شناسه خبر : 81099
پنجشنبه 07 اسفند 1399 , 11:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حماس، ۴۵ زندانی جنبش فتح را آزاد کرد

پس از درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همزمان با نزدیک شدن به انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، وزارت داخلی نوار غزه از آزادی 45 زندانی جنبش فتح خبر داد.

حماس، 45 زندانی جنبش فتح را آزاد کرد

وزارت داخلی نوار غزه، امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴۵ زندانی امنیتی در راستای بهبود فضای داخلی فلسطین آزاد شده‌اند.

روز دوشنبه هفته جاری، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان جلسه هیأت وزیران این تشکیلات در رام‌الله در راستای فرمان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر گسترش آزادی عمومی و آزادی زندانیان عقیدتی-سیاسی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواست، آن دسته افرادی را که در پی مسائل سیاسی بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

وزارت داخلی نوار غزه در این خصوص اعلام کرد که در راستای بهبود و آماده‌سازی فضای داخلی برای اجرای انتخاباب سراسری، سازمان قضایی مسائل نظامی و سرویس‌های امنیتی ذی‌صلاح، پرونده عده‌ای از زندانیان محکوم شده در پی یک سری مسائل امنیتی آسیب‌زننده به گروه‌های مقاومت و شاخه‌های نظامی آنها را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است که در راستای مراعات شراط کنونی، پرونده‌های مذکور مورد بررسی قرار گرفت و به پرونده ۴۵ فرد محکوم و زندانی شده پایان داده شد و صبح امروز این افراد آزاد شدند.

وزارت داخلی غزه همچنین تأکید کرد که تمام پرونده‌هایی که حل و فصل شده‌اند، پرونده‌هایی کیفری و امنیتی بوده‌اند و هیچ ارتباطی به فعالیت سیاسی، حزبی یا بیان عقیده ندارند.

در پایان بیانیه یادشده تأکید شده است که وزارت داخلی نوار غزه به وظیفه خود در حفظ ثبات و امنیت نوار غزه و حفاظت از جبهه داخلی و مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد.

شامگاه روز دوشنبه، وزارت داخلی نوار غزه در واکنش به خواسته‌ تشکیلات خودگردان وجود زندانیان سیاسی در نوار غزه را تکذیب و در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که تمام زندانیان در نوار غزه در پی مسائل کیفری  یا امنیتی مربوط آسیب زدن به مقاومت بازداشت شده‌اند.

با این حال، وزارت داخلی نوار غزه در این خصوص گفته بود که در حال بررسی و حل و فصل قانونی برخی مسائل ذیربط است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi