شناسه خبر : 80926
چهارشنبه 29 بهمن 1399 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران را بازیچه اغراض خود نکنیم (۷)

ابلاغ بخشنامه‌ی دولت درباره‌ تبدیل وضعیت شغلی ایثارگران

سازمان امور اداری و استخدامی، بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون برنامه پنجم ابلاغ کرد.

فاش نیوز - هم‌زمان با مکاتبات دیوان عدالت اداری، سازمان امور اداری استخدامی و معاونت قوانین مجلس، به منظور رفع ابهامات و اجرای قانون تفسیر بند ۱۲ ماده ۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله‌ی پنجم توسعه‌ی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور اداری و استخدامی، بخشنامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون برنامه پنجم ابلاغ کرد.

این بخشنامه به طور نسبی متضمن حقوق ایثارگران بوده و حاوی نکات زیر است:

۱ - شامل کلیه‌ی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌باشد که در زمان حاکمیت قانون برنامه پنج‌ساله‌ی پنجم توسعه در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار بوده‌اند.
۲ - در این بخشنامه تصریح و تاکید شده است که اقدام به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ بر اساس شرایط مندرج در بند (و) ماده‌ی ۴۴ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه و اصلاحات بعدی آن است.
۳ -  ایثارگرانی که وفق ضوابط و مقررات مربوط به صورت غیر از استخدام رسمی در دستگاه‌های اجرایی دارای حکم کارگزینی یا قرارداد مستقیم با دستگاه بوده‌اند، مشمول تبدیل وضعیت خواهند بود.
۴ - دستگاه‌های اجرایی با رعایت شرایط زیر موظفند اطلاعات و مستندات ایثارگران را در سامانه‌ی کارمند ایران بارگذاری و به سازمان ارسال نمایند تا اقدام لازم نسبت به صدور شماره مستخدم برای افراد واجد شرایط به عمل آید. شرایط به قرار زیر است:
الف - کارمند در زمان اجرای قانون برنامه‌ی پنجم توسعه در یکی از حالات غیررسمی از قبیل پیمانی، قرارداد کار معین یا مشخص، قرارداد موقت کارگری در دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و عناوین مشابه در سایر دستگاه‌های اجرایی خارج از شمول قانون مدیریت کشوری و یا دارای مقررات استخدامی خاص با دستگاه اجرایی قرارداد مستقیم داشته و یا برای وی حکم کارگزینی توسط دستگاه صادر شده باشد.
ب -  در حال حاضر ایثارگر با دستگاه اجرایی مربوطه، در یکی از حالات مندرج در بند فوق، رابطه‌ی استخدامی یا به‌کارگیری داشته باشد.
پ -  پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب افراد وجود داشته باشد و در صورت عدم وجود پست بلاتصدی مناسب برای افراد مشمول، دستگاه اجرایی می‌تواند از طریق سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه‌های اجرایی کشور نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین و پست‌های سازمانی اقدام نماید.
ت - ایثارگر مشمول برای انتصاب در پست‌های مشاغل تخصصی پیشنهادی دستگاه، دارای شرایط احراز شغل مربوط از حیث مدرک تحصیلی باشد.
ث- صلاحیت ایثارگر برای استخدام رسمی قطعی به تایید گزینش رسیده باشد.
ج - نیروهای ایثارگری که به صورت قرارداد موقت بر اساس قانون کار در دستگاه اجرایی به‌کارگیری شده‌اند، اعم از این‌که کل کارکنان دستگاه متبوع و یا بخشی از آنها مشمول قانون کار باشند در چارچوب قانون کار جمهوری اسلامی ایران به قرارداد دائم تبدیل وضع می‌یابند.
چ- افراد شاغل در مشاغلی نظیر متصدی تاسیسات، تلفن‌چی، نگهبان، راننده، آبدارچی، نظافتچی، سرایدار... که در تشکیلات مصوب دستگاه‌های اجرایی پست سازمانی برای آنها در نظر گرفته نشده و  شاغلین آنها مشمول قانون کار هستند، از شرط پست بلاتصدی در تشکیلات دستگاه مستثنی می‌باشند.
ح -  نیروهای مشمول قانون استفساریه که در دستگاه‌های اجرایی در وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی می‌باشند، به رسمی قطعی تبدیل وضع می‌شوند.
خ - ارسال اطلاعات و مستندات برای دریافت شماره مستخدم شامل دستگاه‌هایی که شماره مستخدم و شناسه از سازمان امور اداری استخدامی دریافت می‌نمایند، موضوعیت دارد و سایر دستگاه‌ها، نظیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات، صدا و سیما، بنیاد مستضعفان و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و نیروهای نظامی و انتظامی بر اساس ضوابط و فرآیندهای مورد عمل خود، نسبت به تبدیل وضعیت مشمولین اقدام خواهند کرد.

سازمان در انتهای این بخشنامه مسئولیت اجرای مفاد آن را بر اساس وضعیت افراد مبتنی بر قانون، بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی گذاشته است.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
سلام
دوستان من شرکتی هستم
کسی میدونه از کجا باید شروع کنیم
به کی مراجعه کنیم
برای تبدیل وضعیت
این قانون به فرزندان ایثار گر وجانباز که در دبیرستانهای غیر انتفاعی که نیروی ازاد خوانده میشوند وده سال بامدرک لیسانس ادبیات گزینش اموزش وپرورش وتایید شده اند از اموزش وپرورش .شامل این فردکه دختر من است واز من نگهداری می کند میشه یاخیر.از زحمتی که میکشید پیشاپیش تقدیر وتشکر میکنم .حضرت حق نگهدارتان .
سلام و تحیت، با تشکر از همه دست اندرکاران خدمت رسانی به هر نحوی به ایثارگران عزیز این ولی نعمتان ملت ایران.
در تمام مدت تبدیل وضعیت تنها عده ای که مغفول واقع شده اند و حیچ کس و هیج جا از قبل از برنامه پنج ساله توسعه پنجم تا به امروز در مورد تبدیل وضعیتشان فکر نده است.
ایثارگران عضو هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است.
یقیناً همه عقلا و تصمیم گیرندگان می دانند که یکی از بخش های عظیم نخبگان در هر مملکتی، دانگاهیان و مجامع علمی آن مملکت است.
حال چرا و بچه دلیلی تا کنون توجه ای به تبدیل وضعیت ایثارگران پیمانی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نمی شود بسیار جای تأسف دارد.
وقتی وزارت علوم به استناد مصوبه شور ای عالی انقلاب فرهنگی بخشنامه تبدیل وضعیت برای کارکنان اداری خود بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و با هر مقدار سابقه کار، آنان را تبدیل وضعیت رسمی قطعی می کند. آیا این ظلم در حق یک ایثار نمی باشد که با یک دهه عضو هیئت علمی پیمانی بودن، و ارزیابی تدریس سال های خدمت در رسطح خوب و به بالاو هیچ مشکل کیفری قضایی امنیتی و... تداشته باشد باید همین طور در جا بزند و در عضویت هیئت علمی پیمانی بماند و ...
این بی عدالتی و فاصله گذاری آن هم برای ایثار گران عزیز که جانشان را در طبق اخلاص نهاده اند و برای استقلال و امنیت این ملت مجروح و ...
از فاش نیوز متشکریم که لااقل سنگ صبور مااست و ما حرف هایمان را برایش می نویسیم.
ما ایثارگران از هیچ کس طلبی نداریم، آن چه که انجام دادیم تکلیف ما بوده و ذره ای نادم و پسر خورده نیستیم. و در یک کلام عرایض ما از باب طلبکاری نیست.
ولی آیا مسئولینی که بی توجهی و بی تفاوتی و تساهل و تسامح در وضع قوانین و مهمتر اجراء آن نسبت قاطبه ایثار گران دارند. هیچ فکر کرده اند که در درگاه خداوند، چه پاسخی دارند؟ و بدانند که این گونه تصمیمات دو گانه و بی توجهی به عده ای و حرف زدن و روی کاغذ بدون انجام عمل ، بدهکار خداوند عالم می باشند، و آن گونه که خدای رحمان وعده داده است در برابر ستمکاران و ظالمان خداوند شدیدالعقاب
می باشد، و وعده الهی برحق است. والسلام
سلام من فرزند جانباز ۲۰درصد و ۵۰ ماه جبهه هستم دارای مدرک تحصیلی تکنسین بهداشت سلامت دهان سال ۹۷طرح گذراندم و از سال ۹۸ بصورت شرکتی خریدخدمت غیر قانون کار بدون حکم کارگزینی بصورت مستقیم با دانشگاه علوم پزشکی قرارداد یکساله دارم وهر سال تمدید میشه آیا شامل بخشنامه اخیر تبدیل وضعیت می شوم /ممنونم اگه پاسخ بفرمایید
باسلام وخسته نباشید.بر یکایک مردان عرصه دفاع از حقانیت به حق فراموش شدگان.
رزمندگان جامانده از مشاغل دولتی وبیکار وفرزندان انان که با مشقت واقتصاد نا به سامان وباهزینه گزاف توانسته اند لیسانس بگیرند. و درمدارس غیر انتفاعی به عنوان نیروی ازاد خدمت میکنند.ان هم باحقوق خیلی کم ونداشتن هیچ گونه سنوات کاری .جز مسلمانان این مرز وبوم به حساب نمی ایند.بجای پاک کردن مسعله ؟اصل صورت مسعله را اصلاح کنید.ایا مدارس غیر انتفاعی از تمام قوانین ان اداره پیروی نمکند ویا مدرک دانش اموزان انان را در پایان تحصیل برای کار در ادارات ایران موردقبول نیست.پس چرا تصمیم گیری ها دقیق و کامل انجام نمی شود.کارمندی که دل خوشی ان به قانون مملکت دارد وپیروی از قوامین ومطیع قانون است به کی وچی دل خوش باشد. که صادقانه به ملت ومملکت خودش خدمت کند.چون کار نبوده ونا چار برای گذران زندگی ابرومندانه قبول این خدمت رسانی را نموده وده سال با امید به اینده بهتر شدن این وضعیت سرکرده وساخته .حالا یکدفعه اب پاکی ونیستی را بر دست او بریزید.گناه ان چیست.یا گناه م . که پدر اوبودم ودران دوران درش چاسایش در کنار خانواده را رها کردم وبه امر رهبرم گوش دادم وبه وظیفه شرعی ودینی خود برای دفا از ناموس ووطنم کردم.وبعد از جنک کار اداری نبود وسن وسال بالا رفت ومارا جای بکار نگرفتن.وخودمان باتلاش وزحمت. دوچندان وخصارات خورده بر خانواده واز هم. پاشیده شدن کانون گرم خانواده بخاطر فقر مادی وبی سرپناهی درخود سوختیم وساختیم وچه حرفها وکنایه ها وزخم زبانها که نشنیدیم.وهرگز ا . کسی طلب نکرده وطلبی نداریم..اما وقتی میبینی.بین رزمنده که شغل دولتی داشته ویا فرزند او در شغل دولتی مشغول شده که حق حق حق اوست .مگر من وامسال من که کاردولتی نداشته وحالا هم در این وضعیت اقتصادی واقعان فرزندم برای حفظ ابرو وحیاط زندگی اش نا چار به قبول خدمت در مدارس غیر انتفاعی کرده وشده وده سال عمرش را صادقانه خدمت به فرزندان این مرز. وبومکرده.وگزینش ادامه کار او رااموزش وپرورش انجامداده وکار او دائم ومرتبط بااین اداره هست واز قوانین ان پیروی میکنند..شما بفرماید تکلیف چیست .اسمی بر این قانونی که حق عده ای را نادیده گرفته بگذارید.ومارا توجیح کنیند.اشتباهمان چه بوده ومقصر چی وکیست.ممنون میشوم از قانون گذاران که تدبیر واصلاح ایجور قانونها را مده نظر شریف خودشان ودر مجلس عنوان شود تا رزمنده همان رزمنده ومعنی ایثار وفرهنگ انرا در جامعه درخت پر بار وبی نقص خود را نمایان کند به امید حق وحقیت.وعدالت پایدار برابری وبرادری.ان شاالله.امین .خداوند. به همه زحمت کشان امت وخلق خدا طول عمر با عزت اعطا فرماید. امین....
باسلام بازهم که ننوشتن شرکتی واقعا دیگه نمیدونیم چی بگیم این استفساریه فقط به درد شرکتی و قراردادی میخوره اگه اینجور نباشه الکیه و همش تبلیغاته مگه میشه ی نفر بافوق لیسانس مدیریت ده سال شرکتی باشه تو کدوم قانون نوشته اون وقت فرزند جانباز شیمیایی از کار افتاده هم باشه اگه شرکتی ها جزش نباشن به خدا مسخره است قانون مجلس
باسلام بازهم که ننوشتن شرکتی واقعا دیگه نمیدونیم چی بگیم این استفساریه فقط به درد شرکتی و قراردادی میخوره اگه اینجور نباشه الکیه و همش تبلیغاته مگه میشه ی نفر بافوق لیسانس مدیریت ده سال شرکتی باشه تو کدوم قانون نوشته اون وقت فرزند جانباز شیمیایی از کار افتاده هم باشه اگه شرکتی ها جزش نباشن به خدا مسخره است قانون مجلس
با سلام
احتراما جناب آقای مجتهد چه بطور نسبی بردار عزیز از شما بعید است
از شما تقاضا دارم تفسیر بند (و)ماده44که به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد را برسی فرمائید و این رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه 849 الی 874- مورخ 14/11/1392 و رأی وحدت رویه در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی در دستگاه های اجرایی (دادنامه شماره 2164- 2163 مورخ 21/12/1397 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری) را مطالعه دقیق فرمایید و بگویید کجای بخشنامه مذکور به افراد شرکتی که در پستهای سازمانی و مشاغل حاکمیتی بکار گیری شده اند اشاره شده است
با تشکر از شما جناب یوسف مجتهد عزیز که واقعا شایسته تقدیر میباشند
با سلام کسایی که در زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم النبیا ص کار میکنند و قرارداد معین هستند آیا تبدیل وضعیت می‌شوند و به چه شکلی باید پیگیر باشند
با سلام و خدا قوت
آیا این قانون شامل حال من که برادر شهید هستم و در یک شرکت خصوصی که در حال ساخت زیر سازی راه آهن هست با لیسانس به صورت قراردادی کارگری میکنم میشه یا نه خواهشا جواب بدهید با تشکر
سلام فقط به درد خودشون بچهای خودشون میخوره خیلی به زبان ساده میگه کسانی که طرف قرداد مستقیم باادارات باشن شما باید قردادبا اون اداره دولتی را داشته باشی درغیراینصورت به درد کسی نمی خورد
سلام ، وجود قانون هیچ دردی را دوا نمیکند بلکه میبایست قانون ضمانت اجرایی داشته باشد و کلیه شرایط ایثارگران را پوشش بدهد.
در صورتیکه دستگاه اجرایی استنکاف کند هیچگونه ضمانتی برای اجرای قانون وجود ندارد حتی اگر ایثارگر از دستگاه شکایت کند به راحتی اخراج خواهد شد لذا لازم است قانون بنحوی تنظیم شود تا کلیه دستگاههای اجرایی موظف شوند بطور خودکار قانون را اجرا و اقدام کنند.
مشکل دیگر اشتغال هزاران ایثارگر در شرکتهای غیر دولتی وابسته به دولت یا نیروهای مسلح میباشد که معلوم نیست شرایط قانونی به چه شکلی شامل ایشان میگردد.
با تشکر از کارشناس محترم حقوقی نظر باینکه قانون بطور کلی مطرح شده و از جزییات اجرایی مطلع نیستیم لطفا در خصوص موارد فوق اظهار نظر فرمایند.
باسلام و احترام دوستان هر قانونی که اجرا نمیشود تاثیر منفی بر کشور دارد آنهای که تاکنون قانون را اجرا نمی کنند یا برای دشمن کار می کنند که فاصله بین نیروهای انقلابی با انقلاب ایجاد کنند عدم اجرای قانون تبدیل وضیعت ایثارگران از سوی هرسال اجرای برنامه دشمن است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi