شناسه خبر : 80969
شنبه 02 اسفند 1399 , 08:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی‌نامه مداح جبهه‌ها منتشر شد

زندگی‌نامه مداح جبهه‌ها منتشر شد/ تصویری از صبر مادران شهدا در «پسرم، حسین»

کتاب «پسرم، حسین»، راوی زندگی شهید حسین مالکی‌نژاد به قلم فاطمه دولتی توسط انتشارات حماسه یاران منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

 کتاب «پسرم، حسین»، روایت زندگی شهید حسین مالکی‌نژاد از زبان مادر است که به تازگی توسط انتشارات حماسه یاران روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

این اثر که به قلم فاطمه دولتی نوشته شده، داستان زندگی مداح شهید حسین مالکی‌نژاد را روایت می‌کند. کتاب که با نثری ساده و شیرین نوشته شده، مخاطب را به روزهای دهه 60 در شهر قم می‌برد. شهید مالکی‌نژاد از جمله شهدای شاخص استان قم است که در سال 62، زمانی که تنها 12 سال داشت، به جبهه اعزام شد و در سن 16 سالگی در شلمچه به شهادت رسید و در گلستان شهدای علی ابن جعفر(ع) در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , کتاب ,

دولتی تلاش کرده است در این کتاب تصویر یک نوجوان عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) را که در سن 12 سالگی وارد جنگ می‌شود و با حوادث مختلف مواجه می‌شود، به تصویر بکشد. کتاب در واقع به صورت غیر مستقیم به نقش خانواده و به ویژه مادر در تربیت فرزند نیز اشاره دارد. 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: هر بار که به صورتم در آینه نگاه می‌کنم، انگار یک چین به چروک‌های پیشانی‌ام اضافه شده. هر چینِ صورتم قصه‌ای دارد. خوب می‌دانم اولین چین وقتی به صورتم افتاد که از خانه‌ی باباجی برگشتم خانه. معصومه خانم را دیدم، همراه یکی از زن‌های همسایه ایستاده بودند جلوی درِ خانه‌مان و حرف می‌زدند. همین‌که چشمشان به من افتاد، حرفشان را قطع کردند. دیدن دو زن، که در گوش هم پچ‌پچ می‌کنند و لب به دندان می‌گیرند، شاید یک اتفاق عادی باشد، اما برای مادری که دو پسرش را فرستاده جنگ، ترسناک است».

شهدای دفاع مقدس , دفاع مقدس , کتاب ,

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi