شناسه خبر : 80953
پنجشنبه 30 بهمن 1399 , 08:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرزند شهید آبشناسان دعوت حق را لبیک گفت

«افشین آبشناسان» فرزند سرلشکر شهید حسن آبشناسان دعوت حق را لبیک گفت.

فرزند شهید آبشناسان دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «افشین آبشناسان» فرزند سرلشکر شهید حسن آبشناسان دعوت حق را لبیک گفت و به پدر شهید خود پیوست.

«محمدمهدی همت» فرزند سردار شهید «محمد ابراهیم همت» در صفحه مجازی خود، با اعلام این خبر، نوشت: «خداحافظ برادر، سلام ما را به شهدایمان برسان. برادر عزیزمان افشین جان آبشناسان فرزند سردار دلاور سپاه اسلام شهید حسن آبشناسان، پس از تحمل سال‌ها درد و عذاب دعوت حق را لبیک گفت و به پدر شهیدش پیوست... فاتحه و لطفاً صلوات.»

همچنین، «محمد مهدی تندگویان» فرزند شهید محمدجواد تندگویان و معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در صفحه مجازی خود، نوشت: «افشین آبشناسان فرزند سرلشکر شهید حسن آبشناسان امروز آسمانی شد.

یکی دیگر از جمع برادرانم در کمال ناباوری کم شد سالها بود افشین با مشکل فراوان در اثر حادثه تصادف داشت زندگی را سپری می کرد ولی هیچگاه چهره خندان و شادابش را دگرگون ندیدم انشاالله امشب در کنار پدرش مهمان سفره سالار شهیدان عالم باشد و برایش آرزوی رحمت و برای خانواده و فرزندان عزیزش آرزوی صبر دارم».

به گزارش دفاع‌پرس، سرلشکر شهید «حسن آبشناسان» از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس بود که مسئولیت فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) را در کارنامه رشادت‌های خود دارد.

این شهید والامقام با حضور مستمر خود در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، رشادت‌های بی‌نظیری را خلق کرد؛ به طوری که لقب شیر صحرا را به وی داده بودند.

وی سرانجام در روز هشتم مهر سال ۱۳۶۴ در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و وطن، در عملیات «قادر» با ترکش توپ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرلشکر شهید «حسن آبشناسان» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «آرزو داشتم، حج را در زمان حیات انجام دهم؛ چنانچه شهید شوم، انجام شده است. محل دفن من، کربلا باشد؛ اگر راه کربلا را خود باز کردم، آسان است، ولی اگر زودتر شهید شدم، پیکرم به صورت امانی در خاک بماند تا پس از بازشدن راه و انقلاب عراق، این کار انجام شود».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi