده است(نخستین روزهای مرداد ۱۳۶۰ شمسی). دو سرهنگِ ارتش در تصویر دیده می شوند که هر دو از عالی‌رتبه‌ترین و مورد اعتمادترین فرماندهان نیروهای مسلح بودند. نفر سمت راست، «هوشنگ عطاریان» است، فرمانده وقت قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در غرب کشور. وی در سال ۱۳۶۱ شمسی، درست در گرماگرم جنگ ایران و عراق ، به دلیل انتقال اطلاعات به «حزب منحله توده»(به عبارت دیگر، جاسوسی برای «اتحاد جماهیر شوروی») دستگیر، محاکمه و به مجازات اعدام به جرم خیانت محکوم شد.

نفر سمت چپ، سرهنگ «مسعود منفرد نیاکی» است. در زمان ثبت این عکس، وی فرماندهی لشکر۹۲ زرهی اهواز را بر عهده داشت. این فرمانده مومن و دلاور ارتش، چهار سال بعد، هنگامی که جانشین اداره‌ عملیات ارتش جمهوری اسلامی بود، به فیض شهادت رسید و نامش در فهرست خادمان دین و سرزمینش جاودانه شد.
این عکس «هشدار» دردناکی است به همه خادمان و خدمت‌گزاران که برای عاقبت به خیری خود دعا کنند. مرزهای باریک میان «شهادت» و «خیانت» را در این قاب به خوبی می‌توان مشاهده کرد و تاریخ آکنده است از این تصاویر  اما... دلی که «عبرت بین» نباشد را چه باک.

عکس/هشدار! خطر در کمین است!

 
منبع: مشرق نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi