شناسه خبر : 81023
یکشنبه 03 اسفند 1399 , 11:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۴۳۰۰ طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس چهار هزار و ۳۰۰ طلبه به شهادت رسیدند، گفت: در جبهه مقاومت هم ۴۵ روحانی شهید شدند که قابل تأمل است.

 

اعزام  ۲۵ هزار طلبه در دفاع مقدس/ ۴۳۰۰ طلبه در دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در اختتامیه اولین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت که صبح امروز (یکشنبه) در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح کشور برنامه‌های مختلفی برگزار کرد؛ از جمله این برنامه می‌توان به جشنواره «پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت» اشاره کرد که در سراسر کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در سطح کشور از ۹ دی شروع شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: در حوزه دفاع مقدس همانگونه که همه مجموعه‌ها پای کار بودند، امروز هم در برگزاری این جشنواره همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط پای کار امدند.

وی با بیان اینکه روحانیون در حوزه علمی و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس،‌همراهی خوبی با این جشنواره داشتند، تصریح کرد: در زمان جنگ ۲۵ هزار طلبه به جبهه‌ها اعزام شدند و در پرورش معنوی رزمندگان نقش ایفا کردند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس چهار هزار و ۳۰۰ طلبه به شهادت رسیدند، بیان داشت: در جبهه مقاومت هم ۴۵ روحانی شهید شدند که قابل تأمل است.

وی درباره محورهای این جشنواره گفت: فرماندهی حضرت امام (ره) و مدیریت ایشان و مدیریت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) در دفاع مقدس و پس از آن، نقش علما در دفاع مقدس و نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در دفاع مقدس از محورهای این همایش بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: این همایش در قسمت کتاب و ترجمه، پژوهش، فیلم‌نامه، چند رسانه‌ای و فیلم و عکس برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: پنج هزار مطلب به این جشنواره ارسال شد و از این مطالب ۲۰۰ عنوان کتاب تولید شد.

وی در خصوص نقش روحانیت در سطح بین‌الملل گفت: نقش آیت الله سیستانی (ایده‌الله) و مجموعه علمای نجف در جنگ درحال بررسی است که به مطالب خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi