شناسه خبر : 80979
شنبه 02 اسفند 1399 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آئین نکوداشت شهدای فاطمیه برگزار شد

آئین نکوداشت شهدای فاطمیه (حادثه ۳۰ بهمن‌ ۱۳۹۶ خیابان پاسداران) همراه با رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم» و اهدای آثار شهدای ناجا به موزه شهدا روز چهارشنبه 29 بهمن ماه با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد.
 
آئین نکوداشت شهدای فاطمیه و رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم» برگزار شد

مهندس سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم هم‌زمانی شهادت چهار شهید حادثه خیابان پاسداران در سال ۹۶ با سالگرد شهدای قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۵۶ را تقارنی ویژه خواند و گفت: از حکمت‌های الهی است که پس از سال‌ها سالگرد شهادت این دو گروه همزمان برگزار می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پایداری و پویایی انقلاب اسلامی پس از 42 سال، عنوان کرد: از ویژگی‌های متمایز و منحصربه‌فرد انقلاب اسلامی با دیگر جریان‌ها و نهضت‌ها و جنبش‌ها در عصر حاضر، بهره‌مندی انقلاب اسلامی از سه ویژگی و ظرفیت بسیار مهم و تأثیرگذار «دین و ارزش‌های اهل بیت (ع)»، «پشتیبانی و حضور مردم» و «رهبری حکیمانه حضرت امام (ره)» و در ادامه راهبری مقتدر و حکیمانه مقام معظم رهبری است.
وی افزود: راز ماندگار نظام اسلامی و این تحول عظیمی که به برکت معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد و تا به امروز همچنان به صورت پویا ادامه دارد و حتی در منطقه و دنیا توسعه یافته است؛ همین سه ویژگی انقلاب اسلامی است.
اوحدی با اشاره به جنایات داعش در منطقه و به‌ویژه در کشور سوریه، تصریح کرد: در سوریه و عراق، 26 کشور عزم خود را جزم کردند و با تمام قوا در میدان حاضر شدند و پیشرفته‌ترین ادوات خود را به‌کار گرفتند تا یک نظام حکومتی به اسم داعش ایجاد کنند، اما به لطف خداوند نیرویی چون سیدالشهدای محور مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی عزیز که خداوند تجلی و عصاره همه شهدای ایران از انقلاب تا به امروز را در وجود او قرار داده بود، قد علم می‌کند و با لشکری از نیروهای ایرانی و تیپ فاطمیون و حیدریون و زینبیون آن شکست بزرگ را برای داعش و پشتیبانان آن در جبهه استکبار رقم می‌زند.
معاون رییس جمهور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران هم فراز و نشیب‌های بسیار پیچیده‌ای از بدو تولد تا به امروز پشت سر گذاشته است؛ اضافه کرد: اگر امروز از چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن می‌گوییم، درواقع از  42 سال عزت، افتخار، پیروزی و گذار از توطئه‌های دشمن و مقاومت مردم در تأسی به اهل بیت (ع) و 42 سال شکست و بن‌بست برای دشمنان اسلام سخن می‌گوییم.
وی افزود: هرجا که دشمنان اسلام و استکبار جهانی سعی بر ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی ما را داشتند، با حضور مردم در قالب تأسی به مقام معظم رهبری و راه شهدا، از آن موانع به سلامت گذشتیم.
اوحدی در بخشی از سخنان خود حادثه خیابان گلستان را بخشی از یک توطئه و جریان بزرگ خواند که اتاق فکر آن در آمریکا برای این نظام طراحی کرده بود و اضافه کرد: دشمنان ما از سال 96 علناً اعلام کردند که جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد خود را نخواهد دید، بخشی از این فتنه و توطئه هم همین قائله بود که به برکت خون شهدای گرانقدر نیروی انتظامی ناموفق ماند و شکست خورد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه خطاب به خانواده‌های شهدای نیروی انتظامی در حادثه ۳۰ بهمن‌ ۱۳۹۶ خیابان پاسداران گفت: حفظ نظام و امنیت ملت و میهن اسلامی ما به برکت شهدای شما است و از عزت شما خانواده‌های معظم شهید است که امروز انقلاب پویایی خود را دارد و قطعاً مسیر انقلاب همچنان پویا ادامه پیدا می‌کند تا قله‌های بلند افتخار را فتح کند.
معاون رییس جمهور با اشاره به رونمایی از بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در بحبوحه جنگ داعش در منطقه و مقاومت مظلومانه و مقتدر سیدالشهدای محور مقاومت در برابر آنان، گفت: مقام معظم رهبری منشور چله دوم و بیانیه گام دوم انقلاب را با سه کلید واژه «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «رسیدن به تمدن نوین اسلامی» صادر کردند که تحقق هر سه این کلیدواژه در بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ممکن است.
وی با اشاره به آیه شریفه «من المومنین الرجال صدقو...» خطاب به پدران شهدای نیروی انتظامی گفت: فرزندان شما مصداق «ومن هم ینتظر» در طول تاریخ بودند که قبل از شهادتشان هم در راه و مسیر خدا و شهادت قرار داشتند. باید از شما عزیزان تشکر کنیم و افتخار کنیم که خداوند امروز به ما توفیق داد در خدمت شما و در مجلس شهدای عزیز شما بودیم.
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه شهدای ما در عین جایگاه رفیع خود یک مظلومیت ویژه دارند اما مظلومیت شهدای حادثه خیابان گلستان بیشتر بود و البته اثری که در جامعه و امنیت کشور گذاشتند هم بیشتر بود.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این شهدای بزرگوار که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) هم به شهادت رسیدند، یک توطئه بزرگ را در کشور خنثی کردند لذا جا دارد که همواره یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم. گرچه خانواده‌های معظم ایشان به این برنامه‌ها و بزرگداشت خیلی نیاز ندارند، اما ما، جامعه و جوان‌ها نیاز داریم بدانیم چه اتفاقاتی در کشور رخ داده است، چه توطئه‌هایی رخ داده و به همت این شهدای عزیز خنثی شده است.
سردار اشتری پیشبرد مقتدرانه گام دوم انقلاب اسلامی را در گرو تأسی به شهدا خواند و افزود: باید به این شهدا تأسی کنیم و در همان راهی که آن‌ها انتخاب کرده و رفته‎اند، پیش برویم.
وی حضور خانواده 4 شهید نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران، در این برنامه را موجب برکت معنوی آن دانست و در ادامه گفت: فتنه‌ای که به‌واسطه یک فرقه افراطی در خیابان گلستان در سال 96 رخ داد، بخشی از یک توطئه بزرگ و در ادامه همان توطئه‌هایی است که دشمن از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در دست گرفته تا مسیر این انقلاب که راه تعالی و پیشرفت مردم است را منحرف کند اما به یاری خدا، با ورود مردم و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ناکام ماند.
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اثرگذاری بالای خون شهدا در جامعه، عنوان کرد: امروز شاید نگران این باشیم که جسم مادی این چهار شهید بزرگوار نیروی انتظامی در بین ما نیستند اما وقتی می‌بینیم برای رضای خدا و امنیت کشور جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و نتیجه آن بسیار ارزشمندتر از جان مادی آن‌ها است که یک توطئه بزرگ را خنثی می‌کند به شهادت آن‌ها افتخار می‌کنیم.
سردار اشتری در پایان با اشاره به اینکه آرامش خانواده‌های شهدا پس از شهادت فرزندان عزیز خود، به دلیل معامله‌ای است که این عزیزان با خدا کرده‌اند و امنیتی است که برای کشور آورده‌اند؛ اضافه کرد: امروز هرچقدر روحیه ایثارگری در جامعه بیشتر باشد، مقاومت و ایستادگی ما در برابر دشمنان و استکبار جهانی بیشتر است.
در پایان این مراسم که سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در آن حضور داشت ضمن رونمایی از کتاب «ایستگاه هفتم» که با نگاهی به زندگی چهار شهید حادثه ۳۰ بهمن‌ ۱۳۹۶ خیابان پاسداران به رشته تحریر درآمده است از خانواده معظم شهدا تقدیر شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده نیروی انتظامی همچنین به همراه خانواده‌های معظم شهدا از بخش‌های مختلف موزه شهدا بازدید کردند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi