شناسه خبر : 81049
دوشنبه 04 اسفند 1399 , 15:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس اذعان کرد

مصوبات خوب مجلس با اجرای بد خنثی می شود!

متاسفانه برخی به جامعه اینطور القا می کنند که همه چیز کشور مال ایثارگران است؛ درحالیکه به طور مثال اگر به موضوع اشتغال توجه کنیم، مشاهده می کنیم که فرزندان ایثارگران حتی...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم از اجرایی نشدن قوانین ایثارگری انتقاد و بر قانونمند شدن مصوبات جامعه ایثارگران در لایحه بودجه سال 1400 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ذبیح الله اعظمی ساردوئی، نماینده ایثارگر جیرفت و عنبرآباد در گفت و گوی اختصاصی در حاشیه جلسه بررسی لایحه بودجه سال 1400 در مورد ایثارگری اظهار داشت:

بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایثارگران و رزمنده دوران دفاع مقدس این را عنوان می کنم که همیشه و در هر شرایطی حامی خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان بوده و هستم.

وی گفت: حتی در دانشگاه که قبل از دوران نمایندگی من بود، یکی از فعالیت های من حضور در دفتر دانشجویان ایثارگر و حمایت از آنها بود.

نماینده مجلس یازدهم در خصوص جایگاه معیشتی، رفاهی و درمانی جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال 1400 خاطرنشان کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال آینده برای حمایت از ایثارگران موارد بسیار خوبی هم از نظر حقوق، مزایا و تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده است؛ و فکر می کنم با شرایط اقتصادی در سال آینده، برای جامعه ایثارگری و تامین اعتبارات آن، مشکلی نداشته باشیم.

اعظمی ادامه داد: به نظر من همه این موارد، باید پس از تصویب در مجلس، به قانون تبدیل شود تا اجرای بودجه سال 1400 برای جامعه ایثارگری، آنها را سردرگم نکند و از مشکلات و تلاطم ها در جامعه ایثارگری جلوگیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا باوجود تصویب قوانین خوب در خصوص ایثارگران، این قوانی خوب اجرا نمی شود چه اظهار داشت:

دقیقا یکی از مشکلات ما در مجلس شورای اسلامی همین موضوع است. یعنی شما در نظر بگیرید که الان به طور مثال برای اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ... قانون وجود دارد؛ اما تعدا کثیری از فرزندان ایثارگران با داشتن مدارک بالا همچنان خانه نشین هستند.

اعظمی اضافه کرد: به طور مثال در حوزه انتخابیه بنده حدود 284 تا 300 فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد وجود دارد که بیکار هستند. بنده به عنوان نماینده مجلس از آنها خجالت می کشم که قانون اشتغال فرزندان ایثارگران مصوب شده است. اما همچنان بیکار هستند.

وی با انتقاد از برخی غرض ورزی های مغرضان در مورد جامعه ایثارگری متذکر شد:

متاسفانه برخی به جامعه اینطور القا می کنند که همه چیز کشور مال ایثارگران است؛ درحالیکه به طور مثال اگر به موضوع اشتغال توجه کنیم، مشاهده می کنیم که فرزندان ایثارگران حتی در مجموعه آزمون های اشتغال پابه پای دیگران شرکت می کنند و نمره حدنصاب را بدست می آورند؛ اما شرایط به گونه ای‌ست که آنها جذب نمی شوند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در پایان متذکر شد: خوشبختانه در دور اول بررسی لایحه بودجه 1400 پیشنهادات خوبی برای جامعه ایثارگری مطرح شد و به تصویب رسید اما باید منتظر باشیم که در صحن علنی نیز به تصویب برسد.

اعظمی یادآور شد: بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره حل و فصل مشکلات جامعه ایثارگری وحدت نظر دارند.

اینستاگرام
سلام درطولاین ۸سال اخر تا حال حاضر افرادو مجریان مخصو صا در رده های بالا دولت برای همه شناخته شده هستند بلا استثنا وقتی یکی درمدیریتست خانواده وبستگانش همه ا زدشمنان ایثارگند وهمه مشغول اختلاسند دراین کشور که یک برادر مدیر ودومی به جرم دزدی در زندانست چ۵ توقعی به اجرای قانون ست ان هم برای ایثارگران
مجلس باید بر مصوباتش نظارت کند
بهمن ماه امسال(1399) به همه کارکنان دولت و بازنشسته عیدی دادند. بجز جانبازان معسر زیر 25 درصد تحت پوشش ساتا با حقوق ناچیز 1 میلیون تومان در ماه.گویی جانبازان عیدی نباید داشته باشند.
قوانین خوب است وقتی اجرا نشود به در چه میخورد مگر توی این مملکت کسی نیست که جلو افرادی که قانورا اجرا نکنند جلوشان را بگیرد حتما میگن ما تصویب مکنیم شما اجرا نکنید بعد این یکی به گردن اون یکی میاندازد وقتی هم که مملکت از لحاظ اقتصادی خوب بود وضع ما همین بود اینا بهانه است که هر روز ما را سرکار بذارن چطور اگر بنده کوچک ترین تخلف رانندگی بگنم و امثالهم هنوز خانه نرسده پیام امده بیاییدمثل زمان قدیم که ایثارگران از تهران به شهرشتانها معرفی میشدن جهت استخدام الان هم این کار را بکنید که کسی نتونه سوء استفاده بکنه آقایان عزیز حرف بس است عمل کنید بخدا ما شماها را میشناسیم با انهمه قولی که دادید و عمل نکردید اگر ما را ا... فرض میکنید
نمونه اش قرار بود هفته دفاع مقدس خبر خوش بدهید چی شد دوما قرار شد امتیازات بالای 25 درصد به زیر 25 درصد تعلق بگیرد حتما انون هم تقصیر آقای روحانی وآمریکاست خدا وکیلی کمی انصاف داشته باشید خودتان را بی خودی گول نزنید بالاخره اگر به فردا روز اعتقاد دارید که یه خورده با خودتان صداقت داشته باشید ما جانبازان هیچ لااقل پیش خدای خود سرافکنده نباشید عمر ما که در حال تمام شدن است فکری به حال خودتان بردارید اینهمه جانبازان را عذاب ندید که آه یکی از جانبازان دامن شما را خواهد گرفت دیر یا زود درد اینه همه میگن همه چیزا مال شماست اون روزهایی که ما ساعتها زیر گلوله دشمن بودیم شما کجا بودی
نمایندگان محترم وقتی میدانند مجریان قوانینی را که توسط مجلس تصویب و توسط شورای محترم نگهبان تایید میشود را اجرا نمیکنند چرا برخورد نمیکند ؟ واینکه فقط بگوئیم مصوبات انجام شد ولی به جهت سهل انگاری مجریان وکسری بودجه اجرایی نشد پیشنهاد میشود وقتی منابع مشخص شد و مجری محترم اجرا ننمود وسلیقه ای اجرا نمودند برخورد کنند
مجلس نقش نظارتی خوبی داره مث سوم اسفنددر مورد انرژی هسته ای،چطور بلد بودن دولت ورئیس سازمان انرژی اتمی رو ب دادگاه معرفی کنند،خوب اینجا هم همون کارو بکنندبا یه مصوبه بزنن تو دهن دولت ونوبخت که چرا اینقدر در حق ایثارگزان کوتاهی میکنند وقانون رو بطور کامل اجرا نمیکنند،اخه ماهی ۹۰۰هزار تومن هم شد پول ،خداوکیلی دولتیها خجالت نمیکشند،وقتی قانون مصوب داریم که حداقل حقوق که امسال ۲۸۰۰تومنه را ب رزمنده ی معسر بدن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi