شناسه خبر : 81065
پنجشنبه 07 اسفند 1399 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد؛

تاکید مجلس بر تحقق منابع و اعتبارات جامعه ایثارگران

موارد بسیار خوبی در کمیسیون تلفیق برای بهبود وضعیت معیشتی ایثارگران پیش بینی شده است...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس بر واقعی شدن منابع  و اعتبارات جامعه ایثارگران و تحقق آنها در لایحه بودجه سال 1400 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی در خصوص وضعیت معیشتی و رفاهی جامعه ایثارگری در سال آینده اظهار داشت:

موارد بسیار خوبی در کمیسیون تلفیق برای بهبود وضعیت معیشتی ایثارگران پیش بینی شده است؛ اگر چه کافی نیست، اما با توجه به منابعی که در لایحه دولت پیش بینی شده است، به هر حال نسبت به سالیان قبل رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین یک سری مواردی برای فرزندان ایثارگران در لایحه بودجه 1400 دیده شده است که بر اساس آن بتوانند تبدیل وضعیت شوند. اما در مجموع نگاه مجلس بر این موضوع استوار است که این قشر عزیزی که زحمات بسیار زیادی برای نظام متحمل شده و بهترین فرزندان و عمر خود را نثار آن کردند و در حال حاضر در تنگناهای بسیار سختی قرار دارند ، مورد توجه جدی قرار بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: به طور مثال رزمندگان معسر که حقوق بسیار نا چیزی را در حال حاضر دریافت می‌کنند و از بسیاری از خدمات بی بهره هستند، امیدوارم در سال آینده، با توجه به پیش بینی‌هایی که امسال در بودجه کشور داریم، وضعیت این عزیزان را بتوانیم بهبود بخشیم. عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:

قانون بودجه، قانون پیش بینی درآمدها و هزینه هاست، بسیاری از هزینه‌هایی که در لایحه دولت پیش بینی می‌شود، در سالیان گذشته، نگاه بر این بود که تحقق پیدا می‌کند، اما دغدغه جدی که امسال وجود دارد منابعی است که خود متولیان امر می‌گویند امکان تحقق آن نیست و لحاظ کردن آن در بودجه ایجاد نگرانی برای اقشار مختلف کرده است.

سرگزی اضافه کرد: در اصلاحیه‌ای که در لایحه دولت وجود دارد، منابع کمی واقعی‌تر شده است و ما امیدوار هستیم که بخش عمده‌ای از این منابع محقق شود. از طرف دیگر کمیسیون تلفیق هم با پایشی که در تبصره‌های مختلف داشت، برخی از منابع را استخراج کرده، تا از این منابع برای بهبود و تامین بخشی از این مواردی که قابل تحقق نبوده است، استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص توافق دولت و آژانس بین المللی اتمی یادآور شد: یکی از مواردی که باعث شد روز دوشنبه در دستور کار مجلس قرار بگیرد، بیانیه مشترک آژانس انرژی اتمی با سازمان انرژی اتمی ایران بود، که متاسفانه بر خلاف قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها، بیانیه با برخی از مواد این قانون در تعارض بود.

وی متذکر شد: روز گذشته مجلس یک موضع‌گیری بسیار مناسب درباره نقض این قانون داشت و ریاست مجلس به نمایندگی از مجلس این موضوع را در ابتدای جلسه علنی عنوان کرد، که یک موضع قاطع، هوشمندانه، دقیق و مبتنی بر قانون بود و بسیاری از دولتمردان‌ ما را دعوت کردند که "مر" قانون اجرا شود.

نماینده زابل تصریح کرد: از طرف دیگر، ما شاهد این هستیم که در هر جایی که بنابر هر ملاحظه‌ای عقب نشینی کردیم، دچار آسیب شده‌ایم و آسیب‌های جدی به حوزه‌های مختلف وارد شده است. ما برجام را تصویب کردیم که وضعیت معیشت مردم بهتر شود، که امروز می‌بینیم وضعیت چندین برابر بدتر شده است. همچنین بسیاری از حقوق خود را از دست داده‌ایم. از طرف دیگر بسیاری از فرزندان خودمان را به خاطر عقب نشینی از دست داده‌ایم که آنها اگر چه از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند، اما امروز محصول این عقب نشینی‌ها، از دست دادن افرادی مانند حاج قاسم سلیمانی و فخری زاده‌‌‌‌هاست، که باید مجلس در این موارد با یک اقدام بایسته و محکم و اجبار دولت‌مردان ما برای حرکت در ریل قانون، اهداف انقلاب اسلامی را به سر انجام برساند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم در این مسیر، مجلس شورای اسلامی، نظارت کافی خود را برای بهبود و اصلاح امور، بخصوص در جامعه ایثارگری انجام بدهد.

اینستاگرام
سلام ، هر سال بودجه کامل به بنیاد اختصاص یافته و تمام مبالغ نیز پادار شدند و در اخر سال تمام بودجه مصوب جذب شده اما عملکرد بنیاد موید اجرای 70 درصد از قانون بوده لذا 30 درصد از قانون اجرا نشده در حالیکه کل بودجه تخصیص و جذب شده است.
مشکل اختصاص بودجه لازم نیست بلکه مشکل عملکرد و اجرای کامل قانون توسط مسولان بنیاد است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi