شناسه خبر : 80997
شنبه 09 اسفند 1399 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولان به هوش باشید

این قافله به پایان راه نزدیک می شود!

هر زمستانی که می‌آید و می رود، هزاران ایثارگر دفاع مقدس روحشان پرواز می‌کند تا در طول این دوره (عمده عملیات های ایران در این فصل بوده است) با دوستان شهیدشان گپ و گفتی کنند و درد دلی داشته باشند.

فاش نیوز - هر زمستانی که می‌آید و می رود، هزاران ایثارگر دفاع مقدس روحشان پرواز می‌کند تا در طول این دوره (عمده عملیات های ایران در این فصل بوده است) با دوستان شهیدشان گپ و گفتی کنند و درد دلی داشته باشند.

اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) و در سال ۱۴۰۰ باید به عدد سِنی حدود ۶۰ سال برسیم و البته آسیب های روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب های روحی و جسمی) کرده است.
دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخر خط رسیده اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان خود پیوسته اند.

آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر  را می بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند وتقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لااله الاالله، مردم را برای تشییع  اینان می شنویم.

تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو  با یکی از رزمندگان و جانبازان زنده مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند، باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار روزها و ماه ها بگردند تا شاید بتوانند کهنه سربازی پیر و فرتوت را که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبه ای ترتیب دهند.

امروزه اغلب پیکرهای شهیدان تازه تفحص شده، بی‌کس و کار هستند، چون اغلب پدران و مادران این شهیدان مظلوم دارفانی را وداع گفته اند و چه بسیار از این شهیدان، غریبانه به خاک سپرده می شوند!

مسئولین عزیز و شیفتگان خدمت!

تا دیر نشده جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نیز همچون شهیدان تازه تفحص شده، تفحص نمایید، شاید که دردشان را امروز درمان باشید!
مطمئن باشید خیلی زود دیر می شود.
خداوند به همه این عزیزان بازمانده از آن دوران سخت و تحمل کنندگان سال ها درد و رنج، پاداشی در خور (دیدار دوستان شهیدشان) را عطا فرماید. انشاالله

اینستاگرام
متاسفانه به دلایل مختلف به این قشر آنچنان که باید و شاید رسیدگی نشده است.البته قوانین خوبی در این حوزه تصویب شده ولی وقتی اجرا نشود و ضمانت اجرایی هم نداشته باشد این قوانین هم به یک کاغذ پاره تبدیل می شود.جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان شش ماه حضور در جبهه گویی از ایثارگران نیستند.حقوق های بخور و نمیر یک میلیون در ماه دارند. بیمه تکمیلی های ناقص.سهمیه حداقلی.تازه همین هم گاهی اجرا نمی شود و ایثارگران زیادی دردمند هستند. این در حالیست که مسئولین دولتی عادت کرده اند تا ضعفی در جایی سرباز می کند فورا آنرا به تحریم ها نسبت می دهند. ولی به گفته رهبر عزیزمان همه چیز هم به تحریم ها مربوط نیست و به مدیرت ها بر می گردد.برای مثال تا بحث بودجه به ایثارگران می رسند فریاد تحریم و عدم بودجه سر می دهند ولی به شرکت های زیان ده دولتی که می رسند برای پرداخت حقوق های نجومی بودجه علی ماشالله تامین است.خب ایثارگران عقل دارند و این چیزها را متوجه می شوند. پس امید است یک دولت انقلابی و دلسور از همین بچه رزمنده ها که درد جامعه را می فهمد و حتی برای آسایش این مردم جانشان را به خطر انداختند تشکیل شود و اهمال این همه سال بی تفاوتی به ایثارگران از بین برود. انشالله.
نوشته ای تلخ اما حقیقی...
دست نگارنده درد نگنه اما کو گوش شنوا!!!!
خانه از پایه ویران است! ای آقا.، اینا پوست کلفتر از این حرفها هستند....
ای کاش کسی بود به درد دل خانواده های جانبازان وازادگان به رحمت خدا رفته گوش میداد ولی چه فایده کسی نیست ووقتی به رحمت خدا میروند سریع از ذهنها پاک میشوند نمونه اش پدر بنده هم جانباز قطع عضو بود هم ازاده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi