شناسه خبر : 80944
چهارشنبه 29 بهمن 1399 , 12:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فراخوان دشمن برای جلوگیری از سقوط شهر

پیشروی گسترده انقلابیون در مأرب

به دنبال پیشروی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در «مارب»، نائب رئیس‌پارلمان دولت مستعفی یمن خواستار اعلام بسیج عمومی برای مقابله با انصارالله شد.
شهر مارب اصلی‌ترین مرکز تجمع عناصر اخوانی «الاصلاح» است. حزبی که ستون فقرات نیروی پیاده دولت «منصور‌هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن را تشکیل می‌دهد. به گفته کارشناسان نظامی، آزادی شهر مأرب، می‌تواند تمامی معادلات جنگ یمن را تغییر دهد.
آن‌چه که از اخبار عملیات‌ نظامی و شرایط میدانی در یمن، مخابره می‌شود، نشان می‌دهد که ارتش و کمیته‌های مردمی عزم خود را برای آزاد‌سازی شهر مأرب جزم کرده‌اند و درگیری‌ها به اطراف شهر رسیده و شرایط برای نیروهای ائتلاف سعودی و دولت مستعفی بسیار بغرنج شده است. درگیری‌ها در ورودی غربی شهر مأرب، شدید گزارش شده و نیروهای دولت صنعا به بخش‌های وسیعی در این حوزه مسلط شده‌اند. به نوشته وبگاه «الصباح الیمنی»، دیروز ۱۲۰ کشته و زخمی از شبه نظامیان دولت‌هادی به بیمارستان مأرب منتقل شده‌اند. وبگاه مذکور افزود، سازمان‌های امدادی و حقوق بشری از مأرب خارج و به استان «شبوه» منتقل شده‌اند.
مسئولان این سازمان‌ها عقیده دارند که شهر مأرب به زودی به دست «حوثی‌ها» خواهد افتاد. همچنین، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در منطقه «صرواح»، روستای «الزور» را از اشغال مزدوران خارج کنند. پس از آزاد‌سازی روستای الزور، ده‌ها مزدور به اسارت نیروهای یمنی درآمدند.
در همین حال، نیروهای دولت صنعا به شیوخ و رهبران قبایل مأرب گفته‌اند که می‌توانند هرچه خواستند از مهمات و سلاح‌های دولت مستعفی غنیمت بگیرند، به شرطی که آنها را علیه ارتش و کمیته‌های مردمی
استفاده نکنند. یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که نیروهای دولت صنعا از طریق بلندگو در مناطق درگیری، به شبه نظامیان دولت مستعفی می‌گویند که می‌توانند با سلاح‌های سبک و نیمه سبک خود عقب‌نشینی کنند و در امان خواهند بود.
در مقابل، جنگنده‌های سعودی به شکل گسترده و نا منظم، اقدام به بمباران استان‌های مأرب و «صعده» کردند. یک منبع امنیتی در این باره به المسیره گفت که منطقه «صرواح» و «مدغل» ۱۳ بار هدف قرار گرفته است. مناطق مرزی در استان صعده نیز به شکل روزانه و مستمر هدف حملات موشکی‌، توپخانه‌ای و هوایی ارتش سعودی
 قرار می‌گیرد.
به دنبال پیشروی‌های انصارالله، «محسن باصره»  نائب رئیس‌پارلمان دولت مستعفی یمن، از احتمال آزاد‌سازی شهر راهبردی «مأرب» توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور ابراز نگرانی کرد.
باصره از «عبد ربه منصور‌هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن و سران این دولت خواست که برای جلوگیری از آزادی مأرب، اعلام «بسیج عمومی» کنند. روزنامه« العربی الجدید» به نقل از این مسئول دولت مستعفی، گزارش داد: اگر حوثی‌ها (انصار‌الله) وارد مأرب شوند، تاریخ ما را نخواهد بخشید.
عربستان در جنگ 6 ساله با یمن شکست بزرگی متحمل شده و در عرصه منطقه‌ای، زمین بازی را به رقبای خود واگذار کرده است.‌اندیشکده «بروکینگز» اخیرا در گزارشی اعلام کرد که ایران برنده بزرگ جنگ یمن است.
اینستاگرام
انصار الله مردان با غیرت و شجاع به امید خدا پیروز خواهند شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi