شناسه خبر : 80996
شنبه 02 اسفند 1399 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

‌ماجرای حساسیت عجیب مدافع حرم اندیمشکی به بیت‌المال/تصاویر‌

‌ماجرای حساسیت عجیب مدافع حرم اندیمشکی به بیت‌المال +تصاویر‌

فرزند شهید مدافع حرم علیمحمد قربانی گفت: با توجه به موقعیت شغلی پدرم، ایشان بسیار روی بیت المال حساس بود و درخدمت به مردم هیچ گونه تبعیضی قائل نمی‌شد و فقط رضایت خدا را در نظر می‌گرفتند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم در اندیمشک، رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس عزتمندانه از کشور دفاع کردند و در عصر حاضر مدافعان حرم راه شهدای دفاع مقدس را ادامه دادند و ما زمانی می‌توانیم اهمیت کار شهدای مدافع حرم را درک کنیم که بدانیم شهدا و رزمندگان مدافع حرم چه خطری را از کشور دفع کرده‌اند.

 امروز افرادی که به اسم انقلاب بدترین فسادها و خیانت‌ها را انجام داده‌اند باید از خود شرم کنند که امثال شهید قربانی‌ها چگونه پست و مقام خود را رها کرده و برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) راهی دیار غربت می‌شوند.

 سردار شهید مدافع حرم علیمحمد قربانی، جوانی‌اش در دوران دفاع مقدس سپری کرد و پس از آن نیز در جایگاه‌های مختلف مدیریتی حضور و همواره خود را خادم مردم می‌دانست سرانجام با آغاز حمله وحشیانه داعش به سرزمین شام، ایشان به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شدند که در جریان آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا، به فیض رفیع شهادت نائل می‌آید.

به مناسبت سالروز شهادت این شهید والامقام با فرزند این شهیدمحمدقربانی به گفت وگو پرداختیم

 

محمد قربانی، فرزند شهید مدافع حرم حاج علی محمد قربانی سخن خویش را اینگونه آغاز می‌کند و می‌گوید: شهید قربانی در سال 1346 در شهرستان اندیمشک متولد شدند و دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در اندیمشک گذراندند.

وی در ادامه افزود: پدر از سال اول تشکیل بسیج به فرمان امام(ره) به عضویت بسیج و در سال 1363 به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمدند.

فرزند شهید مدافع حرم، گفت: شهید قربانی در طول 8 سال دفاع مقدس در اکثر عملیات‌ها شرکت داشتند و در این دوران دو بار مجروح شدند و نیز دچار صدمات شیمیایی بودند که در این سال‌های آخر به شدت ریه ایشان اذیت بود.

وی افزود: پدر بعد از دوران دفاع مقدس به عنوان مسئول خدمات کارکنان تیپ 3 حضرت مهدی (عج)، رئیس هیئت فوتبال شهرستان اندیمشک، رئیس شعبه مرکزی بانک انصار اهواز و دزفول، قائم مقام حراست شهرداری اهواز، جانشین شرکت خدماتی رفاهی و پشتیبانی سازمان آب و برق خوزستان، عضو هسته گزینش دادگستری خوزستان و مدیریت کاروان‌های زیارتی حج و عتبات بودند.

محمد قربانی بااشاره به خصوصیات اخلاقی شهید قربانی افزود: هر فردی اولین که ایشان را می‌دید ابتدا متوجه، صبر و متانت ایشان می‌شد.

وی در ادامه افزود: پدر رفتار بسیار مودبانه‌ای با همه‌ی افراد داشت و رعایت مسائل شرعی خیلی برای ایشان اهمیت بسیار زیادی داشت.

فرزند شهید مدافع حرم، اظهار کرد: برای هرکاری رضای خداوند را در نظر می‌گرفتند و همیشه در هر شرایطی می‌گفتند هرچه خواست خدا باشد همان می‌شود

وی در ادامه افزود: شهید قربانی با وجود مسئولیت‌ها و جایگاه‌های شغلی که داشتند بسیار به بیت المال حساس بودند و درخدمت به مردم هیچگونه تبعیضی قائل نمی‌شدند و فقط رضایت خدا را در نظر می‌گرفتند.

محمد قربانی بااشاره به خاطره‌ای از شهید، عنوان کرد: پدر همیشه چای و خرما و بسکویت و شکلات برای محل کارشون می‌خریدند و یک بار مادرم از ایشان پرسیدند چرا این کار را انجام میدید، مگر در محل کارتان، چایی نیست؟
پدر گفت چایی هست ولی همه افرادی که پیش من می‌آیند ارباب رجوع نیستند، بعضی از دوستانم هستند که برای دیدن من به محل کارم می‌آیند، درست نیست از چایی و وسایل محل کار برای پذیرایی برای آن‌ها استفاده کنم و باید از وسایلی که خودم تهیه کردم استفاده شود و نه از بیت المال.

وی در ادامه افزود: شهید هرماه حدود 50 هزار تومان به راننده‌ی خود جهت پرداخت پول بنزین می‌دادند و به او می‌گفت ممکن است در راه برگشت از محل کار بخواهم کارهای شخصی را انجام بدهم و مدیون نشوم.

فرزند شهید مدافع حرم، گفت: سفارش شهید به خانواده‌اش و همه افرادی که وصیت‌نامه ایشان را می‌خواهند بخوانند این است که تنها راه نجات جامعه و عاقبت بخیر شدن فقط و فقط گوش به فرمان ولایت فقیه بودن است و لاغیر

وی افزود: پدر دو بار به سوریه رفتند که بار اول 50 روز در سوریه حضور داشتند و بار دوم به عنوان فرمانده گروهان ویژه به سوریه اعزام شدند و قرار بر این بود که در عملیات آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا که چهار سال در محاصره تکفیری‌ها بود شرکت کنند.

فرزند شهید مدافع حرم، عنوان کرد:  از اینکه دوباره توفیق دفاع از حرم زینبی(س) را یافته بودن، بسیار  خوشحال بودند و خانواده را برای شهادت خود آماده کرده بودند ولی از دست دادن ایشان برای ما سخت بوده و هست و با هر مورد کوچکی نبودنش کنارمان، ما را رنج می‌دهد.

وی در ادامه افزود: به قول شهید عزیز که در کلیپ آخری که برای خانواده فرستادند، به خانواده گفتند: بالاخره کسانی باید از خودشان و خانواده‌شان بگذرند تا امنیت حاصل شود.

گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi