شناسه خبر : 80966
پنجشنبه 30 بهمن 1399 , 17:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سید حسن نصرالله:

ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای و حجتی است برای تمام ملت‌های دنیا

رهبر جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌ به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، ایران را یک «ابرقدرت منطقه‌ای» خواند که قدرتش را از مقاومتش می‌گیرد؛ او همچنین ایران را حجتی برای تمام ملت‌های جهان خواند.
سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان که سه شنبه شب، به مناسبت سالروز شهادت «سید عباس موسوی»، دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان، انجام شد. دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به ایام دهه فجر گفت: «۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گذشت و اکنون می‌بینیم که این انقلاب پایداری کرده و در همه عرصه‌ها تا حدی پیشرفت کرده و به یک ابرقدرت منطقه‌ای تبدیل شده و به شدت روی آن حساب می‌شود. انقلاب اسلامی در ایران حجتی بر تمام ملت‌هاست که حضور در میدان‌ها، وحدت و فداکاری‌ها می‌تواند موجودیت، ارزش‌ها و استقلال آن ملت را حفظ کند».
سید حسن نصرالله سپس برنامه هسته‌ای ایران را «مهم‌ترین پرونده منطقه» توصیف و تاکید کرد: «اسرائیل و عربستان به شدت درخصوص پرونده هسته‌ای ایران نگران هستند. ایران شجاعت و پایداری بی‌نظیری از خود در مقابل دشمن نشان داده است». او مقاومت ایران در برابر اقدامات و تحریم‌های سخت دولت دونالد ترامپ را تمجید کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران [در این مدت] سربلندی و استقامت نشان داد و ترامپ هم همچنان منتظر تماس تلفنی ایران ماند! ایران دوره سختی را [با مقاومت] پشت سر گذاشت».
سعودی‌ها و صهیونیست‌های نگران از یمن
سید حسن نصرالله درباره اظهارات و اقدامات آمریکا در مورد پرونده جنگ یمن نیز اینطور موضع گرفت که «تل‌‌آویو و ریاض در این پرونده نیز نگران هستند؛ چرا که با مقاومت یمنی‌ها نقشه‌های آنها بر آب شده است... هرگونه دعوت به آتش‌بس در یمن اقدام مثبتی است و جنبش انصار‌الله و دولت نجات ملی این کشور در این ارتباط هشیار هستند و این مسئله طبیعی و موردپسند است».
آمریکا دنبال زنده کردن داعش
دبیرکل حزب‌الله به فعالیت مجدد داعش و عناصر آن در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن درصدد است از این گروه تروریستی برای توجیه حضور خود در این دو کشور عربی استفاده کند و این اقدام آنها بعد از آن آغاز شد که درخواست‌های رسمی و مردمی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بیشتر شد؛ لذا واشنگتن داعش را به حرکت درآورد...دولت جدید آمریکا تعامل با چین را اولویت جدید خود قرار‌داده است؛ چرا که این کشور در سطح اقتصادی، به تهدیدی بزرگ علیه آمریکا بدل شده است...تحولات مهمی رخ داده بخصوص پس از رفتن ترامپ و آمدن دولت جدید آمریکا که ممکن است اولویت‌هایش تفاوت کند اما سیاست اصلی آمریکا یکی است...با تغییرات در کاخ سفید صهیونیست‌‌ها و سعودی‌ها از موضوع پرونده هسته‌ای ایران نگران هستند و همزمان نیز دولت جدید در آمریکا گفته است که به حمایت‌هایش از جنگ یمن پایان داده و این گام مثبتی است که با مقاومت یمنی‌ها حاصل شده است».
سید مقاومت با بیان اینکه «موضوع هسته‌ای ایران مهم‌ترین موضوع منطقه است»، اظهار داشت «تماس‌ها و مواضع بین طرفین متفاوت است ولی تهران و رهبر انقلاب اسلامی موضع جمهوری اسلامی ایران را صراحتاً اعلام کرده‌اند».
اسرائیل با دم شیر بازی نکند
دبیرکل حزب‌الله درباره انتقام شهید خود از رژیم صهیونیستی هم گفت که این جنبش هرگز اجازه نخواهد داد خون نیروهایش پایمال شود و در صورتی که جنگی بر این حزب تحمیل شود و شهرها و مناطق و روستاهای لبنان هدف قرار گیرد، مقاومت در این کشور شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار خواهد داد. او به صهیونیست‌‌ها هشدار داد که با «دم شیر بازی نکنند»؛ چرا که شرایط داخلی فلسطین اشغالی در سایه شیوع کرونا و اوضاع اقتصادی مساعد نیست و مقاومت هرگز معادله‌ای را که ترسیم کرده کنار نخواهد گذاشت: «در هر جنگ آتی، جبهه داخلی اسرائیل، با آنچه که این رژیم از زمان تأسیس‌اش ندیده، مواجه خواهد شد... به رئیس‌ستاد ارتش اسرائیل می‌گویم که ما به دنبال جنگ نیستیم، اما اگر جنگی را شروع کنید برای آن آماده ایم. هیچ‌کس تضمین نمی‌کند که یک درگیری چند روزه به جنگ گسترده
تبدیل نشود».
سید حسن نصرالله در ادامه به طرح ضد فلسطینی دولت سابق آمریکا موسوم به «معامله قرن» اشاره کرد: «دیگر کسی از معامله قرن صحبت نمی‌کند..ظاهرا با رفتن ترامپ و کوشنر [داماد و مشاور ترامپ] دیگر این پرونده تمام شده؛ انگار که تمام شده یا در حال سقوط و عقب‌نشینی است... باید به بگویم که [اضلاع] مثلث معامله قرن که نتانیاهو و بن سلمان و ترامپ بودند، دچار شکست شده است».
تحولات لبنان
رهبر مقاومت لبنان در ادامه به تحولات منطقه پرداخت و گفت، تحولات بزرگی پس از رفتن ترامپ و روی کار آمدن دولت جدید در منطقه و جهان در حال وقوع است. لبنان یک بخش اساسی در منطقه است و از همه چیز تاثیر می‌پذیرد.
سید حسن نصرالله در ادامه از رویکرد برخی در بین‌المللی کردن مسائل لبنان انتقاد کرد و گفت: «دعوت برخی در لبنان درباره قطعنامه‌ای تحت بند هفتم [منشور سازمان ملل] درباره دولت لبنان، دعوت به جنگ است و این درخواست، مسائل لبنان را پیچیده‌تر می‌کند.» او با بیان اینکه بین‌المللی کردن قضیه، باز کردن باب مداخله در لبنان است، اظهار داشت که تکیه اصلی باید بر تلاش خود لبنانی‌ها باشد تا خودشان مشکلاتشان را حل کند...ما احساس می‌کنیم که طرح این ایده برای این است که گروهی با کمک از نیروی خارجی، علیه دیگری قدرت‌نمایی کند و دعوت به این موضوع، اشغالگری جدید و با حاکمیت کشور در تضاد است».
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi