شناسه خبر : 81040
دوشنبه 04 اسفند 1399 , 10:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳۴هزارجانباز زیر۲۵% حقوقی دریافت نمی‌کنند

احمد امیر آبادی فراهانی گفت: ۳۴ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد داریم که هیچ درآمدی بابت جانبازی خود ندارند و در حال تلاش برای ملحق کردن پرونده آنان به بنیاد شهید هستیم.

 

۳۴ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد حقوقی بابت جانبازی دریافت نمی‌کنند احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی شب گذشته در برنامه تهران ۲۰ به بخشی از مشکلات ایثارگران و مطالبات آنان اشاره کرده و به بخشی از پرسش‌‎های ایثارگران پاسخ داد.

فراهانی به برخی مطالبات ایثارگران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این مطالبات مربوط به والدین شهدا است که پس از شهادت فرزندان طبق قانون جامع ایثارگری باید براساس دستورالعمل نیرو‌های مسلح به شهیدشان درجه داده و به والدین حقوق داده شود. همچنین بعد از ۳۰ سال مثل کارمند دولت پاداش پایان خدمت دریافت کنند. بخش عمده‌ای از این مطالبه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد. کمتر از هزار میلیارد تومان دیگر مانده است که امیدواریم تا پایان سال پرداخت شود.

وی افزود: نماینده مجلس نمی‌تواند وعده‌ای دهد، چون مقام اجرایی نیست بلکه مقام پیگیر است. برای پرداخت مطالبات خود رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال پیگیری است. در طول چند ماه گذشته به خوبی این مطالبات پرداخت و طی این چند ماه ۲ میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

فراهانی در خصوص رزمندگان موثر و بدون حقوق گفت: ۲۰۰ هزار رزمنده موثر شناسایی شده که بیش از ۶ ماه جبهه رفته‌اند، اما نه بیمه و نه شغل دارند. زمانی که در حال تدوین برنامه ششم بودیم مقرر کردیم ماهیانه به این افراد مبلغی پرداخت شود. جلسه‌ای با رهبر انقلاب داشتیم که ایشان تاکید کردند باید به این عزیزان رسیدگی شود. الان دولت به این رزمندگان ماهی ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند که امیدواریم این مبلغ در بودجه ۱۴۰۰ به حداقل حقوق کارکنان دولت برسد.

وی تصریح کرد: ۳۴ هزار جانباز زیر ۲۵ درصد داریم که هیچ درآمدی بابت جانبازی خود ندارند و در حال تلاش برای ملحق کردن پرونده آنان به بنیاد شهید هستیم.

فراهانی بیان کرد: حدود پنج و نیم میلیون رزمنده دفاع مقدس داریم که هیچ سازمانی مخصوص رسیدگی به مشکلات آنان وجود ندارد. در بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد شکل گرفتن سازمان رزمنده‌ها در ستاد کل نیرو‌های مسلح یا وزارت دفاع دادیم، البته دفتری وجود دارد، اما اگر سازمانی تشکیل شود می‌توان دقیق‌تر به مشکلات رسیدگی شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
باسلا م وخسته نباشید....شبکه ....ز
اینکه اقای نماینده میفرمایند مجلس مجری نیست راه فراراز مسئولیت است
زیرا اگر قدمهای کوچکی برداشته شده
در این اواخر حاصل فشار بعضی نماینده هاست هاست مانند نماینده کرمانشاه همدان و...........چون دولت نمی خواند کاری برای ایثارگر انجام شود و......
دولتها معمولا اینجور بودن که خود مدیرند وخانواده ودار ودسته شان مشغول دزدی وانتقال ثروت به خارج
دولتیها نمخوان ایثارگر سر به تنش باشد
حالا اقای نماینده میخواد قانون تصویب کند وبده به دولت اجرا کند که نمیکند
مجلس باید تصویب کند واجرای انرا تضمین نماید
اقای نماینده یک چوپان در بیابانم میتواند قانون تصویب گند
مهم تصویب ونظارت بر اجراست مگر کم قانون داریم که خاک میخورند
با سلام .خدا خیرشون بده کس یا کسانی که همچین اقدامی کنن .وجانبازانی که حقوقی ندارن رو هم حقوق بدن...چون شرایط بسیاربسیار سخت شده والان به خاطر این ویروس لعنتی همون مقدار درامد ناچیز هم نداریم .به هر حال همه دارای خانواده هستن ودر غبال اونها مسئول...اگه این اتغاق سال ۱۴۰۰برای ماها که حقوقی نداریم بیفتد مسلما زندگی ادامه پیدا خواهد کرد هر چند سخت ولی چاره ای بجز عناعت نداریم ....با سپاس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi